2013-12-27, 17:09
Medlem
mrbooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LYrexo
Båda är likadana.
Här är film på den Ultimate Rocket One art nr 150-2 : http://www.youtube.com/watch?v=ef41ZkEL3KM
Citera
2013-12-27, 17:10
Medlem
Jubileumsbombens avatar
Shit vad jag är trött på alla priser i år, speciellt nu när ÖB bytt återförsäljare. Vart på säkert 8-9 fyrverkeriaffärer idag pågrund av bristande utbud och priser och är fortfarande inte riktigt klar med min inhandling.

Blev iaf.
1 x Powerbox (599kr) väldigt nöjd över priset på denna dock.
1 x Victory Superstar (79kr)
1 x Victory missile (59kr)
Detta var ifrån cykelringen och där är jag nöjd. Sedan var jag på både city gross och någon annan Hammargrens återförsäljare . Större utbud men priserna var för de mesta riktigt dåliga och hittad inte boom town någonstans. Däremot hade ÖB utförsäljning på Hammargrens på bl.a. Jubileumsbatyeroet som nu kostade 700 kr. Då jag redan köpt Powerbox fick denna vänta. Kanske att jag åker tillbaka om någon dag och köper den.
Sedan köpte jag
1 x raptor (199 kr) och hade även tänkt köpa 2 hot gold och 2 ultimate Rocket one. Var på 3 olika svea affärer och fanns fan ingenstans . Så blev inget mer från svea.
Köpte sedan familjebagen för 449 kr från bauhaus och var in till en extreme fireworks återförsäljare å köpte raketsatsen mars och saluten bomberna. Överväger även flower Power därifrån samt hade de 3" bomber för 169 kr, men kändes ganska ovärt.
Aja, är i överlag rätt besviken över årets fyrverkeripriser. Får inte mkt för pengarna och speciellt inte när man provat rätt mkt förrut å vill testa nya saker.
Citera
2013-12-27, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janssonkarl
ursäkta menade victory satserna, men jackpott finns ej heller på bladen.

MVH JK
Nej men asså dem har inte gjort reklam för hammargrens produkter som dem har kvar i lager.. Men allstars borde finnas kvar hoss din öob butik för att det va så jävla högt pris på dem förra året... Jag köppte allstars för 39 kr förpackningen idag på öob
Citera
2013-12-27, 17:40
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KAPOW-powaaa
Jag köppte allstars för 39 kr förpackningen idag på öob

Var?
Citera
2013-12-27, 17:42
Medlem
Som det ser ut nu har jag bestämt mig för Golden Explosion och Tsar Bomba från Svea.
Jag vill ha en tredje tårta men jag får hålla mig till söndagkväll efter provskjutningen.
Det står mellan Celebration L, Celebration XL och Real Steel från Hammargrens.
Golden Explosion ska vara finalpjäsen, givetvis.

Jag vill inte såga Celebration XL helt innan jag sett den på riktigt. Jag tycker den ser defekt och konstig ut på deras hemsida. Svea INK är också ganska trevlig. Fan så svårt det ska vara.
Citera
2013-12-27, 17:47
Medlem
Åkte över till finska sidan å köpte en träkista som heter Armybox och sen ett paket XXL Thunder, rätt så bra drag i dem

Sen for jag på ÖB å köpte en Trippeljackpot från Hammargrens som de sålde ut från förra året, fick även en 100 skottare från Hanssons på köpet.

Så detta är nog allt för i år. Allting gick på 1250 spänn, lite över budget men man kan inte motstå när det gäller fyrverkerier
Citera
2013-12-27, 17:49
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Som det ser ut nu har jag bestämt mig för Golden Explosion och Tsar Bomba från Svea.
Jag vill ha en tredje tårta men jag får hålla mig till söndagkväll efter provskjutningen.
Det står mellan Celebration L, Celebration XL och Real Steel från Hammargrens.
Golden Explosion ska vara finalpjäsen, givetvis.

Jag vill inte såga Celebration XL helt innan jag sett den på riktigt. Jag tycker den ser defekt och konstig ut på deras hemsida. Svea INK är också ganska trevlig. Fan så svårt det ska vara.

Svea INK är jättenice. Lite enformig, men jättefin, varar länge och har riktigt bra knallar. Nackdelen är att den kreverar rätt lågt. Tänk dig pastellfärgsaktig.

Vet någon om ÖB-utförsäljningen gäller i Helsingborg också?
Senast redigerad av pyro860 2013-12-27 kl. 17:51.
Citera
2013-12-27, 17:51
Medlem
Vart köper man smällare/fyrverkerier i Stockholm? Skulle behöva inhandla det idag(något som inte stänger typ 18) men vet inte riktigt vart det säljs
Citera
2013-12-27, 18:00
Medlem
Jubileumsbombens avatar
Årets inköp:
http://postimg.org/image/ry94sytkl/full/
Citera
2013-12-27, 18:04
Medlem
Mest köpt smågrejer, blev följande:
Svea:
2 x Big Bang
1 x Monster Tube
1 x Monser Airbomb 12 pack

ÖoB:
Sålde ut fjolårets sortiment från Hammargrens för 30% så köpte en Tivoli.
Hanssons en Shining Stars och en 100-skottare.

Kan hända att det blir mer, är lite sugen på en Avantgarde, verkar ritkigt fin.
Citera
2013-12-27, 18:15
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schabrak
Kan hända att det blir mer, är lite sugen på en Avantgarde, verkar ritkigt fin.

Var tvungen att kolla filmen. Den var ju jättefin, men satt där och väntade på finalen och så kom den inte ...
Citera
2013-12-27, 18:21
Medlem
Jubileumsbombens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Var tvungen att kolla filmen. Den var ju jättefin, men satt där och väntade på finalen och så kom den inte ...

Håller med till 100%, stod och velade på ÖB idag om jag skulle köpa den. Den är ju rätt mysig som mellantårta, men fan inte vill jag betala 400 kr för en tårta utan final.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in