2013-12-26, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Åh fan tog bara 3 dagar innan du läste en sidas regler och villkor, men skönt att du äntligen inser att jag vet vad jag pratar om. Jag förstår inte varför du ska envisas med % överhuvudtaget när man inte vet om riskerna.

Nej det jag rakt ut säger är att högre odds leder till högre vinst, du skrev ordagrant ""Om du visar mig att "betfairtrading" ger mer vinst än min modell så - tro det eller ej - ger jag mig."!

Men snälla, vinsten styrs ju inte bara av oddsen, trodde du verkligen det??? Vi pratar system. Det finns en sak som heter insats t ex. Och då tråden handlar om bonustrading finns det något som heter omsättningskrav... Den totala vinsten räknas, minus insats. Du lever inte på ditt spelande hoppas jag.

Skolgård...
Citera
2013-12-26, 21:17
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirtas
Hade gärna lämnat det där men vill gärna försvara min modell från felaktiga påhopp. Dessutom hade jag gärna utvecklat det till en diskussion om för- och nackdelar med "mitt" och andra system men det verkar inte finnas tillräckligt med självförtroende hos andra för att ge sig in i detta (menar inte dig om du mot förmodan skulle tolka det så). Lite kaxigt men ja, det förefaller ju faktiskt vara så...

Du har ju nu kommit till samma slutsats som jag att det är 100 % säkert men bara i teorin, det är saker som kan gå snett i praktiken.

Det känns ju rätt irrelevant om ett system är 100% vattentätt rent teoretiskt när det inte är det om det ska användas, men det är vad jag tycker.
Citera
2013-12-26, 21:24
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Men snälla, vinsten styrs ju inte bara av oddsen, trodde du verkligen det??? Vi pratar system. Det finns en sak som heter insats t ex. Och då tråden handlar om bonustrading finns det något som heter omsättningskrav... Den totala vinsten räknas, minus insats. Du lever inte på ditt spelande hoppas jag.

Skolgård...

Omsättningskraven är väl detsamma oavsett system?

Enligt din modell får du ut 3200 från en bonus på 4000, enligt dig får man ut 1000kr av en bonus på 1000kr med betfairmodellen. 80% versus 100% alltså, rätt klart vilket som är bättre sett till vinst.

Med din egen jämförelse får jag ut 4000 på 4000 bonus hos betfair mot dina 3200, du lägger däremot färre spel om vi inte vinner direkt på betfair.
Citera
2013-12-26, 21:30
Medlem
Citat:
Omsättningskraven är väl detsamma oavsett system?

Enligt din modell får du ut 3200 från en bonus på 4000, enligt dig får man ut 1000kr av en bonus på 1000kr med betfairmodellen. 80% versus 100% alltså, rätt klart vilket som är bättre sett till vinst.

Med din egen jämförelse får jag ut 4000 på 4000 bonus hos betfair mot dina 3200, du lägger däremot färre spel om vi inte vinner direkt på betfair.

Suck!!! Min modell "trollar" ju bort omsättningskravet per automatik, vilket inte betfairmodellen gör. Vakna...
Citera
2013-12-26, 21:38
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Suck!!! Min modell "trollar" ju bort omsättningskravet per automatik, vilket inte betfairmodellen gör. Vakna...

Irrelevant, vad vi är intresserade av är hur stor del av bonusen vi får ut. Enligt din egen matematik i tråden (läs dina egna inlägg) får jag 100% med betfair och 80% med ditt system.
Citera
2013-12-26, 21:45
Medlem
Citat:
Irrelevant, vad vi är intresserade av är hur stor del av bonusen vi får ut. Enligt din egen matematik i tråden (läs dina egna inlägg) får jag 100% med betfair och 80% med ditt system.

Nej, läs min jämförelse - betfairmodellen är inte i närheten.

Du snurrar till det rejält nu. Betfair har 100 % i odds, min modell har 90 % i odds. Men detta har ringa betydelse för slutsumman.

Det viktigaste är avkastningen. Min modell är vattentät där, den ger ALLTID 7200 på 4000. Betfairmodellen ger c:a 5000 på 4000 i genomsnitt.
Citera
2013-12-26, 21:51
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Nej, läs min jämförelse - betfairmodellen är inte i närheten.

Du snurrar till det rejält nu. Betfair har 100 % i odds, min modell har 90 % i odds. Men detta har ringa betydelse för slutsumman.

Det viktigaste är avkastningen. Min modell är vattentät där, den ger ALLTID 7200 på 4000. Betfairmodellen ger c:a 5000 på 4000 i genomsnitt.

Såklart det är procenten som avgör slutsumman, du kan ju inte räkna att en modell gör en bonus och den andra fyra och tro att det är jämförbart. Vi säger att det finns 20 seriösa sidor vi kan spelar på, slutsumman är ju vad vi har efter dessa 20 sidor inte vad en modell har efter 4 sidor mot en annan modells 1 sida, det är totalt irrelevant för sakfrågan.

Den modell som ger mest vinst är den modell där man får ut mest av varje bonus, punkt.
Citera
2013-12-26, 22:01
Medlem
Citat:
Såklart det är procenten som avgör slutsumman, du kan ju inte räkna att en modell gör en bonus och den andra fyra och tro att det är jämförbart. Vi säger att det finns 20 seriösa sidor vi kan spelar på, slutsumman är ju vad vi har efter dessa 20 sidor inte vad en modell har efter 4 sidor mot en annan modells 1 sida, det är totalt irrelevant för sakfrågan.

Den modell som ger mest vinst är den modell där man får ut mest av varje bonus, punkt.

Exakt! Och det är min modell. Överlägset! Punkt!

Edit; eller du menar min modells svaghet är... ?
Senast redigerad av mirtas 2013-12-26 kl. 22:04.
Citera
2013-12-26, 22:04
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Exakt! Och det är min modell. Överlägset! Punkt!

Fast enligt din egen matematik får du ju ut mindre av varje bonus än den andra modellen, eller är 80% mer än 100% nu?
Citera
2013-12-26, 22:11
Moderator
easy_dans avatar
Citat:

Edit; eller du menar min modells svaghet är... ?

Svagheten när man jämför är ju att bonusarna förbrukas långt ifrån optimalt.
Citera
2013-12-26, 22:25
Medlem
Citat:
Svagheten när man jämför är ju att bonusarna förbrukas långt ifrån optimalt.

Optimalt???

Jag har 1800 per 1000 = 180 %. Försök slå det med betfairtrading (det är inte ens teoretiskt möjligt!)...

Låt dig inte luras av att jag använder 4 bonusar samtidigt, det är finessen! Du får 7200 på 4000 och sparar tid och strul.

Det tar tid innan folk förstår något "nytt". Ovant är bättre ord.
Citera
2013-12-26, 22:26
Medlem
Citat:
Fast enligt din egen matematik får du ju ut mindre av varje bonus än den andra modellen, eller är 80% mer än 100% nu?

Snälla ge dig - läs, räkna, nollställ din hjärna och se att man får mer ut av VARJE bonus på detta sättet. Och spar tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in