2014-01-07, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Du blir pigg efter ruset har avtagit pga dopaminet som lagrats i hjärnan omvandlas till noradrenalin i kroppen, en så kallad dopamin-rebound, finns inget som kan motverka det, deppigheten efteråt får man stå ut med.

Tack, det var det jag misstänkte.

En följdfråga om något annat.
Vart kan man beställa bra glasvialer för att förvara redan uppmätta refiller om man inte vill ha med sig en liten flaska med pipett om man glider runt på stan en dag?
Citera
2014-01-09, 20:46
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekbarn
Vad kostar en dl GBL på gatan i dessa dagar?

300:- per dl är standard.
Citera
2014-01-12, 00:25
Medlem
Tycker ni att ghb har oförtjänt dåligt rykte? Det känns som att man överallt läser att ghb är skit.

Dels allt snack om att man lätt kan överdosa och dö. Detta gäller såvitt jag vet enbart om man blandar substansen med annat. Låter man bli att blanda ska det vara helt lugnt. Visst finns det en chans att man däckar, men dör? Har själv däckat ett par gånger (även inne på en klubb på toaletten, vaknade lyckligtvis efter en kvart hehe) men det känns inte som om jag har varit nära på att dö. Går detta att jämföra med en helt vanlig snefylla eller har jag för liten respekt för ghb?

Sen allt snack om att det är en våldtäktsdrog. Detta känns mest som skrönor ärligt talat. Om man grips med ghb i en liten flaska inne på en klubb, kommer det då att bli tal om någon sorts "förberedelse till våldtäkt"? Ok kanske inte, men det känns nästan som om man skulle kunna bli stämplad som våldtäktsman. Snackade med en annan polare om GHB och det första han sa när jag berättade om det var något i stil med "är det den där våldtäktsdrågen?"

För mig känns det som att det är oansvarigt bruk av GHB som gör att det får så mycket skit kastat på sig.
Senast redigerad av cidinho 2014-01-12 kl. 00:28.
Citera
2014-01-13, 09:32
Medlem
This_is_me_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cidinho
Tycker ni att ghb har oförtjänt dåligt rykte? Det känns som att man överallt läser att ghb är skit.

Dels allt snack om att man lätt kan överdosa och dö. Detta gäller såvitt jag vet enbart om man blandar substansen med annat. Låter man bli att blanda ska det vara helt lugnt. Visst finns det en chans att man däckar, men dör? Har själv däckat ett par gånger (även inne på en klubb på toaletten, vaknade lyckligtvis efter en kvart hehe) men det känns inte som om jag har varit nära på att dö. Går detta att jämföra med en helt vanlig snefylla eller har jag för liten respekt för ghb?

Sen allt snack om att det är en våldtäktsdrog. Detta känns mest som skrönor ärligt talat. Om man grips med ghb i en liten flaska inne på en klubb, kommer det då att bli tal om någon sorts "förberedelse till våldtäkt"? Ok kanske inte, men det känns nästan som om man skulle kunna bli stämplad som våldtäktsman. Snackade med en annan polare om GHB och det första han sa när jag berättade om det var något i stil med "är det den där våldtäktsdrågen?"

För mig känns det som att det är oansvarigt bruk av GHB som gör att det får så mycket skit kastat på sig.

Det är klart att du inte blir gripen för förberedelse till våldtäkt om du blir haffad med GHB, varför skulle man bli det?

Att GHB däremot kan användas med fördel för att göra en person till offer för våldtäkt ser jag inte som något konstigt då höga doser kan få en person att bli medvetslös, och kan med lätthet förgripas på under medvetslösheten och är nog tyvärr något som händer lite nu som då.

När det gäller dödsrisken för GHB så är det självklart något som är fullt möjligt men som du beskriver så är det höga doser, eller i kombination med andra droger som utgör en fara till den grad att en person skall avlida. GHB-överdoser som leder till döden utan att andra droger förekommit är inte jättevanligt men att det hänt vid några tillfällen är ett faktum.

Jag anser att det finns flertalet antal andra droger som är långt med riskfulla och kan orsaka fler dödsfall än det antal dödsfall GHB orsakar.

Edit: Jag kan tillägga att ett långvarigt missbruk av GHB och ett plötsligt avslut av missbruket kan orsaka abstinens till den grad att fara för livet föreligger. Dvs. GHB-abstinens kan i extrema fall vara dödligt.

Det förekommer även dödsfall vid abstinensen där självmord varit den dödliga orsaken då personen inte har stått ut med den påtagliga abstinensen.

GHBabstinens orsakar vid allvarliga fall stark ångest, insomnia, svettningar, skakningar som kan vara extremt tydliga, nästan krampaktigt och i extrema fall förekommer även delirium som kan vara livshotande och orsak cirkulationskollaps.
Senast redigerad av This_is_me_ 2014-01-13 kl. 09:42.
Citera
2014-01-13, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av This_is_me_
Det är klart att du inte blir gripen för förberedelse till våldtäkt om du blir haffad med GHB, varför skulle man bli det?

det fattar jag också... som jag skrev efteråt var det det eventuella sociala stigmat som skulle kunna uppkomma efteråt jag ville diskutera.

för övrigt, jag ville inte få massa fakta om ghb upprapat! jag ville diskutera om ghb har fått ett oförtjänt dåligt rykte. har för övrigt svarat dig i din "faq"...
Citera
2014-01-14, 16:52
Medlem
masterior26s avatar
Jag tänkte köpa lite GBL om några dagar, och säg att jag ska ta 2ml räcker det att blanda det med ett glas vatten och skölja ner eller ska man ett extra glas vatten efter? Och går det bra tt skölja ner med saft eller någon dricka eller är vatten bäst?
Citera
2014-01-14, 17:31
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
Jag tänkte köpa lite GBL om några dagar, och säg att jag ska ta 2ml räcker det att blanda det med ett glas vatten och skölja ner eller ska man ett extra glas vatten efter? Och går det bra tt skölja ner med saft eller någon dricka eller är vatten bäst?

Blanda ut det med 2 dl + vätska så behöver du inte skölja med något efteråt, valfritt vad du blandar med. Själv kör jag med enbart kallt kranvatten, tysk BASF GBL smakar knappt något jämfört med GBL ifrån Kina o därför kan det drickas med enbart vatten utan några större bekymmer.
Citera
2014-01-14, 19:54
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Blanda ut det med 2 dl + vätska så behöver du inte skölja med något efteråt, valfritt vad du blandar med. Själv kör jag med enbart kallt kranvatten, tysk BASF GBL smakar knappt något jämfört med GBL ifrån Kina o därför kan det drickas med enbart vatten utan några större bekymmer.

Ja det var ju smaken jag tänkte på men det är tysk BASF GBL så då kör jag med vatten, tack för svaret iaf!
Citera
2014-01-15, 20:03
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
Ja det var ju smaken jag tänkte på men det är tysk BASF GBL så då kör jag med vatten, tack för svaret iaf!

Se till att späda ut det rejält bara som jag skrev, när jag slarvade med det i början utav min gobbekarriär så fick jag sår i strupen, så shotta inte GBL.
Citera
2014-01-15, 20:36
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Se till att späda ut det rejält bara som jag skrev, när jag slarvade med det i början utav min gobbekarriär så fick jag sår i strupen, så shotta inte GBL.

Ja jag blandar väl med ett helt glas vatten och direkt efter tar jag ett glas till.
Citera
2014-01-16, 14:39
Medlem
ÄR ghb en partydrog egentligen, folk säger det men hur är det egentligen ? man blir väl mest sömning och avslappnad, typ benso effekt ?
Citera
2014-01-16, 15:15
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamelpojken
ÄR ghb en partydrog egentligen, folk säger det men hur är det egentligen ? man blir väl mest sömning och avslappnad, typ benso effekt ?

Tar du små doser så kan du ju festa på det men tar du större så är det inte lika kul att festa enligt mig iaf, för jag blir så sänkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in