2013-12-23, 22:42
Medlem
Handlar mycket om när en ny skribent kommer in... Men så funkar det överallt.
Citera
2013-12-24, 00:25
Medlem
Alltså, tråden handlar om bonustrading. Jag skriver om en modell jag anser vara bra. Man får svar om allt från "du kan bli avstängd", "du kanske missar en detalj", "dom kanske drar in bonusen" mm...

Ni tror inte det skulle kunna hända annars också? Det är risker förknippade med just min modell eller? :P

Hade varit kul att diskutera min modell jämfört med andra spelstrategier inom bonustrading.

Edit
Senast redigerad av mirtas 2013-12-24 kl. 00:46.
Citera
2013-12-24, 01:37
Medlem
Att folk protesterar mot "100 % säkert", the point was taken... (och ja, den är 100 % säker men bara i TEORIN, blixten kan slå ner i spelbolagets huvudkontor...)

Men då kan man aldrig diskutera olika strategier (den har teoretiskt sett 184 % återbetalning och 66, 6 % säkerhet medan den har osv) i teorin (ähum, alltså inte i praktiken) för då kommer någon in och säger "men tänk om bolaget misstänker missbruk"... Konstruktivt.
Citera
2013-12-24, 11:15
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirtas
Att folk protesterar mot "100 % säkert", the point was taken... (och ja, den är 100 % säker men bara i TEORIN, blixten kan slå ner i spelbolagets huvudkontor...)

Men då kan man aldrig diskutera olika strategier (den har teoretiskt sett 184 % återbetalning och 66, 6 % säkerhet medan den har osv) i teorin (ähum, alltså inte i praktiken) för då kommer någon in och säger "men tänk om bolaget misstänker missbruk"... Konstruktivt.

Nu får du ge dig, att stängas av, limiteras eller få bonusen indragen är en faktisk risk som existerar och drabbar folk. Sedan om den är 7% eller 20% har iaf inte jag en aning om och inte du heller. Det är en teoretisk risk baserad på hur bolagen formar sina bonuskrav och erfarenhet från verkligheten, kan man stängas av för bonusmissbruk även med andra modeller? ja absolut men det var inte riktigt vad som diskuterades.
Citera
2013-12-24, 11:51
Medlem
Har rensat ett par polares namn och med facit i handen så har det gått bra men då har jag skött det fläckfritt dvs skapat MB-konto i polares namn, använt mig av en ny IP, ny data, nytt nummer osv. Trots att jag inte åkt på något bakslag än skulle jag knappast kalla det 100% säkert.
Citera
2013-12-24, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Nu får du ge dig, att stängas av, limiteras eller få bonusen indragen är en faktisk risk som existerar och drabbar folk. Sedan om den är 7% eller 20% har iaf inte jag en aning om och inte du heller. Det är en teoretisk risk baserad på hur bolagen formar sina bonuskrav och erfarenhet från verkligheten, kan man stängas av för bonusmissbruk även med andra modeller? ja absolut men det var inte riktigt vad som diskuterades.

Ok, vi pratar väl om varann, även jag. Ni menar att dessa faktorer räknas in i det teoretiska, vilket jag inte tror eller anser. Man brukar säga att det funkar i teorin men inte i praktiken. Men skit samma!

Två sidors dispyt för olika definitioner. God Jul istället!
Citera
2013-12-24, 18:15
Medlem
Och det är helt rätt med ett varningens finger för ovana personer! Även ett till synes säkert spel kan gå snett!
Citera
2013-12-25, 16:20
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Ok, vi pratar väl om varann, även jag. Ni menar att dessa faktorer räknas in i det teoretiska, vilket jag inte tror eller anser. Man brukar säga att det funkar i teorin men inte i praktiken. Men skit samma!

Två sidors dispyt för olika definitioner. God Jul istället!

Om du ska göra ett värdetransportrån eller vara otrogen så är ju din plan också riskfri, ändå åker folk fast på löpande band, det här är inte annorlunda och sålandes måste givetvis vissa faktorer räknas in i en sån här process.
Citera
2013-12-25, 18:40
Medlem
Har inte läst tråden så ursäkta om detta redan tagits upp. Läs denna länk
http://hurjagblirrik.blogspot.se/2012/02/guiden-for-att-vinna-minst-12-000-kr.html

Jag har följt denna men har haft svårt ändå att hitta bra odds och haft oturen att vinna på "fel" sida ganska ofta trots spel på odds som 6.0, 5.8, 5.2 och liknande odds. På den länken har du länkar till sidor som jämför odds också.

Lycka till
Citera
2013-12-26, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllefyllot
Om du ska göra ett värdetransportrån eller vara otrogen så är ju din plan också riskfri, ändå åker folk fast på löpande band, det här är inte annorlunda och sålandes måste givetvis vissa faktorer räknas in i en sån här process.

Otrohet eller värdetransportrån riskfritt? Ganska otacksam liknelse för min modell, du verkar vara en hejare på riskbedömning... :/

Återigen; man måste skilja på teori och praktik. En teoretisk bedömning görs efter de faktorer man känner till, mer matematiskt. Min modell är således I TEORIN 100 % säker (med en avkastning på minst 175 % med genomsnittliga odds) då den uppfyller de regler och villkor som finns. Här kan man inte räkna in ev avstängning då det är helt osannolikt när man inte gör något konstigt alls (vissa verkar tro att detta är fusk? Inte om man gör det i eget namn, då spelar man bara som vilken spelare som helst).

Sedan kan det ju så klart gå fel ändå I PRAKTIKEN, men det till hör livet, inte till den teoretiska bedömningen av en modell. Annars kan man aldrig bedöma någon modell.

Edit; vilket, ja, innebär att min modell INTE är 100 % säker... Att den är 100 % säker enbart i teorin.
Senast redigerad av mirtas 2013-12-26 kl. 15:04.
Citera
2013-12-26, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micks
Har inte läst tråden så ursäkta om detta redan tagits upp. Läs denna länk
http://hurjagblirrik.blogspot.se/2012/02/guiden-for-att-vinna-minst-12-000-kr.html

Jag har följt denna men har haft svårt ändå att hitta bra odds och haft oturen att vinna på "fel" sida ganska ofta trots spel på odds som 6.0, 5.8, 5.2 och liknande odds. På den länken har du länkar till sidor som jämför odds också.

Lycka till

Du kan förlora mycket pengar om du spelar såhär! Extremt krångligt och MASSVIS med om... Framför allt är det inte bra om du vinner hos spelbolagen för du har mycket omsättningskrav kvar där då, du kan INTE göra ett uttag på den vinsten! Och det är ju 50-50 varje gång att detta händer...

Nä, scrolla bak några sidor i denna tråden och läs min modell som är mycket bättre. Du måste hålla koll på villkor och omsättningskrav, men det är mindre krångligt än på länken. Gör du rätt vinner du garanterat minst 175 % av din insats. Inga om...
Citera
2013-12-26, 15:40
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Otrohet eller värdetransportrån riskfritt? Ganska otacksam liknelse för min modell, du verkar vara en hejare på riskbedömning... :/

Återigen; man måste skilja på teori och praktik. En teoretisk bedömning görs efter de faktorer man känner till, mer matematiskt. Min modell är således I TEORIN 100 % säker (med en avkastning på minst 175 % med genomsnittliga odds) då den uppfyller de regler och villkor som finns. Här kan man inte räkna in ev avstängning då det är helt osannolikt när man inte gör något konstigt alls (vissa verkar tro att detta är fusk? Inte om man gör det i eget namn, då spelar man bara som vilken spelare som helst).

Sedan kan det ju så klart gå fel ändå I PRAKTIKEN, men det till hör livet, inte till den teoretiska bedömningen av en modell. Annars kan man aldrig bedöma någon modell.

Edit; vilket, ja, innebär att min modell INTE är 100 % säker... Att den är 100 % säker enbart i teorin.

Fast nu är du helt galet ute igen, du kan ju inte påstå att något är 100% säkert i teorin bara för att du är omedveten om teoretiska riskfaktorer. Då kan ju allt vara 100% säkert, snacka om att devalvera begreppet.

Ja att bolag drar in en bonus vis missbruk är inte ovanligt bara för att det inte hör till vanligheten, nu pratar vi missbruk inte fusk eller avstängning.

Men vi kanske kan göra en deal, jag följer din modell och alla jag känner följer din modell, du får 5% av allas vinster men måste betala allt om sidan agerar. Teoretiskt en helt riskfri avkastning på 5% för dig, låter ju perfekt eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in