2012-06-10, 01:00
Medlem
Dr-Watsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brute
Du som läst in dig i ämnet, kan man dra slutsatser och jämförelser mellan handstil och spray-textande då?
Handstil uppkommer ju av invant mönster som man rör handen på vid skrivande, medan sprayande på vägg ju handlar om helt annan motorik.

Kanske kan man hitta något annat ML har textat i stort format, typ plakat eller liknande som man kan jämföra typografin med klottret på.

//Brute
FUP B sid 341 och framåt.
Det togs bilder på numrerade baracker, men Dr brasa var inte ensam om att numrera dessa.
Citera
2012-06-10, 01:01
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brute
Du som läst in dig i ämnet, kan man dra slutsatser och jämförelser mellan handstil och spray-textande då?
Handstil uppkommer ju av invant mönster som man rör handen på vid skrivande, medan sprayande på vägg ju handlar om helt annan motorik.

Kanske kan man hitta något annat ML har textat i stort format, typ plakat eller liknande som man kan jämföra typografin med klottret på.

//Brute

På barackerna har Dr Brasa använt spray-burk. Samma som vid klottret i Kevinge. Det anmärkningsvärda är enligt mig att "Kapitalist svin-klottret" genomgår en fullständig metamofos från vänsterlutare, (den lilla procent Dr Brasa kan beläggas för att ingå i och en människa som skriver med Versaler- kom igen nu det är bara "Low lifes" som Dr Brasa och internetscammers från Nigeria som skriver med versaler,) till att övergå till högerlutning.

Någon som började att spraya och fick andra tankar.
Senast redigerad av SuperTeflon 2012-06-10 kl. 01:05. Anledning: stavning
Citera
2012-06-10, 01:04
Medlem
Dr-Watsons avatar
FUP B sid 136, nedre delen av gul lapp.
Citat:
Ansök om bygglov när det är
snö o byggnadskarta med
höjder görs då, om fyllt
syns inte lika mycket
dvs vinter 12/13, --> slutbes
tidigast under 13 = OK

Trodde han verkligen att byggnadsnämnden skulle gå på hans lurendrejeri med ett snötäcke för att dölja att han byggt för högt?

Vad skulle han göra om det blev en snöfattig vinter? Snökanon? ROFL
Citera
2012-06-10, 01:11
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr-Watson
Det togs bilder på numrerade baracker, men Dr brasa var inte ensam om att numrera dessa.

Nej han var där tillsammans med källartrollen. Men han kunde inte lita på att de sprayade bra nog. Mannen med ett multimiljonsfastighetsimperium, prioriterde sin tid att stå på en soptipp och spraya gamla Ericssonbaracker med Biltemafärg och någon krona kunde sparas.

En man i toppen för ett mångmiljonfastighetsimperium kan ju knappast värdera sin tid högre än att soptippsspraya baracker med Biltemafärg. QED!
Senast redigerad av SuperTeflon 2012-06-10 kl. 01:15.
Citera
2012-06-10, 01:24
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:

Om vi bortser från dessa baracker så är hans handstil med versaler på både Yeah-kalkylen och bygglovsansökan talande nog med tydlig vänsterlutning (i överkant) som vi också ser i "Kapitalist"-klotterbiten, för att på något konstigt sätt tala för mitt inlägg. (Du behöver 17.3 min med Google.com, så fattar du också.)
Citera
2012-06-10, 01:37
Medlem
Dr-Watsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperTeflon
Om vi bortser från dessa baracker så är hans handstil med versaler på både Yeah-kalkylen och bygglovsansökan talande nog med tydlig vänsterlutning (i överkant) som vi också ser i "Kapitalist"-klotterbiten, för att på något konstigt sätt tala för mitt inlägg. (Du behöver 17.3 min med Google.com, så fattar du också.)
Om man lutar vänster eller höger har väl med att göra om man är höger- eller vänsterhänt?

Nedan finns en del att läsa, sedan får man väl själv tolka det som man vill.

http://filosof.stormloader.com/grafologi.html
Senast redigerad av Dr-Watson 2012-06-10 kl. 01:54. Anledning: Länk
Citera
2012-06-10, 01:54
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Om man lutar vänster eller höger har väl med att göra om man är höger- eller vänsterhänt?

Absolut inte..

Där råkar du ha fel...

(Jag har spenderat 17.3 min och vet lite mer!)

Nej. Vänsterlutning är exakt så perfid som vi (vill) önska oss.
Citera
2012-06-10, 02:02
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:

Nedan finns en del att läsa, sedan får man väl själv tolka det som man vill.

http://filosof.stormloader.com/grafologi.html

Det som var lite skojigt i mitt inlägg var just att "klottraren"/Dr Brasa helt plötsligt bytte till högerutning. Det är just bytet av lutningsriktning som blir lite pinsamt för Dr Brasa.

Han tillhör redan verslskrivarna med vänsterlutning.. och redan detta gjör honom till en exclusiv skara.
Citera
2012-06-10, 03:11
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
För oss som inte orkar läsa igenom hela tråden, vad är/var yeah-kalkylen för nått?

En lite väl optmisik kalkyl om hur Dr Brasa skulle bygga på den nu nedbrunna villan i Kevinge med något som liknade byggfuttar (dubbla arean efter att fyllt på tomten som redan lutade 45 grader så att huset (utan mordbrand) skulle ligga under jord.) Och sedan bygga en byggfyttbyggnad på 500 m2 på den andra tomten.

Något som vi som tänker normalt inte kunde fatta. Lika lite som handlägarna på Danderyd kommun.

Jag gav egentligen inget svar, men om vi var lite inne i Dr Brasas fantasivärd, där ekonomi alltid handlar om andrahandsbyggfuttar kan man med lite välvilja uppfatta EF som en grundlurad kvinna som bara vill sälja sitt arv. Tyvärr verkar EF inte vara så blåst som Dr Brasa önskar utan har fräckheten att begära 1200 sek i självrisk...

Yeah-kalkylen är väldigt skön, men inte allt för optimistisk,då grannar i Kevinge rimligtvis skulle överklaga vilken ansökan som helst som Dr Brasa skulle ansöka om.
Citera
2012-06-10, 04:37
Medlem
rebkeans avatar
Appropå grafologi, nu är klockan hyfsat sen,
så jag har säker missat lite från tråden,
men jag tänkte på mig själv och hur jag
skriver. Jag har fortfarande inte hittat min
"stil". Jag skriver på helt olika sätt,
beroende på sammanhang/penna/papper.

Nu kan det ju vara så att proffs kan se
om jag skrivit något, oavsett vilken stil
jag har, men det var bara en tanke jag fick.

Jag kanske är sjuk helt enkelt, som inte har hittat
min egna skrivstil, efter en satans massa år?
Citera
2012-06-10, 04:54
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rebkean
Appropå grafologi, nu är klockan hyfsat sen,
så jag har säker missat lite från tråden,
men jag tänkte på mig själv och hur jag
skriver. Jag har fortfarande inte hittat min
"stil". Jag skriver på helt olika sätt,
beroende på sammanhang/penna/papper.

Nu kan det ju vara så att proffs kan se
om jag skrivit något, oavsett vilken stil
jag har, men det var bara en tanke jag fick.

Jag kanske är sjuk helt enkelt, som inte har hittat
min egna skrivstil, efter en satans massa år?

Nja du är nog inte speciellt onormal.

Jag förökte bara påvisa att det finns mönster i skadegörelse och glädjekalkyl.

Google.com stödjer mig.

Vi får se var svensk domstol säger.

Tyvärr har man ju redan påvisat att tingrätten i svenska domstolar befolkas av inkompetenta tröttsovande nämdemän som rekruterats tack vare att de varit mediokra kommunaltjänstemän.

Generalexemlplet på denna snedrekrytering är väl vår favorit 2012/bockfot.

Vi måste således vänta till hovrätten innan vi får en juridiskt gällande dom.

Tingsrätten kommer som vanligt bara att leverera känslomässigt trams utan juridisk vikt.
Senast redigerad av SuperTeflon 2012-06-10 kl. 05:15.
Citera
2012-06-10, 05:14
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vildvild
Ok tänker.. dock att snubben ev, åkte KTH från vars han nu kom --> sen tog 4:an (bussen) för mig lite av gamla 46:an men lite fel håll efter odenplan. Tog 4 an mot väst. Fridhems mm och hamnade således på söder. Tror han lider av patologisk storhetsvansinne,, eller liknande......... mot dem han kan slå eller psyka sönder..

Min tanke var att han tog buss 44 från Ruddammen, mellan Albano (Ruddammen) och Tekniska högskolan då "glider" han ned i tunnelbanan vid Teniska högskolan och då lyckats vimsa bort busschauffören med: "Jag ska bara köpa ett nytt periodkort/ promenerat själv". Detta tar honom till tunnelbanan. Det finns inga spår i FUPen för den här resan. Han kan ockå promenerat till tunnelbanan.

Vid stationen var han tvungen att vrida vändkorset tillbaka ett kvarts varv och sedan passera gratis. Jag har personligen frågat personalen vid stationen och har ingen anledning att tro att de ljuger när de säger att de nya glasspärrarna kom upp i början av mars.

Där trollar vi bort den saknade resan mellan Tekiska och Telefonplan.

Glöm inte att det är Telefonplan-Tekniska som ska bortförklaras med hittepåolyckan. Den resa jag puffar för är inte utredd. Jag tror att Dr Brasa finns på bild åt andra hållet också.
Senast redigerad av SuperTeflon 2012-06-10 kl. 05:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in