Citat:
Ursprungligen postat av
Ormen Långe
Nej inte enligt Ryssland...
Inte enligt Ryssland...
Nej, Iran påstår att Raad bygger på Buk.
(som i sin tur är 1970-talsteknik, vilket är anledningen till att finnarna,
som annars behåller allt som är användbart ska fasa ut sina Buk)
De Buk som Iran har är gamla M1 från 1984, d.v.s. gammal skit,
jämfört med de nyare och modernare versioner som Ryssland har.
Och hittills har inte Iran direkt visat på någon påtaglig förmåga
att förbättra kopierad materiel.
Deras total oförmåga att exportera saker som är mera komplicerade
än minor och handeldvapen talar för det.
Vilket land skulle köpa iransk dynga,
när de kan köpa mycket bättre produkter från Ryssland eller Kina?
du bara påstår saker, varför är jag skyldig att bevisa allt jag säger när du inte gör det? det här säger du " irans vapen är skit " okej men förklara för mig varför dom är dynga och jag vill se länkar från trovärdiga källor, jag backar åtminstonde upp det jag säger från fakta.
tex hur kan du säga att iran inte har visat någon förmåga till att utveckla vapen när jag framför dig lägger bevisen??
och tilll din fråga "Vilket land skulle köpa iransk dynga" pågrund av sanktioner så är det inte många länder som har fått tag på iranska vapen men ett fåtal länder har kringgått sanktionerna och köper iranska vapen bla. Syrien, Venezuela och Sudan, vänta bara och se vad som händer när sanktionerna lyfts.
det var för övrigt en sån här
http://en.wikipedia.org/wiki/Kowsar som träffade den israeliska fregatten "hanit" under deras krig mot hezbollah 2006. Här är ett annat bevis på Irans förmåga Hezbollah som är en guerilla-aktig paramilitär organisation lyckades vinna över Israel med sina moderna amerikanska system, detta med hjälp av iransk utrustning och expertis. Tänk er hur samma krig skulle ha sett ut Israel mot al-qaeda eller Israel mot hela arabvärlden för övrigt.
Under 6- dagars kriger och yom kippur kriget krossade Israel alla arabiska armeer som kastades mot landet( det är därför jag inte tror på saudi arabien som en militär förmåga) men med Irans hjälp lyckades en liten paramilitär organisation vinna över Israel.