Citat:
Ursprungligen postat av
jl578
Vad kan man använda efter ett långvarigt gbl-intag för att återhämta receptorerna?
5-htp o l-tyrosin, när det gäller GABA-B-receptorn finns det inget du kan göra för att påskynda processen utan du kan bara ge hjärnan tid att återhämta sig.
Citat:
Ursprungligen postat av
cyanid
Efter att ha brukat gobb (mest GBL) under 10+ års tid ganska regelbundet (ej missbrukat dygnet runt, utan någon gång i veckan sådär) så har jag ju märkt att jag emellanåt får sömnsvårigheter om jag tar sista refillen för sent på kvällen samt att jag blir ganska smådeppig när ruset avtar. Antar att detta beror på den tillfälliga dopaminförlusten i hjärnan då många symptom jag upplever stämmer överens med detta.
Så, ni som kört mycket/länge både regelbundet och mindre regelbundet. Käkar ni något "tillskott" för just dopaminbristen eller så? Typ skulle L-Tyrosin kunna hjälpa till att man inte får "dopaminkraschen" öht? Eller andra tekniker och tips?
God fortsättning!
Du blir pigg efter ruset har avtagit pga dopaminet som lagrats i hjärnan omvandlas till noradrenalin i kroppen, en så kallad dopamin-rebound, finns inget som kan motverka det, deppigheten efteråt får man stå ut med.