2011-05-30, 16:26
Medlem
Hej

Läste på en sida om bonustrading, http://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/782-bonustrading/, ville höra om nån har testat det? Och om man praktiskt taget kan hitta lika odds på betfair och ett vanligt spelbolag?
Citera
2011-05-30, 16:42
Medlem
tOpOffs avatar
Det funkar väldigt bra om du inte varit registrerad innan, och du bör väl då kunna samla på dig minst 8000kr. I princip riskfritt.
Citera
2011-05-30, 19:07
Medlem
jasså ok, värt att pröva då kanske
men är det inte svårt och hitta likvärdiga oddsen på betfair och ett annat spelbolag?
Citera
2011-05-30, 20:35
Medlem
det är svårare än man tror till en början. jag drog nyligen in ca 7000 under ca 2 månader, sen tröttnade jag. Körde först med Betfair, men tröttnade på avgifterna, så började surebetta istället

EDIT:
Kan väl ge dig tips om du ska börja.

Vill du köra med Betfair, leta främst på stora marknader som fotboll och tennis. Titta på de mest spelade matcherna, där har du störst chans att hitta likvärdiga odds. Att spela under/över 2,5 eller 3,5 mål i fotboll är ofta bra. Det finns även sidor som listar likvärdiga odds, men tycker inte att dessa funkar så bra alltid. Vill du istället räkna ut själv hur många procent du förlorar om det är olika odds, räkna 1/odds A + 1/odds B, så får du ut hur många procents skillnad det blir. Händer ibland att man hittar surebets där man går plus ett par procent.

Kan komma med länkar sen, sitter inte på min dator atm
Senast redigerad av daannneee 2011-05-30 kl. 20:47.
Citera
2011-05-30, 22:36
Medlem
Förlåt för dubbelpost, men kom på en viktig sak.

Ett stort problem är att du behöver en ganska stor "bankrulle" innan du börjar. Om du inte börjar på de mindre bonusarna då. Jag satsade direkt på de största jag kunde hitta, typ 1000kr, 1500kr osv. Då händer det förr eller senare att du låser alla pengar på fel konto, och sitter med 6000kr som du inte kan ta ut, utan att förlora bonusen. Så var beredd på att du får lov att punga ut pengar från början

Sen är det viktigt att förstå att, även om många säger att detta är riskfritt (vilket till viss del stämmer) så smiter det undan pengar här och där. För det första så tar betfair en avgift på varje vinst. Utöver den, så tar de en avgift på varje insättning. Om du nu börjar bolla vinster fram och tillbaka mellan spelbolaget och spelbörsen ett tag, så blir det en del pengar som försvinner p.g.a. avgifterna.

Ännu värre är om du, som jag, råkar få alla pengar på fel konto. Då måste du fylla på med pengar på betfair, och den procentuella avgiften kan då svida lite. Helt plötsligt märker du att bara 300:- av den där tusenkronorsbonusen är kvar.

GLHF
Citera
2011-05-30, 23:07
Medlem
jo, jag är medventen om att det inte blir hela bonusen man kan "vinna" men blir ju ändå lite pengar om man kör på det och finns väll rätt många spelbolag som erbjuder bonusar med.

Men hur ska man tänkas behöva som startkapital då? ( i runda slängar)
Citera
2011-05-31, 00:20
Medlem
tOpOffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankieLucas
jo, jag är medventen om att det inte blir hela bonusen man kan "vinna" men blir ju ändå lite pengar om man kör på det och finns väll rätt många spelbolag som erbjuder bonusar med.

Men hur ska man tänkas behöva som startkapital då? ( i runda slängar)

Jag satte in 6000 kr på Betfair direkt och det räckte. Inte säkert att du behöver sätta in så mycket. Börja med små bonusar (500kr) och pröva på.
Citera
2011-05-31, 08:42
Medlem
Kostar inget att använda moneybookers
Citera
2011-05-31, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinkhole
Kostar inget att använda moneybookers

Är det inte insättningsavgift?

Btw, lovade länkar, här kommer några!
Surebets/arbitrage (även laybets)
Oddskalkylator 2-vägs
Oddskalkylator 3-vägs
Lista med bonusar (kanske lite outdated, men den gick jag efter)
Senast redigerad av daannneee 2011-05-31 kl. 09:19.
Citera
2011-05-31, 13:08
Medlem
Tack, för tipsen och länkarna

Finns det ingen sida man jämföra betfair med ett annat "sitt" spelbolag så man slipper leta manuellt hela tiden?
Citera
2011-05-31, 13:28
Medlem
Gav dig ju en länk till just det

Surebets/arbitrage (även laybets)

Gå in i inställningarna och välj vilka spelbolag du vill leta på
Citera
2011-05-31, 17:22
Medlem
jaha ok, ja nu förstod jag fick tips om en annan länk idag, http://bet72.com/oddsmatcher/?affiliate=&bookmakerId=3000015&bettingExchangeId= 3000177&typeofbet=qualifier&minBackOdds=
tyckte jag verka bättre

men tack iaf, och hur fugerar det med betfair hur vet man om det blir accepterat när man layar tex? kan nog förklara hur det fungerar för en idiot? haha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in