2013-12-26, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combot
Egentligen blir kvinnorna inte sura över det Zlatan säger i sak.
Herrfotbollen är ju snabbare och bättre och starkare än damfotbollen.

Nej, de blir sura för att han pratar som en självsäker man. En man som
inte blivit mentalt kastrerad... än. Vi får väl se om Zlatan gör en pudel
eller ej.

Han är så rik och berömd, att jag tror inte han kommer göra en pudel.
Och eftersom han har invandrarbakgrund så kommer han billigare undan
än om exempelvis Kim Källström skulle säga något i samma stil.

En självsäker man som skäms för att han blir jämförd med kvinnor.
Citera
2013-12-26, 16:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari

Damfotbollsspelare ska väl inte få glida på en räkmacka bara för att herrarnas entusiasm har gjort det till en av världens största sporter. Fattar du väl.

Så går det inte till i någon annan sport, bara där det existerar hundratals flator.
Citera
2013-12-26, 16:35
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Du får det att låta som att det är damerna som inte skulle vara intresserade av en sådan match, jag kan lova dig att det hade varit precis tvärt om. Varför i hela friden skulle spelarna i herrarnas landslag lägga ner tid, resa och ansträngning på att ta sig till en match mot damlandslaget?

Det är ju dessutom det Zlatan säger, han är inte ett smack intresserad av damfotboll eller att bli jämförd med densamma. Att han skulle snöra på sig skorna bara för att göra 10-15 mål i en landskamp mot damlandslaget... Inte en chans.

Jag vill inte dra tråden OT, men läs detta: http://larspsyll.wordpress.com/2011/06/19/om-att-inte-tolerera-intolerans/ så förstår du vad jag menar.

Njae nu kan han nog fått motivation till att motbevisa idioterna. De dissar Zlatan och förolämpar honom genom att jämföra honom med någon kärring som knappt klarar av att slå en rak bredsida.
Dvs. det vore trevligt att se detta dryga lesbiska landslag med dess värdegrund få stryk med 53-0.

Sen kan de återvända ner i diket där de hör hemma, de är ju enbart en massmedie och politikerprodukt iaf. Damfotboll hade fortsatt dra sina 25 närmast sörjande utan att massmedier och politiker skapat en hype över något som är så dåligt att man undrar om folk verkligen inte ser att Kejsaren är naken.

Därav bör vi få en match av detta så damfotbollen kan motas tillbaka ner till gärsgården.
Citera
2013-12-26, 16:36
Medlem
FloydPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari

Han skäms inte över sina egna prestationer eller sin egna person - jag tror Zlatan ser sig själv som Gud. Nej, han skäms över Sverige; ett dekadent och totalt feminiserat land. Ett land där kastrerade män, manshatande flator och kulturmarxister dikterar villkoren för den moraliska och politiska agendan.
Citera
2013-12-26, 16:43
Medlem
Kate80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullinkambe
Fast för Zlatan går det ju uppenbarligen? Han bryr sig helt enkelt inte om vad media och folk i övrigt anser om honom, han är för rik och framgångsrik.

Uppenbarligen går det för Zlatan ungefär som det går för alla andra om man bara vräker ur sig utan att tänka efter - vissa (i regel de som inte håller med) i omgivningen blir jättesura och undrar vad idioten sysslar med medan andra (i regel de som håller med) tycker att det är jättehäftigt att någon annan säger det som de själva tänker.
Och uppenbarligen verkar han bry sig om vad andra tänker om honom, och det alldeles för mycket i min mening, med tanke på att han blir upprörd över jämförelsen med Lotta Schelin.
Citera
2013-12-26, 16:55
Medlem
Damidrotter jag har all respekt för:
-All form av hästsport (där tävlar kvinnor med män.
-All form av friidrott
-Handboll
-Skidor, längd och utför
-De stora kampsportsgrenarna
-curling
-Bågskytte
-All form av skytte med kula eller hagel
-Golf
-Pingis
-Nästan allt annat

Mellankategori
-Boxning
-Tennis

Damidrott jag gärna skulle vilja tycka om men hatar för att nivån är odrägligt låg samtidigt som det finns ett samhälleligt krav på att låtsas som om det är det bästa som finns:

-Damfotboll

Tack Zlatan
Citera
2013-12-26, 16:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kate80
Uppenbarligen går det för Zlatan ungefär som det går för alla andra om man bara vräker ur sig utan att tänka efter - vissa (i regel de som inte håller med) i omgivningen blir jättesura och undrar vad idioten sysslar med medan andra (i regel de som håller med) tycker att det är jättehäftigt att någon annan säger det som de själva tänker.
Och uppenbarligen verkar han bry sig om vad andra tänker om honom, och det alldeles för mycket i min mening, med tanke på att han blir upprörd över jämförelsen med Lotta Schelin.

Du förklarade inte hur det går för Zlatan när han talar sanningsenligt, du målar istället upp bilder där vi ser 2 läger, ena är svart, andra vitt. Men inget om att det finns en majoritet som i grund och botten håller med honom. Det finns t.o.m.folk som håller med honom i sak, men avskyr hans åsikt. Det är jätteroligt.

Och vad vet du om hans bekräftelsebehov? Vet du ens vem Zlatan är?
Senast redigerad av Snajsan 2013-12-26 kl. 17:02.
Citera
2013-12-26, 17:10
Medlem
Kate80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snajsan
Du förklarade inte hur det går för Zlatan när han talar sanningsenligt, du målar istället upp bilder där vi ser 2 läger, ena är svart, andra vitt. Men inget om att det finns en majoritet som i grund och botten håller med honom.

Och vad vet du om hans bekräftelsebehov? Vet du ens vem Zlatan är?

Ja, jag skrev ju att det finns de som håller med honom? Sedan om det är en majoritet eller inte vet jag inte.

Jag utgår från det han har sagt i media och utifrån det så uppfattar jag honom som rätt känslig och känslostyrd.
Citera
2013-12-26, 17:13
Medlem
Kgjjs avatar
Ni som skriver att de kommer se över fingrarna med detta, för att de behöver Zlatan mer än han behöver dem osv. Jag har sett flera skriva detta nu. Jag förstår inte var ni får er åsikt ifrån, de har ju skrivit om detta i 2 dagar nu i tidningarna, så uppenbarligen har ni fel.
Citera
2013-12-26, 17:17
Medlem
Mr.Mayhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kgjj
Ni som skriver att de kommer se över fingrarna med detta, för att de behöver Zlatan mer än han behöver dem osv. Jag har sett flera skriva detta nu. Jag förstår inte var ni får er åsikt ifrån, de har ju skrivit om detta i 2 dagar nu i tidningarna, så uppenbarligen har ni fel.

Det är enbart för att s.k tyckare (ex. Laul) ska få avreagera sig i etern, i tron om att vi bryr oss. När det är gjort är uttalandet överspelat.
Citera
2013-12-26, 17:18
Medlem
mrmoonlightss avatar
En helyllesvensk fotbollsspelare hade svarat: Det går nog inte att jämföra dam- och herrfotboll på det sättet, men Lotta är en kanonforward som jag har största möjliga respekt för".

Men finess och ödmjukhet har ju aldrig varit Zlatans paradgren. Därför kommer han aldrig att bli lika älskad som Björn Borg och Ingemar Stenmark.
Citera
2013-12-26, 17:18
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kgjj
De flesta som skrivit på hans twitter (typ 95% sa någon tidigare i tråden) har varit positiva om kommentarerna och tyckt att han hade rätt (vilket han hade). Att fråga honom om han eller en kvinnlig spelare, på mycket lägre nivå, är bättre på fotboll är ju så korkat att reportern förtjänar ett sånthär svar.

Det är bara en illusion att folk skulle bry sig, det är bara media som blåser upp skiten och ingen bryr sig (förutom extrem-feministerna, men de är en minoritet).

Aftonbladets/expressens idiotiska åsikter är inte folkets åsikter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in