2013-12-26, 09:44
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horfest
Zlatan är en korkad blatte, så är det bara...
Som åstadkommer större saker dagligen än du gjort i hela ditt liv.
Citera
2013-12-26, 09:44
Medlem
Dr.Necessitass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Det där är en rätt vanlig (och ful) retorik, att det skulle vara sexistiskt att säga att något är sexistiskt. Det stämmer naturligtvis inte.

Ingalunda något jag vidhöll med vad jag skrev.

Och om du nu ska undervisa i "ful" retorik så bör du ju kanske hålla koll på hur du svänger dig med begreppen. Ditt ateist-exempel ovan betydde "Det är [tolerant] att [tolerera] [tolerans], trots att många religionsförsvarare gärna använder det som ett argument för att ateister är lika goda kålsupare".

Kan inte tänka mig att ens religionsförsvarare är så jävla korkade att de använder det där som ett argument.
Citera
2013-12-26, 09:50
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Necessitas
Ingalunda något jag vidhöll med vad jag skrev.

Och om du nu ska undervisa i "ful" retorik så bör du ju kanske hålla koll på hur du svänger dig med begreppen. Ditt ateist-exempel ovan betydde "Det är [tolerant] att [tolerera] [tolerans], trots att många religionsförsvarare gärna använder det som ett argument för att ateister är lika goda kålsupare".

Kan inte tänka mig att ens religionsförsvarare är så jävla korkade att de använder det där som ett argument.
Du får nog läsa igenom inlägget en gång till för det är uppenbart att du inte har förstått vad som skrevs. Du kan inte behandla en mening som en ekvation och låta negativa satser ta ut varandra...
Jag ska inte dra tråden mer ot än detta, vill du att jag ska förklara närmare för dig så skicka ett PM.
Citera
2013-12-26, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Som åstadkommer större saker dagligen än du gjort i hela ditt liv.
Ha ha snacka om att du blev provocerad , Zlatan är en duktig bollspelare inget snack om det...

Men han är en korkad blatte, tur att fotbollen rädda honom från kriminaliteten.
Killen har ju knappt den minsta bildning... han är korkad helt enkelt...
Citera
2013-12-26, 09:53
Medlem
Damerna tjänar vi ingenting på i Sverige, dom spelar en värdelös fotboll för att vara damer. Av det jag såg landslaget i sommar så var det knappt att dom kunde lägga en passning på 10 meter. Sen nu när Svensson fick sin bil så börjar dom gnälla och kräver exakt rättvisa mellan damer och herrar. Vilket leder till att alla massmedier hakar på och sen ska alla gnälla om en bil till sjögran. Hon behöver enligt mig ingen bil. Det skulle bara bli ytterligare en förlust eftersom damlandslaget drar in minimalt med pengar till svff
Citera
2013-12-26, 09:54
Medlem
vasaduellers avatar
Zlatan har naturligtvis rätt. Alla kan se, att att även den bästa damfotbollen ligger i nivå med herrarnas division 5-6. Så länge vi kallar äpplen för äpplen, och päron för päron.

Här i Sverige påbjuder regimen (i sann Orwellsk anda) att vi leker Kejsarens nya kläder i offentliga sammanhang. Det vill säga att vi kallar äpplen för päron, och sedan låtsas som att päron inte existerar. Typ.

Bland svenska folket i allmänhet, och bland "gammaldags" svenskar på landsbygden i synnerhet, gäller gamla sannsvenska ideal. Som påbjuder att man visserligen är ödmjuk och inte sårar andra i onödan, men framför allt att man talar sanning och står upp för vad man tycker. Det förefaller mig som om Zlatan beter sig betydligt mer som en sann svensk, än globaliseringsfjollorna inom de statligt kontrollerade massmedierna gör.

Zlatan har ju råd och självförtroende nog för att kalla äpplen för äpplen, om han känner för det. Kanske speglar hans uttalanden att han helt enkelt inte vill spela med i fjolleriet längre. Kanske är det en smart iscensatt PR-kupp. Vem vet? Hur som helst så uppskattar jag verkligen att han säger sanningen. Vilket jag som "åhörare" och konsument av massmedia, verkligen uppskattar. Tack Zlatan.
Citera
2013-12-26, 09:59
Bannlyst
Bitches ain't nothing but hoes and tricks....ni vet att dom bara försöker jävlas med era hjärnmönster, ta det med en nypa salt grabbar och låt inte en bitch förvirra er.
Citera
2013-12-26, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heaven.on.earth
Bitches ain't nothing but hoes and tricks....ni vet att dom bara försöker jävlas med era hjärnmönster, ta det med en nypa salt grabbar och låt inte en bitch förvirra er.

Okej jag lovar.
Citera
2013-12-26, 10:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Horfest
Ha ha snacka om att du blev provocerad , Zlatan är en duktig bollspelare inget snack om det...

Men han är en korkad blatte, tur att fotbollen rädda honom från kriminaliteten.
Killen har ju knappt den minsta bildning... han är korkad helt enkelt...

Jämför Zlatans "kriminalitet" med vad som försiggår i hans gamla områden nu för tiden. Som natt och dag ungefär.

Zlatan är inte dum, han ser att landet han växte upp i håller på gå åt helvete. Han tar sitt ansvar och berättar om den obekväma sanningen. Varför skulle han INTE få uttala sig om sitt yrke? Han om någon vet väl vad han snackar om. Han är ju trots allt en av dem bästa i sitt slag.

Han vet vad han snackar om när han beskriver VERKLIGHETEN (som alla kolumnister, twittertöntar och Helle Klein-båtskallar) tycker är en "uråldrig åsikt", när det är VERKLIGHETEN. Men i Sverige ska vi försöka baka in allt i sånt här mys-ludd, där ingen kommer till skada utan kan leva i sin villfarelse hela livet ut - det är ju uppenbarligen det vi strävar efter.

Tänk om alla kunde vara som Z, bara säga som det är. Inga krusiduller. Fint.
Citera
2013-12-26, 10:13
Medlem
vasaduellers avatar
Vem var det förresten som bestämde att "damfotboll" skulle byta namn till "fotboll" i Sverige?

(OT vid första anblicken, men det skulle kunna visa sig ha relevans för diskussionen. Kanske finns det några spänningar på det personliga planet, som får Zlatan att välja att vara så pass tydlig.)

Sedan kan man undra när genusmaffian får igenom nya, statligt påbjudna namn. Damfotboll blir "finfotboll" och herrfotboll blir "fultrams". Ge det några år till, och det blir förbjudet för vanliga människor att använda "han" eller "hon" i tal och skrift. Det kommer endast att vara staten som får använda begreppet kön, och de kommer endast att använda genus för kvotering av kvinnor till alla ledande positioner. All fotboll kommer att kallas "henfotboll" och man spelar i mixade lag, där männen har fått anklarna sammanknutna med ett rep. Om en man skulle råka göra ett mål trots det, så räknas det som kvinnoförtryck, och han utvisas omedelbart. Alla måste byta om i samma unisex-omklädningsrum, men alla män arresteras sedan för sexuellt ofredande, när de kommer ut ur omklädningsrummet. Alla män måste dessutom givetvis dessutom gå omkring med en tampong uppkörd i röven hela tiden, som straff för att vi inte har mens varje månad.
Citera
2013-12-26, 10:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snajsan
Jämför Zlatans "kriminalitet" med vad som försiggår i hans gamla områden nu för tiden. Som natt och dag ungefär.

Zlatan är inte dum, han ser att landet han växte upp i håller på gå åt helvete. Han tar sitt ansvar och berättar om den obekväma sanningen. Varför skulle han INTE få uttala sig om sitt yrke? Han om någon vet väl vad han snackar om. Han är ju trots allt en av dem bästa i sitt slag.

Han vet vad han snackar om när han beskriver VERKLIGHETEN (som alla kolumnister, twittertöntar och Helle Klein-båtskallar) tycker är en "uråldrig åsikt", när det är VERKLIGHETEN. Men i Sverige ska vi försöka baka in allt i sånt här mys-ludd, där ingen kommer till skada utan kan leva i sin villfarelse hela livet ut - det är ju uppenbarligen det vi strävar efter.

Tänk om alla kunde vara som Z, bara säga som det är. Inga krusiduller. Fint.

Håller med fullt ut. För mycket män i Sverige just nu som beter sig som bitches....försöker tysta ner på vad de egentligen har att säga så att de ska bli accepterade.. Samhället håller på att förkvinnliga männen....

Grabbar bete er inte som en bitch. Vart är eran manhood någonstans? Ska ni allvarligt talat låta en bitch trampa på er och köra över er med en jävla bulldozer ja då finns det inte så mycket att göra för att rädda varken er eller samhället längre.
Citera
2013-12-26, 10:18
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Det där är en rätt vanlig (och ful) retorik, att det skulle vara sexistiskt att säga att något är sexistiskt. Det stämmer naturligtvis inte. Att peka ut ett problem betyder inte att man legitimerar problemet, bara att man erkänner det.

Ungefär samma sak med ateism och religion. Det är inte intolerant att inte tolerera intolerans, trots att många religionsförsvarare gärna använder det som ett argument för att ateister är lika goda kålsupare...

Fetmarkeringen låter falsk. Vänligen härled och bevisa.

Så snart man inte tolererar någonting, så är det per definition intolerans. Man ger sig själv tolkningsföreträde i fråga om vad som är intolerans, och sedan förtrycker man alla oliktänkare. Solklar, klassisk intolerans enligt Frankfurtskolans ideal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in