Citat:
Ursprungligen postat av
JoyForFools
Ankomst till KJs lägenhet var runt 16.00.
Sedan följer denna smstrafik mellan Bangsuan och Berg plus ett sms till 112 följt av stjärna så det aldrig kom iväg.
Tid inom parentes är minutrarna mellan smsen.
17.04 Bansuan till Berg
(5 min.)
17.09 112*
(19 min.)
17.28 Berg till Bangsuan
(14 min.)
17.42 Bangsuan till Berg
(1 min.)
17.43 Bangsuan till Berg
(3 min.)
17.46 Berg till Bangsuan
(1 min.)
17.47 Bangsuan till Berg
(20 min.)
18.07 Bangsuan till Berg
(6 min.)
18.13 Berg till Bangsuan
(8 min.)
18.21 Bangsuan till Berg
(19 min.)
18.40 Bangsuan till Berg
(51 min.)
19.31 Berg till Bangsuan
Ibland tog det runt 20 min för Bangsuan att svara Berg. Det känns inte som att hon kände sig hotat av KJ just denna tidsperiod om hon hade sin telefon och var kapabel att skriva sms. Om KJ var skrämmande och arg, borde han inte tagit telefonen från henne? Passade hon på när chans gavs att sända ett sms. Om KJ var arg och tillfälligt i ett annat rum?
Skrev hon Hjälp i något sms som Berg ignorerade och inte tog på allvar?
Om hon känt sig rädd och utan möjlighet att fly borde ju Hjälp varit ett ord hon använt.
Man undrar ju vad Berg skrev i det sista smset och varför han aldrig skrev igen utom på facebook några dagar senare.
Var det inte så att MB sände ett sms men fick ingen respons, och då skrev han via Facebook?
Jag ställer mig fortfarande frågande till varför VB inte provade 112 fler gånger efter det att hon misslyckades? Hon hade möjlighet men väljer att sms:a MB, det är mycket förbryllande om hon ansåg sig vara i nöd. MB var inte den som brydde sig om VB förutom när det var dags att tömma pungen, så varför försökte hon komma i kontakt med MB om hon var i ett trängt läge?
VB bör ha känt till att MB oftast sa att han jobbade när han inte ville knulla, så varför kontakta honom om det inte var för att knulla?