2013-12-25, 13:54
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Fullt möjligt i den här tråden . Finns flera som rabblar sida upp och sida ner om sådant som hände typ vid andra världskriget, skit intressant och relevant för mordet , verkligen ...

Alltid undrat vad mvagrippa jiddrar om ständigt men som ALDRIG är det minsta relevant med mordet. Det som är meningen antar ja.

Flera här inne som enbart deltar i debatten som avledare från verklighetens Palmemord. En synnerligen viktig uppgift som alltjämt fortgår sedan mordet på Olof Palme inträffade.
Citera
2013-12-25, 14:30
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Mvagrippa skriver inlägg som intresserar ganska många av dem som diskuterar seriöst i tråden. Försök att få igång pajkastning är inte seriöst och har bara en negativ funktion.

Problemet med mvagrippa är att det han/hon postar aldrig handlar om Palmemordet. Och det är heller inte meningen eftersom mvagrippa är en vilseledarna. Gott om sådana i tråden ..
Citera
2013-12-25, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Flera här inne som enbart deltar i debatten som avledare från verklighetens Palmemord. En synnerligen viktig uppgift som alltjämt fortgår sedan mordet på Olof Palme inträffade.

Exakt... Skillnaden nu bara är att de har flyttat sin verksamhet till nätet och sprider sin desinfo här tyvär. Obduktionsprotokollet varför är hälften överstruket tror du?
Citera
2013-12-25, 14:56
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GarryCoper
Jag är skeptisk och tycker att jag har fog för det.Helt uppenbart är han inte så klar över händelseförloppet innan skotten som du så gärna vill göra gällande. Jag tycker du blundar för fakta och framhåller bara det som du vill se, som stämmer överens med din teori om händelseförloppet.

Det är helt normalt att inte ha så absolut koll på vad folk i närheten har för sig, men Björkman var tillräckligt observant att uppfatta att ett sällskap på tre personer gick framför honom och att dessa efter några meter tycktes diskutera någonting. Man observerar inte detaljerna så noga även utan viss alkoholförtäring. Björkman är mordgåtan Palme:s bästa vittne. Förutom då Lisbet Palme som jag misstänker vittnade falskt - vilket gör henne oanvändbar i sammanhanget.
Citera
2013-12-25, 15:16
Medlem
Citat:
Det är helt normalt att inte ha så absolut koll på vad folk i närheten har för sig, men Björkman var tillräckligt observant att uppfatta att ett sällskap på tre personer gick framför honom och att dessa efter några meter tycktes diskutera någonting. Man observerar inte detaljerna så noga även utan viss alkoholförtäring. Björkman är mordgåtan Palme:s bästa vittne. Förutom då Lisbet Palme som jag misstänker vittnade falskt - vilket gör henne oanvändbar i sammanhanget.

Du har rätt i det du skriver om Björkman, men folk fattar ju inte det tyvär utan tror det beror på otur och diverse annat att utredningen blev som den blev.
Citera
2013-12-25, 16:10
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schwammelpellen
Christer Pettersson: "bara jag, mördaren och en till vet vem som sköt Palme

Och denna "en till" är med största sannolikhet Lisbet Palme.
Citera
2013-12-25, 16:26
Medlem
Citat:
Och denna "en till" är med största sannolikhet Lisbet Palme.

Högst troligt ja, undrar hur det är med hennes samvete? Hon lär ha ställt krav på att CP tillslut skulle bli friad och det blev han ju, en perfekt uppgörelse eftersom svenska folket ser CP som Olofs mördare även fast han blev friad, allting var riggat.
Citera
2013-12-25, 16:27
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Exakt... Skillnaden nu bara är att de har flyttat sin verksamhet till nätet och sprider sin desinfo här tyvär. Obduktionsprotokollet varför är hälften överstruket tror du?

Jag tror att det faktum att OP först sköts i bröstet och därefter fick det omedelbart dödande skottet i ryggen, måste maskeras för att de mörkläggande makthavarnas version, den officiella versionen, om mordet på Olof Palme ska stämma.
Citera
2013-12-25, 16:30
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Högst troligt ja, undrar hur det är med hennes samvete? Hon lär ha ställt krav på att CP tillslut skulle bli friad och det blev han ju, en perfekt uppgörelse eftersom svenska folket ser CP som Olofs mördare även fast han blev friad, allting var riggat.

Tror inte Lisbet Palme besväras av något så trivialt som "samvete" ..
Citera
2013-12-25, 16:31
Medlem
Citat:
Jag tror att det faktum att OP först sköts i bröstet och därefter fick det omedelbart dödande skottet i ryggen, måste maskeras för att de mörkläggande makthavarnas version, den officiella versionen, om mordet på Olof Palme ska stämma.

mm, hur uppenbart som helst men inget som går att göra något åt tyvär då utredningen sedan länge legat på is. Palmemordet kommer att förbli en gåta så länge vi lever och frågan är om sanningen ens någonsin kommer komma fram?
Citera
2013-12-25, 16:32
Medlem
Citat:
Tror inte Lisbet Palme besväras av något så trivialt som "samvete" ..

Nej troligtvis inte, däremot så blev hon säkert tvingad till tystnad av Hans Holmér med flera eller vad tror du? Tror inte hon satt i någon förhandlingsposition så att säga?
Citera
2013-12-25, 17:26
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
mm, hur uppenbart som helst men inget som går att göra något åt tyvär då utredningen sedan länge legat på is. Palmemordet kommer att förbli en gåta så länge vi lever och frågan är om sanningen ens någonsin kommer komma fram?

Tyvärr finns ingen direkt eller indirekt inblandad eller med kännedom om mordet med tillräcklig moralisk resning att berätta vad som låg bakom Palmemordet, vilka anstiftarna var och vem som sköt Olle Palme. I praktiken en samling ynkryggar - hemskt, men så är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in