Citat:
Ursprungligen postat av
fragaingensenare
Haha. Trodde aldrig det skulle hända mig. Lite för höga tankar om dig själv kanske.
"haha" kul att du skriver så till någon som hade kunnat stå pank om 6 månader. visar ju vilken sort människa du är. Och det är just pga den sortens människor jag kommer bli arbetslös.
Nu är det inte så att jag blivit sparkad av att jag gjort ett dåligt jobb.
Jag är verkligen duktig på det jag gör och detta skulle aldrig hända. Kan säga att detta är en väldigt unik situation.
Utan att säga för mycket, Jag jobbar på mitt familjeföretag som det går väldigt bra för.
Dock kommer jag troligtvis bli av med jobbet och mista min relation till min familj pga av ett val jag kommer göra. Jag vill inte vara delaktig i dom förändringarna som kommer komma för enligt min moral är det fel. Och jag håller min moral högre än alla pengar i världen.
Om vi går tillbaka till frågan, Så om man inte varit medlem i en a-kassa får man alltså inte en krona om man blir av med jobbet?
Kan nämna att det är ingen som vet att jag kommer bli arbetslös. inte resten av min familj heller för dom vet inte vart jag står i detta, än. Känner jag dom rätt kommer dom frysa ut mig och plocka bort mig från företaget.
Därför vill jag vara förberedd.