2015-01-07, 20:00
Medlem
antigravitations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Ja men då får jag ju betala telefonen några extra månader, inte bara abonnemanget?

Nix. I och med att du inte betalat alls under tiden som abonnemanget legat vilande så betalar du inte extra månader för vare sig abonnemanget eller telefonen. Vilandetiden läggs till på bindningstiden när abonnemanget öppnas då du gjort avtal på att betala både telefon och abonnemang 24 gånger.
Citera
2015-01-08, 02:02
Medlem
Hej, jag beställde en iPhone 6, 64gb guld och det stod förvånansvärt nog att leveranstiden skulle vara inom 1-3 dagar. Jag tycker det verkar konstigt då alla andra operatörer, butiker etc. har slut i lager och säger att leveranstiden är minst 3-4 veckor, i bästa fall.

Stämmer leveranstiden som Tele2 uppger, eller vad är rimligt att vänta sig?
Citera
2015-01-08, 09:51
Medlem
antigravitations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BULD
Hej, jag beställde en iPhone 6, 64gb guld och det stod förvånansvärt nog att leveranstiden skulle vara inom 1-3 dagar. Jag tycker det verkar konstigt då alla andra operatörer, butiker etc. har slut i lager och säger att leveranstiden är minst 3-4 veckor, i bästa fall.

Stämmer leveranstiden som Tele2 uppger, eller vad är rimligt att vänta sig?

Av allt vi på kundservice har att gå på så stämmer leveranstiden. Har inte fått ett enda samtal om missad tid på 64gb. Om jag gör något samtal till leverantören idag så ska jag försöka komma ihåg att kolla och sedan uppdatera svaret här.
Citera
2015-01-08, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antigravitation
Av allt vi på kundservice har att gå på så stämmer leveranstiden. Har inte fått ett enda samtal om missad tid på 64gb. Om jag gör något samtal till leverantören idag så ska jag försöka komma ihåg att kolla och sedan uppdatera svaret här.

Tack det vore väldigt tacksamt. Jag är inne på Orderstatus nu och kollar, svaret jag får på den sidan känns mer som en gåta än information; "Din produkt kommer att packas och skickas enligt ovan beräknad leveransdatum vid beställningstillfället". Och sen står det som övertext på steg 2 att "Produkt på väg in i lager".
Citera
2015-01-08, 12:59
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Nix. I och med att du inte betalat alls under tiden som abonnemanget legat vilande så betalar du inte extra månader för vare sig abonnemanget eller telefonen. Vilandetiden läggs till på bindningstiden när abonnemanget öppnas då du gjort avtal på att betala både telefon och abonnemang 24 gånger.
Alltså jag började betala i typ november 2013 för ett nytt ab och ny mobil. Men är bunden till mars 2016.
Citera
2015-01-09, 01:11
Medlem
Jonassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UncaScroogie
Jag tror det beror på att Tele2 krymper och backar hela tiden. Man säljer dessutom av sina företag ett efter ett på utlandska marknader. Nu senast i Norge, där man vill sälja allt till TeliaSonera. Norska konkurrensverket verkar dock tveksamma.

Tele2 har sakta men säkert plockat bort lite här och där och hoppas naturligtvis att folk inte ska upptäcka att de blir dyrare och sämre hela tiden.

Jo, det är uppenbart att Tele2 är i en ond cirkel där man försämrar servicen vilket gör att kunderna flyr vilket gör att att man inte har råd att upprätthålla servicen.

Men varför blev det såhär? Nåt måste ju ha hänt de senaste två åren.

Min första mobil som jag fick av föräldrarna hade Comviq och jag fortsatte hos dem i över 15 år, ända tills nu. För min del började konstigheterna när Comviq ringde ett par gånger och ville att jag skulle gå över till abonemang. Fick alltid bråttom och la på men i höstas skulle jag utomlands så jag sa att jag ville testa fastpris EU "utan bindningstid". Visade sig dock vara massa krångel att säga upp det (telefonkundtjänst som sa att det skulle bli uppsagt fast det inte blev det, gigantisk kö till chatten, gick inte att logga in i appen mm) så det var bara att byta operatör.
Citera
2015-01-09, 01:36
Medlem
Citat:

Jag fick meddelande idag om att de skickat iväg det. Hörde av mig till chatten och fick kolli-id så jag kunde spåra mitt paket!

Säga vad man vill om deras kundtjänst, de gör så gott de kan. Men man måste ge Tele2 en enorm eloge, de kan som ensam mobiloperatör leverera iPhone 6 under 4 veckor - de levererar inom 2-3 dagar!!
Citera
2015-01-14, 17:47
Medlem
Hej!

Jag undrar hur många abonnemang man kan teckna på sitt namn. Detta gäller Comviqs Fastpris. Någon som har koll?
Citera
2015-01-14, 19:51
Medlem
Brokenbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BULD
Jag fick meddelande idag om att de skickat iväg det. Hörde av mig till chatten och fick kolli-id så jag kunde spåra mitt paket!

Säga vad man vill om deras kundtjänst, de gör så gott de kan. Men man måste ge Tele2 en enorm eloge, de kan som ensam mobiloperatör leverera iPhone 6 under 4 veckor - de levererar inom 2-3 dagar!!

Tja, jag fick min 64 guld på två arbetsdagar i julhelgen från Telenor. Så ensam om bedriften är de inte....
Citera
2015-01-15, 08:19
Medlem
Jag skulle vilja veta hur Tele2 har kunnat gå från ett av de mer framgångsrika mobiloperatörerna till den absolut sämsta. De gjorde verkligen bort sig i och med ändringen nu till ett enda abonnemang och att man får välja surfmängd.

Jag var i en tele2butik för att kolla två saker. Det första jag undrade var om de fortfarande erbjöd nåt om man hade maxi unlimited och behövde ny telefon, för tele2 vill ju få bort alla maxi abonnemang. Jag blev erbjuden telefon+12 gb surf (ungefär som maxis 10 gb) för 540:-/mån dvs galet mycket mer.

Sen frågade jag om de ändrar svärmors obundna röstabonnemang som kostar 179:-/mån då det nya kostar 149:-/mån. Nej sa han, för man MÅSTE välja till surfmängd och billigast är 0,5 gb för 49:-/mån dvs totalt 198:-/mån, 19:- dyrare per månad, för vad!!?

Tele2 har aldrig sedan maxikampanjen haft något erbjudande som får kunderna att vilja vara kund hos tele2, de har inte på snart tre år kunnat ge sina kunder någonting. Inte ens när man varit kund i 15 år ger dem inget tillbaks, till skillnad från Tre som bla gett mig 40% trogen kund rabatt på abonnemanget.
Citera
2015-01-15, 09:21
Medlem
gsminfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mesmo
Jag skulle vilja veta hur Tele2 har kunnat gå från ett av de mer framgångsrika mobiloperatörerna till den absolut sämsta. De gjorde verkligen bort sig i och med ändringen nu till ett enda abonnemang och att man får välja surfmängd.

Jag var i en tele2butik för att kolla två saker. Det första jag undrade var om de fortfarande erbjöd nåt om man hade maxi unlimited och behövde ny telefon, för tele2 vill ju få bort alla maxi abonnemang. Jag blev erbjuden telefon+12 gb surf (ungefär som maxis 10 gb) för 540:-/mån dvs galet mycket mer.

Sen frågade jag om de ändrar svärmors obundna röstabonnemang som kostar 179:-/mån då det nya kostar 149:-/mån. Nej sa han, för man MÅSTE välja till surfmängd och billigast är 0,5 gb för 49:-/mån dvs totalt 198:-/mån, 19:- dyrare per månad, för vad!!?

Tele2 har aldrig sedan maxikampanjen haft något erbjudande som får kunderna att vilja vara kund hos tele2, de har inte på snart tre år kunnat ge sina kunder någonting. Inte ens när man varit kund i 15 år ger dem inget tillbaks, till skillnad från Tre som bla gett mig 40% trogen kund rabatt på abonnemanget.

Det finns en enkel förklaring. Man har sedan många år skiftat fokus. Tidigare var man väldigt mån om kunden, även om man var klantig i själva hanteringen. Men sedan många år tillbaka är man helt fixerad av konsolidering av det egna företaget. Kunden är bara med i bilden som bidragsgivare till det egna företaget.
Citera
2015-01-15, 11:07
Medlem
Som jag har förstått det har man gjort detta för att kunna sälja Tele2s mobilverksamhet längre fram. Mycket mer intressant för en annan spelare på marknaden att endast köpa en kundbas och inte ta över det Tele2 driver in från sina kunder. Då kan de ju i princip sälja alla delbetalningar på telefonerna också, fast till något kreditbolag.

Abonnemangen i sig är prisvärda, men med en telefon blir det rätt så sjukt faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in