2015-09-11, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johan_08
Älta/Tyresö kanske vore något?

Haninge om inte det ligger för långt bort?

Är skeptisk till Älta/Tyresö på grund av att jag har ett par kollegor därifrån som hela tiden klagar på att pendlingen in är ett helvete. Haninge är rätt ok men samma sak där, är lite skeptisk till pendeltåget.
Citera
2015-09-11, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pershagen76
Jag skulle rekommendera Sundbyberg Centrum, rätt mysigt och väldigt nära stan, Råsunda samma sak.

Du kommer troligen att byta jobb före lägenhet så ta mitt råd: Är du under 30, basera inte ditt hemköp på var du bor utan var du tycker det är mysigt.

När du blir äldre och har barn så kommer du fundera på att byta jobb för att ha närmare till hemmet.

Sundbyberg har jag faktiskt tittat lite på. Är Risken ok? verkar ligga lite lägre i pris. Råsunda är härligt men det är väl i princip innerstadspriser där nuförtiden om jag förstått det rätt.

Jo, Byta jobb lär jag ju göra förr eller senare, jobbar i en bransch där det är rätt mycket rörlighet och någon gång blir det väl familj och barn också, är under 30.
Citera
2015-09-11, 22:09
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wreten999
Sundbyberg har jag faktiskt tittat lite på. Är Risken ok? verkar ligga lite lägre i pris. Råsunda är härligt men det är väl i princip innerstadspriser där nuförtiden om jag förstått det rätt.

Jo, Byta jobb lär jag ju göra förr eller senare, jobbar i en bransch där det är rätt mycket rörlighet och någon gång blir det väl familj och barn också, är under 30.

Vi flyttade i somras ifrån Sumpan till Täby (pga barm och hundar), vi ville ha ett hus, men Sumpan Centrum är mysigt och lugnt men väldigt bra kommunikationer in till stan.

Du får gärna PMa mig om du har mer specifika frågor, jag kan svara på frågpr om de flesta delarna av Sumpan.
Citera
2015-09-11, 22:17
Medlem
Knotknets avatar
Lidingö är mulligt
Citera
2015-09-11, 22:24
Medlem
FM-Hilos avatar
Hägerstensåsen med omnejd (Telefonplan, Midsommarkransen, Aspudden) är trevligt. Lugnt område, nära stan och nära naturen med exempelvis Vinterviken. En tvåa på runt 50 kvm går mellan 2.5-3.2 mnkr.
Citera
2015-09-11, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FM-Hilo
Hägerstensåsen med omnejd (Telefonplan, Midsommarkransen, Aspudden) är trevligt. Lugnt område, nära stan och nära naturen med exempelvis Vinterviken. En tvåa på runt 50 kvm går mellan 2.5-3.2 mnkr.

Ja, Midsommarkransen/Aspudden har jag varit i en del och tycker det är väldigt mysigt, hade bara utgått från att det låg över min budget men då ska jag kolla närmare på det!
Citera
2015-09-12, 00:33
Medlem
gasproxs avatar
Citat:
...

Årsta eller Nacka skulle jag säga. Mycket natur och flera olika pendlingsalternativ. Annars har du ju Essingarna och typ Kristineberg på Kungsholmen som fortfarande är relativt billigt.
Citera
2015-09-12, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gasprox
Årsta eller Nacka skulle jag säga. Mycket natur och flera olika pendlingsalternativ. Annars har du ju Essingarna och typ Kristineberg på Kungsholmen som fortfarande är relativt billigt.

Årsta känns intressant, gillar Nacka men är orolig för hur det är med pendlingen därifrån, bodde där när jag precis flyttade till Stockholm och då var det rätt besvärligt och det är ju rätt länge tills det blir tunnelbanan byggs.
Citera
2015-09-12, 21:57
Medlem
FM-Hilos avatar
Nacka är trevligt men som du säger är det ett tag innan tunnelbanan byggs ut. Innan dess kommer det dessutom bli kaos när Slussen ska byggas om.
Citera
2015-09-16, 18:33
Medlem
Jag vill också slå ett slag för Telefonplan/Aspudden/Hägerstensåsen. Tryggt utan att vara dött, nybyggen finns, ett stenkast från stan med bra tunnelbana (nja, kanske inte den som går förbi Aspudden då) samt tillgång till mataffärer/gym osv.

Aspudden är finast men dyrast, Telefonplan är mitt emellan och har även lite folkliv med restauranger/Konstfack/Hipsterbaren Landet och åsen är billigast.

Annars Nacka som sagt.
Citera
2016-08-14, 15:41
Medlem
Slagsta, hur är det egentligen? Följde med en kompis och kollade på ett radhus och slogs av hur billigt (med Stockholms mått mätt) det var men det kanske är okej ändå? Är dagis/skola ok?

Hon är gravid så de letar efter något familjevänligt. Svårt att få en uppfattning om ett område sådär direkt.
Citera
2016-08-14, 20:08
Medlem
Citat:
Slagsta, hur är det egentligen? Följde med en kompis och kollade på ett radhus och slogs av hur billigt (med Stockholms mått mätt) det var men det kanske är okej ändå? Är dagis/skola ok?

Hon är gravid så de letar efter något familjevänligt. Svårt att få en uppfattning om ett område sådär direkt.

Slagsta är okej. De som haft det bättre ställt i områdena runt omkring flyttar oftast dit när de börjat bilda familj.
Jag skulle hellre kolla upp Segeltorp. Ett liknande område, något dyrare kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in