Citat:
Dr Åsna har nära band till Folkpartiet eller snarare folkpartister så det är väl inte otänkbart. Å andra sidan är hon opportunist precis som sin kriminelle sambo och om man har ambitioner så lönar det sig antagligen mer att flirta med ett parti representerat i regeringen än ett utanför regeringen.
Jag är tveksam om något politiskt parti känner att de har så goda opinionssiffror att de tycker sig ha råd att kosta på sig att associera sig med Grandiåsa. Men för en opportunist som Grandiåsa är det ju tur att även politiker inte alltid är så slipade.
För att byta till ett annat tema, så tror jag att risken att Brasa inte överklagar indragningen av hans legitimation är helt försumbar. Vi måste bara begära ut den. Att Brasa valde att ligga lågt och inte överklaga skattedomen berodde bara på att han fick ett försumbart straff och att han visste att kvittobevisen var helförfalskade. Han hade ingen personlig vinning att överklaga just den domen.
För övrigt är det väl både logiskt och rationellt att dra alla småärenden upp i högsta rätt? Eller?
Projektet i Turkiet var ju kanske bara betalat med handpenning och när halva regeringen blev inlåsta och slutbetalningen frös inne hos miljonmamman i Sundsvall kanske Brasa kunde våga sig på att begära hävning av köpet. Om inte annat blir det en skön tvist när dyslexiombudet ska förhandla med den korrupta Turkiska staten om skadestånd. Personligen tror jag inte vi har så stor möjlighet att få reda på några detaljer om detta om inte någon försmådd affärskollega hittar hit och strösslar kungliga karameller i tråden, i form av citronsura krokodilgodisar.*
*'Lemon alligators' FÖR SJUTTSINGEN!