2013-12-09, 22:30
Medlem
Mr.Nesss avatar
Har man surfat upp sin surf får man väl skylla sig själv?
Om jag inte minns fel så är operatörermas största förlust just på surfsidan (rätta mig gärna om jag har fel!).. Det känns rimligt då folk använder Kik/WhatsApp och liknande till att skriva istället för sms, så tacka fan att dom sänker hastigheten rejält
Citera
2013-12-10, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cammen3
Ja, dock vet jag inte om det gör så mycket. Personligen anser jag att spärrad surf eller 0,032Mbit/s sak samma.

0,032Mbit motsvarar ju typ 0,004MB. Med en hastighet på 0,004MB/s skulle det ta ungefär 12,5 minuter att ladda en hemsida på 3MB, t.ex Aftonbladet. Är trött, så kanske inte tänker helt rätt - men det tror jag att jag gör.

Sett till att det skulle ta 12 minuter att hämta en hemsida, så känns det inte så motiverande att surfa. Det slutar ju med att man i princip blir tvungen att köpa mer data eller sluta surfa, det finns inte mycket man kan göra i så pass låg hastighet med dagens smartphones.

Normalt tycker man ju att det går långsamt att surfa på EDGE, men sett till att det ligger på ca 300Kbit/s så är det ju snabbt i jämförelse.

För övrigt så sänks hastigheten om man surfar upp datamängden hos 3 på företagsabonnemang (förutom 3Business start samt plus) samt på 3Total 20GB för privatkunder.

Jo precis. Det är väl lite det man vill komma bort från som operatör. Jag vet själv att det är många som tror att det är fel på nätet när det faktiskt är dom själva som surfat upp datamängden. Nu tvingar man istället kunderna att göra ett val, surfa inte eller betala för en bra service. Det är synd att priserna på extra data är konstigt satta och relationen kr/GB går inte alls ihop ibland. Man borde istället erbjuda ett fjärde alternativ för dom som använder iPhone. Hela iMessage-grejen fallerar ju om man använt sin data. Typ fortsätta med 1Mbit/s, surfen blir lidande men man kan iallafall skriva med folk.

Ska vi ta in Telia i bilden så vet jag fan inte vad jag tycker om deras nät i Stockholm. Jag är kund hos Tele2, Tre och Telia idag och jobbar även mot/med alla tre operatörerna. Jag har inte under ett år fått upp farten ordentligt i Telias nät. Antingen ljuger dom om hastigheten i mitt abonnemang eller så är nätet konstant överbelastat i mitt område. Kan väl tilläggas att SIM-kortet därför ligger och samlar damm sedan 4 månader tillbaka.
Senast redigerad av CMakaroni 2013-12-10 kl. 13:19.
Citera
2013-12-13, 22:04
Medlem
Latoxens avatar
Kan man köpa kontantkort i butik anonymt för halebop?

Kan man ladda ett oregistrerat kontantkort med årskort surf?
Kan man köpa årskort surf i butik?
Citera
2013-12-13, 22:42
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Latoxen

Hejsan!

Svar: JA på alla dina frågor!
Citera
2013-12-13, 23:44
Medlem
Latoxens avatar
Fan va skönt

Tack för svaret!
Citera
2013-12-14, 00:09
Medlem
gsminfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Latoxen

Det har ju egentligen inte så stor betydelse. Du har ju väldigt svårt att förbli anonym när du väl börjar använda det sen.
Citera
2013-12-17, 22:41
Medlem
Latoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gsminfo
Det har ju egentligen inte så stor betydelse. Du har ju väldigt svårt att förbli anonym när du väl börjar använda det sen.

Jo jag vet vad du menar. Jag skiter egentligen i anonymgrejen.
Vill bara inte att massa jävla loggande företag vet vem som ska surfa på det.
Ska inte logga in på massa skit.
Citera
2013-12-26, 21:14
Medlem
Jag funderar på Iphone 5S med Rubbet för ca 450/månaden, vad tycker ni som har det? 3g,4g hur fungerar det för er?
Citera
2013-12-26, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timtimtim1
Jag funderar på Iphone 5S med Rubbet för ca 450/månaden, vad tycker ni som har det? 3g,4g hur fungerar det för er?

0,5gb datatrafik varje månad. Inget att rekommendera för det priset oavsett hur jävla bra täckning det är.
Citera
2013-12-27, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CMakaroni
0,5gb datatrafik varje månad. Inget att rekommendera för det priset oavsett hur jävla bra täckning det är.

Det är 3GB surf och det är bättre än vad Telenor, Telia och Tele2/Comviq erbjuder för samma pris.

RUBBET ABONNEMANG
600 samtal hur långa som helst
6000 SMS/MMS till hela jorden
3 GB surf med 4G-stöd

iPhone 5S 16GB

449kr
Citera
2013-12-27, 01:08
Medlem
Citat:
Det är 3GB surf och det är bättre än vad Telenor, Telia och Tele2/Comviq erbjuder för samma pris.

RUBBET ABONNEMANG
3 GB surf med 4G-stöd

iPhone 5S 16GB

449kr

Sorry, läste fel på ditt tidigare inlägg. Ah men det tycker jag du ska köra på.
Citera
2014-01-04, 23:19
Medlem
Citat:

RUBBET ABONNEMANG
3 GB surf med 4G-stöd

iPhone 5S 16GB

449kr
funderar också på att ta detta men vill veta vad samtalsavgiften blir efter jag har förbrukat mina 600 samtal, försökt att hitta något på Halebops hemsida utan resultat...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in