Citat:
Ursprungligen postat av
Kirenstilen
Är det inte mycket problem i Sollentuna iom. närheten till Husby och Kista? Blev strandad på pendelstationen och min bild var att det var ett riktigt risigt förorts centrum med mycket löst folk som hängde runt. Men kan såklart ha fel, bara varit där en gång.
Citat:
Ursprungligen postat av
rotadent
Problemen runt stationen i Sollentuna kommer från Malmvägen, inte från Husby eller Kista. Sollentuna är i mångt och mycket en trevlig kommun, men Malmvägen känns som lite av ett aber kring centrum. Det är förstås väldigt många stockholmsförorter som är så, även om du bor i ett trevligt område själv så är det bara ett stenkast till de sämre områdena. Själva köpcentrumet i Sollentuna är upprustat och riktigt trevligt sen några år tillbaka, men själva stationen är inte så kul.
Bumpar lite smått.
Sollentuna är riktigt trevligt förutom just malmvägen som man klämt in mellan centrum och töjnan.
Annars är det inga större fel med Sollentuna. Finns det mesta beroende på var i kommunen man vill bo, är relativt nära till stan då pendeln tar 20 min. Kan även tillägga att det är bättre än Väsby och Märsta.
Nu är det så att jag ska flytta tillbaka till Stockholm efter att ha studerat, vad rekommenderar ni?
Har inget behov av att flytta till bromma eller längre söder ut än Liljeholmen eller Årsta och Lidingö går bort.
Har så gott som fixat jobb på ett större it-företag i Kista och vill ju inte pendla allt för långt.