2013-12-23, 20:47
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirtas
Jo, så är det. Men om man spelar en singel 2000 kr på MU-Liv x2, varför skulle de kalla det missbruk? Det är ju inte missbruk.

Man behöver inte göra något "misstänkt" för att spela enligt den modellen jag beskrev.

Jag har inte provat på 40 bolag, har hjälpt polare. Har bara använt unibet, betsson, betsafe och nordicbet. Någon enstaka gång ett annat bolag som jag glömt. Jag kan visa hur det blir med dessa 4 bolag. Om de inte ändrat sin bonus blir 4500 mellan 7500 och 9000. Hver gang!

Det är ingen som säger att det inte fungerar eller att det inte är ett bra system, det är inte 100% riskfritt., that´s all.
Citera
2013-12-23, 20:50
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Jo, så är det. Men om man spelar en singel 2000 kr på MU-Liv x2, varför skulle de kalla det missbruk? Det är ju inte missbruk.

Man behöver inte göra något "misstänkt" för att spela enligt den modellen jag beskrev.

Fast nu spelar du inte bara en gång, missbruk är återigen vad sidan avgör att det är. Om dom misstänker bonustrading drar dom in bonusen och vinster gjorda på bonus. Faktum är att det du gör är missbruk enligt de flesta sidor, du har bara kommit undan med det.

Återigen är detta en teoretisk diskussion, i praktiken lyckas den säkert ofta men inte riskfri i teorin.
Citera
2013-12-23, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Fast nu spelar du inte bara en gång, missbruk är återigen vad sidan avgör att det är. Om dom misstänker bonustrading drar dom in bonusen och vinster gjorda på bonus. Faktum är att det du gör är missbruk enligt de flesta sidor, du har bara kommit undan med det.

Återigen är detta en teoretisk diskussion, i praktiken lyckas den säkert ofta men inte riskfri i teorin.

Helt med på vad du menar.

I min modell, dock, har man tre bolag som man förlorar sina pengar hos. Fine. I det fjärde bolaget har man 7-8 000 man kan ta ut. Då har man lagt två vanliga spel på 2000 resp c:a 3800. Sedan ett vanligt spel på 200. Här kan jag dock inte se att det finns en risk. Varför skulle bolaget ens undra? Att försöka omsätta sin bonus är ju knappast ett missbruk utan en rättighet.
Citera
2013-12-23, 21:12
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Helt med på vad du menar.

I min modell, dock, har man tre bolag som man förlorar sina pengar hos. Fine. I det fjärde bolaget har man 7-8 000 man kan ta ut. Då har man lagt två vanliga spel på 2000 resp c:a 3800. Sedan ett vanligt spel på 200. Här kan jag dock inte se att det finns en risk. Varför skulle bolaget ens undra? Att försöka omsätta sin bonus är ju knappast ett missbruk utan en rättighet.

Spelbolag ogillar bonusmissbruk eftersom det är en förlustaffär på stort, om de ser ett mönster som tyder på missbruk kan de välja att agera för att skydda sig själva. En bonus är ju inte en rättighet utan ett incitament för o spela
Citera
2013-12-23, 21:13
Medlem
Citat:

Dessutom är ju dessa riskerna inget specifikt för min modell utan gäller ju generellt. Du hävdar ju snarare att det finns risker med bonustrading än min modell. För den är klockren!
Citera
2013-12-23, 21:16
Medlem
Citat:
Spelbolag ogillar bonusmissbruk eftersom det är en förlustaffär på stort, om de ser ett mönster som tyder på missbruk kan de välja att agera för att skydda sig själva. En bonus är ju inte en rättighet utan ett incitament för o spela

Du måste väl ändå ha rätt att spela igenom ditt omsättningskrav utan att misstänkliggöras... Vissa bonusar går de minus på men de flesta går de plus på för att spelaren förlorar innan omsättningskravet är uppfyllt.
Citera
2013-12-23, 21:22
Medlem
Men egentligen borde väl diskussionen handla om ifall min modell är bättre än att spela mot betfair (mycket bättre) eller om det finns en annan modell som är bättre. Istället för generella risker med hela den typen av betting.
Citera
2013-12-23, 21:24
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Du måste väl ändå ha rätt att spela igenom ditt omsättningskrav utan att misstänkliggöras... Vissa bonusar går de minus på men de flesta går de plus på för att spelaren förlorar innan omsättningskravet är uppfyllt.

Bara och läs bonusvillkoren du accepterat så ser du vilka rättigheter du har, jag förstår inte varför du envisas om att tjata, teoretiskt har du fel.
Citera
2013-12-23, 21:32
Medlem
Citat:
Bara och läs bonusvillkoren du accepterat så ser du vilka rättigheter du har, jag förstår inte varför du envisas om att tjata, teoretiskt har du fel.

Ja, men eftersom man uppfyller sina villkor är det väl inget problem???

Teoretiskt sett har du tokfel. Du bara pratar om oförutsedda, långsökta eller extrema händelser som möjligtvis skulle kunna uppstå...

Tror inte du har förstått min modell...
Citera
2013-12-23, 21:43
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ja, men eftersom man uppfyller sina villkor är det väl inget problem???

Teoretiskt sett har du tokfel. Du bara pratar om oförutsedda, långsökta eller extrema händelser som möjligtvis skulle kunna uppstå...

Tror inte du har förstått min modell...

Vilka villkor pratar du om?

Vad med modellen är det som jag ska förstå som jag inte förstår? du tar bonus på 4 sidor, vinner på två o spelar dessa mot varandra.

Det är ju du som inte förstår, punkt. Teoretiskt har du tokfel.
Citera
2013-12-23, 21:46
Medlem
Citat:

Vad med modellen är det som jag ska förstå som jag inte förstår? du tar bonus på 4 sidor, vinner på två o spelar dessa mot varandra.

Du verkar ha förstått min modell ja.

Vad menar du att jag inte förstår då?

Att det finns ett omsättningskrav med villkor? Jo, men man uppfyller ju alla villkor så vad är problemet?

Edit; Villkor? Jo, du pratar ju om problem med villkoren för omsättningskravet...
Senast redigerad av mirtas 2013-12-23 kl. 21:59.
Citera
2013-12-23, 22:10
Medlem
Citat:

Du blandar ihop det lite. Du pratar om praktiska saker som (MÖJLIGTVIS) skulle kunna hända.

Teoretiskt sett har du FEL, min modell är 100 % teoretiskt säker. Men du ser inte skillnaden mellan teori och den mänskliga faktorn/extrema osannolika händelser (=ej teoretiska saker)...

Edit; hehe, retar gallfeber på dig nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in