2013-12-26, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Jag gillar Zlatan, tycker att han är en fantastiskt spelare men jag ursäktar verkligen inte hans uttalanden. Jag tycker att han uttryckte sig sexistiskt, drygt och nedvärderande. Han är Sveriges största fotbollsspelare och borde ha bättre vett än att fälla sådana korkade kommentarer när han är en stor förebild för många unga, såväl flickor som pojkar.

Vad har cyklar med sexism att göra? Zlatan är en utmärkt förebild när han på ett öppet, ärligt och ibland skämtsamt sätt, tycker och talar direkt från hjärtat utan att linda in orden politiskt så som vissa andra vill ha det. Han utstrålar därmed bra självförtroende och visar prov på trovärdighet, vilket unga flickor och pojkar har tillräcklig förståelse för att greppa.
Citera
2013-12-26, 15:13
Bannlyst
Citat:
Du pratar om dålig koll och så skriver du fel på hennes namn?

Ja, jag har väldigt dålig koll på vilka damfotbollspelare som faktiskt existerar. Men du borde förstå vem jag menar, eller?

Ha ha ha ha.
Citera
2013-12-26, 15:17
Medlem
ringways avatar
Klart Zlatan vet att kärringar inte kan köra bil, det vore att kasta pärlor åt svin av fotbollsförbundet. En cykel räcker gott så har hon något att träna på.
Citera
2013-12-26, 15:18
Medlem
De får spela match mot varandra och sen hyllar vi det vinnande laget.
Citera
2013-12-26, 15:19
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Men grejen är ju att SvFF visar att de inte värderar dam- och herrfotboll lika när de gör stort av Svenssons landskamper men inte av Sjögrans.
Min poäng är att man alltså inte kunde ge Svensson en bil för att Sjögren inte fick en när han slog sitt rekord. Kansek borde man ge en bil reatroaktivt till Ravelli också eller Malin Andersson?
Citera
2013-12-26, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noola
Hur fick du det till att jag anser att man inte får dela ut bilar från priser? Jag påtalar att Svenska Fotbollsförbundet sänder ut konstiga signaler när de delar ut pris till den som ställt upp flest gånger för landslaget trots att det finns såna som ställt upp fler gånger.

Då tror jag att jag förstår vad du menar. Man får helt enkelt inte dela ut en bil som pris om det ger "konstiga signaler", vilket herr-idrott absolut gör, jag menar det är ju män som idrottar, kan man tänka sig något mer ojämställt? Dessutom kör män agressivt och borde rent allmänt hållas borta från vägarna.

Dessutom tycker jag det är rasistiskt att man bara tänkte på svenskar när man gav bort denna bil. Jag kan slå vad om att det finns någon där ute i världen som spelat flera landskamper och att det vara bara den rasistiska och ojämställda svensken som i sin outgrundliga onska gav priset till en manlig etniskt svensk fotbollsspelare. (Jag mår illa när jag tänker på de grumliga vatten dessa konspiratörer till prisutdelare har fiskat i!)

Förslag på lösning: Men om vi ger en bil till den som är mest duktig och tar mest feminisitisk plats på Twitter... skulle det kunna kompensera för denna fadäs ? Det borde väl då sända ut rätt signaler istället för de "konstiga signaler" som att ge ett pris till en man sände ut.
Citera
2013-12-26, 15:23
Medlem
HC47s avatar
Klart som fasen att han har rätt. Han påpekar ju det faktum att herrfotboll är större och mer lukrativ än damfotbollen. Reaktionerna är tramsiga.
Citera
2013-12-26, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoo2000
Då tror jag att jag förstår vad du menar. Man får helt enkelt inte dela ut en bil som pris om det ger "konstiga signaler", vilket herr-idrott absolut gör, jag menar det är ju män som idrottar, kan man tänka sig något mer ojämställt? Dessutom kör män agressivt och borde rent allmänt hållas borta från vägarna.

Dessutom tycker jag det är rasistiskt att man bara tänkte på svenskar när man gav bort denna bil. Jag kan slå vad om att det finns någon där ute i världen som spelat flera landskamper och att det vara bara den rasistiska och ojämställda svensken som i sin outgrundliga onska gav priset till en manlig etniskt svensk fotbollsspelare. (Jag mår illa när jag tänker på de grumliga vatten dessa konspiratörer till prisutdelare har fiskat i!)

Förslag på lösning: Men om vi ger en bil till den som är mest duktig och tar mest feminisitisk plats på Twitter... skulle det kunna kompensera för denna fadäs ? Det borde väl då sända ut rätt signaler istället för de "konstiga signaler" som att ge ett pris till en man sände ut.
Så du ser inte att det ger konstiga signaler när Svenska Fotnollsförbundet ger en bil till den som gjort flest landskamper trots att det finns såna som gjort flera.

Utan du tänker mer på att män borde hållas borta från vägarna och att Svenska Fotbollsförbundet borde ge priser till såna som spelat för andra länders landslag. Ja ja.
Citera
2013-12-26, 15:25
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialEdition
Att du gillar manhaftiga kvinnor ska du inte skämmas över, det gör många flator också.
Vad vet väl du om damfotboll egentligen:
http://img273.imagevenue.com/img.php?image=93860_photo_26_006_123_504lo.jpg#
Citera
2013-12-26, 15:33
Medlem
Dogrusts avatar
Citat:
Återigen är det någon som förminskar Magdalena Forsberg, Anja Pärsons, Pernilla Wibergs insatser för att de inte tävlade med män? Varför ser ni kvinnliga fotbollsspelare som ett sådant otroligt hot? Man jämför inte kvinnliga 100-meterslöpare med manliga och jämför deras tider, men man kan fortfarande värdera kvinnornas insatser högt och belöna dem. Varför skulle man inte kunna göra det när det gäller fotboll?

Du trollar?
Citera
2013-12-26, 15:38
Medlem
Gullinkambes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kate80
De flesta människor har vett nog och tillräckligt med social kompetens att inse att det inte går att säga precis vad man tycker och tänker i alla sammanhang

Fast för Zlatan går det ju uppenbarligen? Han bryr sig helt enkelt inte om vad media och folk i övrigt anser om honom, han är för rik och framgångsrik.
Citera
2013-12-26, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guitarsmoke
Jag skrev inatt om hur landslagets värdegrund kommer att bli viktigare än kvaliteterna på fotbollsspelarna. Det är den som har regnbågsfärgade naglar som kommer hyllas som vinnaren, inte den som gör flest mål. Denna attityd kommer att skrämma iväg de som har vinnarmentalitet, som Zlatan, och istället attrahera de som anser att strukturer och normer måste kritiseras.

Här har vi definitivt början på en trend. Speciellt som det är fult med merit i Sverige nu. Att vinna är kvinnohat. Att prestera är rasism. Att tro på merit är att vara fascist.

Ur en sådan miljö kommer få medaljer tas på sportslig grund, den grund som trots allt världen utanför Sverige använder sig av när de tävlar.

I brist på framgångar i Moskva så vann Emma Green på PK-naglar. Hon fick ojämförligt mest press och uppmärksamhet. Och de som gick emot Emma, de presenterades som förlorare, oberoende av deras sportsliga resultat. "Den Enda Värdegrunden (tm)" är allt. Resultatet är inget.

Det här kommer vi se mycket mer av framöver. "Din uppsats var usel spåkligt sett, men den handlade om Jonas Gardell som en förtryckt sexualiserad kropp, därför får du ändå toppbetyg!". Typ. Överallt i vårt mjukt totalitära genompolitiserade samhälle.

"Zlatan du är ojämförligt den bästa fotbollsspelaren som satt sin fot i Sverige, men du tycker fel. Tyvärr får du inte spela mera...", kanske Pia S säger när hon kvoterats in som förbundskapten till det svenska herr-landslaget. Sen kanske hon fortsätter "Jag tar jobbet av medkänsla till dessa rasistiska, kvinnohatande män, jag tror de kan bättra sig, vi kör mycket genus i omklädningsrummet".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in