2013-12-26, 19:08
Medlem
Ponera att Nordkorea anfaller en dag. Då blir deras offensiva vapen, stridsledning och kommunikationer utslagna på en gång. Sen återstår, kan man anta, ett långt skyttegravsliknande krig från bunkrar och tunnlar. Nord har ingen möjlighet att vinna, men ledningen kommer att hålla ut in i det sista tills champagnen och Napoleonkonjaken, den ryska vodkan och kaviarn tar slut.
Citera
2013-12-26, 19:17
Medlem
Tjack-i-starkols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetVarTypisktJu
Sluta förolämpa då det är du som yrar din idiot!

Jag svarade ju på Fimpedimpens fråga:
"Har sydkorea kärnvapensäkra skyddsbunkrar för sin befolkning i seoul månntro?"

Du Svarade:
Citat:
Syd? Varför frågar du det? Nord har absolut bunkrar för alla. Därtill är väldigt få som inte är i nån milis. Nästan alla är mobiliserbara, beredda och tränar regelbundet.

Du fattar inte att Seoul är i Sydkorea? Vad fan har det med Nordkoreas kärnvapensäkra skyddsbunkrar att göra månntro?

Nåväl om Nordkorea till en idiot som du:

Är ditt problem att du vill ha en oberoende källa för Nordkorea gällande allt du inte gillar? Tro mig du behöver inte websöka länge för att fata att Nord har så mycket bunkrar att det mest liknar en sveitzerost. Trevligt att skrika om "oberoende" källor för ett land där alla källor har valt sida!

Här har du Los Angeles Times November 14, 2003. Inte alls oberoende källa altså!
http://www.globalsecurity.org/org/news/2003/031114-dprk-tunnels.htm
Globalsecurity har bra mycket om DPRK underjordiska baser. Skriv 'DPRK underground facility' i sökfältet.

Behövs bra många kärnvapen att slå ut alla bunkrar i hela landet eller hur? 11.000-14.000 detonationer kanske? Dessutom ligger de på 80 meters djup enligt vissa källor[/quote]

Okej så det springer runt i dessa 80m djupa tunnlarna Viet Cong style bara att bunkrarna är i betong?

Beklagar att hela världen är emot dig och din bild av NK som himlens plats på jorden.
Citera
2013-12-26, 19:44
Medlem
Pendeks avatar
Citat:
Nyheter från Sydkoreä är väl inte objektiva då de ligger i krig sedan 60 år med Nord! Visst fasiken vill de diktera vad vi vet om situationen på halvön.
Källor från Nordkorea är inte heller objektiva. Det finns inga objektiva källor i denna konflikt.

Citat:
Ursprungligen postat av martienne
(okunnigheten och källorna som används i den här diskussionen är så dålig att jag inte vill delta längre. Nivån är för låg - tonen mot den som tycker annorlunda för aggressiv - och det verkar inte finnas någon annan deltagare som har någon vettig information förutom att citera västerlänska källor)
Till er båda: Vilka källor är okej att citera?
Citera
2013-12-26, 20:30
Bannlyst
Hur fungerar det nordkoreanska parlamentet?

Garvade ihjäl när jag såg en video på youtube när Kim Jong II omvaldes som president. Hahaha liksom no shit. Kan lika gärna lägga ner kammaren.
Citera
2013-12-26, 21:35
Medlem
DinKamrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martienne
Bilden är 15 år gammal eller något av det hållet. Togs mitt under en ekonomisk kris och nationell svält. De hade väl annat att oroa sig för än att lysa upp landet under natten då de flesta sover.

För övrigt vad är det som säger att länder som slösar en massa energi på ljusreklam och att lysa upp tomma gator och byggnader hela natten är ett föredöme?

Bra jobbat att du "hittat" den mest tillgängliga anti-nordkorea propagandan på hela internet. F
Förslag på nästa inlägg: Den där om att Kim Jong Il påstod sig ha slagit hole-in-one på varenda hål i Pyongyangs golfbaba. Helt sant rykte förstås.

Direkt från källan, den här gången inte taget för 15 år sen, utan 24 september 2012:
http://earthobservatory.nasa.gov/NaturalHazards/view.php?id=79796
Citera
2013-12-27, 10:58
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjack-i-starkol
Du fattar inte att Seoul är i Sydkorea? Vad fan har det med Nordkoreas kärnvapensäkra skyddsbunkrar att göra månntro?
Det är du som är en idiot och inte förstår att seoul är i sydkore därför frågade jag ju "Syd? Varför frågar du det?" Det är du som drog in Syd i debatten helt utan orsak. JUBELIDIOT!!! OCH NU FAAAAN FÅR DU SLUTA MED DEN DÄR FÖROLÄMPNINGS TAKTIKEN! Stå för det du sagt i stället. Varför frågade du om Syd? Det är nord som har bunkrar.
Citera
2013-12-27, 11:06
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjack-i-starkol
Okej så det springer runt i dessa 80m djupa tunnlarna Viet Cong style bara att bunkrarna är i betong?

Beklagar att hela världen är emot dig och din bild av NK som himlens plats på jorden.
VA? Jag påvisar år dig att Nordkorea är fullt av bunkrar och tunnlar och du svarar med detta? Har du glömt din medicin? Värden i emot mig? Du din järntvättade fascist tror altså igen at jag "försvarar Nordkorea" bara för att jag kräver lite objektivitet av dig"

Förresten så är bunkrarna inte betong utan djupt nere i berget.

Bottom line: Du känner dig djupt hotad för att jag sa att USA inte kan erövra Nordkoraea i ett nafs. Tänk lite på hur mycket problem de har med Afghanistan ett land med 30 milj fåraherdar. Inga bunkrar, tunnlar, knappt några vapen. Hur länge tog det att krossa motståndet i Irak då. gen fanns där inga förberedelser för ett gerillakrig. USA kan inte krossa Nordkorea i ett nafs. Detta förklarar mycket av den politik USA för i regionen. USA kan kanske bomba och det är allt. Men tänk på vedergällningen mot syd då.

Du hatar så att du inte kan förmå dig att vara lite objektiv!
Citera
2013-12-27, 11:11
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putsch
Ponera att Nordkorea anfaller en dag. Då blir deras offensiva vapen, stridsledning och kommunikationer utslagna på en gång. Sen återstår, kan man anta, ett långt skyttegravsliknande krig från bunkrar och tunnlar. Nord har ingen möjlighet att vinna, men ledningen kommer att hålla ut in i det sista tills champagnen och Napoleonkonjaken, den ryska vodkan och kaviarn tar slut.
Hur var det med Afghanistans eller Iraks stridsledning? USA blödde i många år i Irak. Nordkorea är faktiskt förberedd på ett gerilla krig. Vad tror du egentligen att flera millioner av hemvärnssoldater gör efter att stridsledning och kommunikationer blivit utslagna? Ger sig? Sällan!
Citera
2013-12-27, 11:15
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pendek
Källor från Nordkorea är inte heller objektiva. Det finns inga objektiva källor i denna konflikt.
Har jag påstått det då?
Citat:
Ursprungligen postat av Pendek
Till er båda: Vilka källor är okej att citera?
Inga! Därför har vi en debatt!

martienne har ett bra inlägg här #5154
Citera
2013-12-27, 11:47
Medlem
Aftonbladet
Citat:
Nordkorea kallar hem ambassadör i Sverige

Efter avrättningen av Kim Jong-uns farbror har Nordkorea kallat hem flera diplomater. Nu kallas också ambassadören i Sverige, Pak Kwang-chol, hem. Han var en av farbroderns förtrogna.

Jaha, nu har vi inte kvar någon nordkoreansk ambassadör i landet längre. Eller har vi redan fått en ersättare? Fast det borde vi väl känna till i så fall eftersom utländska ambassadörer ska godkännas av sverige först om jag förstått det korrekt?

Det känns väl som en rimlig gissning att ambassadören redan skeppats iväg till ett arbetsläger. Skumt att ingen av ambassadörerna sökt asyl i värdlandet.
Senast redigerad av FimpeDimpen 2013-12-27 kl. 12:32.
Citera
2013-12-27, 12:21
Medlem
Tjack-i-starkols avatar
[quote=DetVarTypisktJu|46761620]VA? Jag påvisar år dig att Nordkorea är fullt av bunkrar och tunnlar och du svarar med detta? Har du glömt din medicin? Värden i emot mig? Du din järntvättade fascist tror altså igen at jag "försvarar Nordkorea" bara för att jag kräver lite objektivitet av dig"

Förresten så är bunkrarna inte betong utan djupt nere i berget.

Bottom line: Du känner dig djupt hotad för att jag sa att USA inte kan erövra Nordkoraea i ett nafs. Tänk lite på hur mycket problem de har med Afghanistan ett land med 30 milj fåraherdar. Inga bunkrar, tunnlar, knappt några vapen. Hur länge tog det att krossa motståndet i Irak då. gen fanns där inga förberedelser för ett gerillakrig. USA kan inte krossa Nordkorea i ett nafs. Detta förklarar mycket av den politik USA för i regionen. USA kan kanske bomba och det är allt. Men tänk på vedergällningen mot syd då.

Du hatar så att du inte kan förmå dig att vara lite objektiv![/QUOTE

Jag hatar absolut inte NK, jag fascineras av landet.

Om vi bortser från alla offensiva kommentarer om att jag är blind och hjärntvättad av hat ( hrm glashus )

Så har jag lite frågor angående dessa tunnlar 80m ner i bergen, är dom uthackade "för hand" , utsprängda eller med stora hydraliska bergsborrar? Hur sköts ljussättningen med klassiska facklor eller via elnätet, det kanske har satsat på att få ljus i tunnlarna i stället för på gatorna. Hur väl måste dessa viet cong tunnlarna ventileras? Är det alla sammanbundna i ett stort nätverk?
Citera
2013-12-27, 12:27
Medlem
Tjack-i-starkols avatar
Citat:
Det är du som är en idiot och inte förstår att seoul är i sydkore därför frågade jag ju "Syd? Varför frågar du det?" Det är du som drog in Syd i debatten helt utan orsak. JUBELIDIOT!!! OCH NU FAAAAN FÅR DU SLUTA MED DEN DÄR FÖROLÄMPNINGS TAKTIKEN! Stå för det du sagt i stället. Varför frågade du om Syd? Det är nord som har bunkrar.

Nu citerar du dina egena ord och lastar över dom på mig? Förstår du varför jag har svårt att ta dig seriöst? Om du läser inlägget noga så ser du att det saknas en [quote] och att du har citerat dig själv i det här inlägget. Och du, jag har inte frågat om Syd Vakna och läs innan du låter hatet rinna ut genom fingrarna och ner över tangentbordet .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in