Citat:
Ursprungligen postat av
UncaScroogie
Jag tror det beror på att Tele2 krymper och backar hela tiden. Man säljer dessutom av sina företag ett efter ett på utlandska marknader. Nu senast i Norge, där man vill sälja allt till TeliaSonera. Norska konkurrensverket verkar dock tveksamma.
Tele2 har sakta men säkert plockat bort lite här och där och hoppas naturligtvis att folk inte ska upptäcka att de blir dyrare och sämre hela tiden.
Jo, det är uppenbart att Tele2 är i en ond cirkel där man försämrar servicen vilket gör att kunderna flyr vilket gör att att man inte har råd att upprätthålla servicen.
Men varför blev det såhär? Nåt måste ju ha hänt de senaste två åren.
Min första mobil som jag fick av föräldrarna hade Comviq och jag fortsatte hos dem i över 15 år, ända tills nu. För min del började konstigheterna när Comviq ringde ett par gånger och ville att jag skulle gå över till abonemang. Fick alltid bråttom och la på men i höstas skulle jag utomlands så jag sa att jag ville testa fastpris EU "utan bindningstid". Visade sig dock vara massa krångel att säga upp det (telefonkundtjänst som sa att det skulle bli uppsagt fast det inte blev det, gigantisk kö till chatten, gick inte att logga in i appen mm) så det var bara att byta operatör.