2013-12-24, 12:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KAF8
Brittisk tidning (The Independent): President Barzani är en av mellanösterns mest inflytelserika ledare
http://www.basnews.com/en/News/Detai...-of-2013-/8562

Citat:
The most astute and experienced politician in the Middle East is probably the Kurdish leader Massoud Barzani, President of Kurdistan Regional Government and head of the Kurdistan Democratic Party, who has pursued Kurdish self-determination, so far within the context of Iraq, through victory and defeat.

Citat:
The KRG is now one of the few places on earth enjoying a genuine economic boom, thanks to the discovery of oil and gas. Mr Barzani has balanced between the US, Iran, Turkey and the Iraqi central government in Baghdad without becoming the pawn or the victim of any of them.

Citat:
Barzani has a certain modesty and realism that keeps him from overplaying his hand when times are good.

http://www.independent.co.uk/voices/...internalSearch
Citera
2013-12-24, 12:54
Medlem
Goda nyheter gubbar! Idag är mötet i Hewler slut mellan SNC och kurderna. Om inte den kurdiska saken ska diskuteras på Geneve2 så kommer kurderna bojkotta skiten. Utöver det så kommer gränsövergången mellan KRG och Rojava att öppnas. Det verk som att dom även kommit överens om att benämna händelsen i Rojava som en revolution. SNC ville kalla det en syrisk revolution och kurderna kallar det revolution i västra Kurdistan. Det är nämligen kurder som utfört den och inga andra.
Citera
2013-12-24, 13:24
Medlem
Jamaicamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herbalistt
Imam khomeini kan pussa Sheikh Saids fötter, ska du vara radikal shia så är jag en radikal kurdisk sunni patriot , Enda shia jag respekterar är Seyit Riza som inte ens är en falsk 12 imam shia utan en Alevit
Lägg ner va? Vi kurder ska inte snacka i termer som "shia" och "sunni". Vi är alla kurder. Det finns många patriotiska shia kurder i Bashur och Rojhelat, och jag är en av dem (inklusive hela min familj).

Låt inte den där hjärntvättade idioten (shiamuslim1) påverka era åsikter.
Citat:
Ursprungligen postat av Zagrosi
Goda nyheter gubbar! Idag är mötet i Hewler slut mellan SNC och kurderna. Om inte den kurdiska saken ska diskuteras på Geneve2 så kommer kurderna bojkotta skiten. Utöver det så kommer gränsövergången mellan KRG och Rojava att öppnas. Det verk som att dom även kommit överens om att benämna händelsen i Rojava som en revolution. SNC ville kalla det en syrisk revolution och kurderna kallar det revolution i västra Kurdistan. Det är nämligen kurder som utfört den och inga andra.
Fantastiska nyheter!
Citera
2013-12-24, 13:37
Bannlyst
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Jamaicaman
Fantastiska nyheter!

Tror ni att den kurdiska delegationen till slut ändå kommer att accepteras?
Citera
2013-12-24, 13:57
Medlem
Herbalistts avatar
Citat:
Lägg ner va? Vi kurder ska inte snacka i termer som "shia" och "sunni". Vi är alla kurder. Det finns många patriotiska shia kurder i Bashur och Rojhelat, och jag är en av dem (inklusive hela min familj).

Fantastiska nyheter!
Vänta vänta är det fel att respektera en Sunni sheikh som offrade sitt liv för Kurdistan ? Om du läser mitt inlägg igen attackerade jag inte shia utan äcklet khomeini.
Citera
2013-12-24, 15:10
Medlem
så tröttsamt att höra shia sunni hit och dit ständigt.. Va spelar det för roll egentligen vilken religion man tillhör? Dessa feyli kurder som prioterar religion före nationalitet är så hjärntvättade man kan bli. Skönt att Jamaicaman bekräftar att alla inte är så Och desamma gäller alla radikala sunni!

/stolt sunnikurd
Citera
2013-12-24, 15:12
Medlem
Citat:

Sedan skiter jag i vilken ideologi som präglar PKK och andra kurdiska partier. Huvudsaken är att dom slåss för mitt folks rättigheter och eget självstyre så är jag nöjd.

.
PAAAH TACK!!!
Citera
2013-12-24, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanniibaal
så tröttsamt att höra shia sunni hit och dit ständigt.. Va spelar det för roll egentligen vilken religion man tillhör? Dessa feyli kurder som prioterar religion före nationalitet är så hjärntvättade man kan bli. Skönt att Jamaicaman bekräftar att alla inte är så Och desamma gäller alla radikala sunni!

/stolt sunnikurd
Lejonparten av fejli är nationalister, säger man något annat så är man full av skit. Den här shia snubben som alltid är väldigt ivrig med att påpeka att han är fejli kurd, är ett special fall. Jag känner många fejlikurder och det finns ingen av dom som beskriver sig själv som först och främst shiamuslim och därefter kurd. Det finns ingen kurd öht som gör så när jag tänker efter.

Vi har en rik kultur, tradition och språk. Det är detta som vi är så fäst vid och älskar. Det förklarar varför kurder med judisk tro som bott i Israel sedan 60-70 talet fortfarande är tvättäkta kurder med allt vad det innebär. Dom sjunger, dansar och pratar som en kurd. Dom är först och främst kurder och därefter kommer deras religion.

Det finns en del kurder som växt upp på strikt religiöst sätt och hjärntvättats. Ett exempel på detta är shiamuslim1. Det är synd om honom, för han har inte fattat att han först och främst är kurd och därefter shiamuslim.
Citera
2013-12-24, 18:14
Medlem
Herbalistts avatar
Citat:
Lejonparten av fejli är nationalister, säger man något annat så är man full av skit. Den här shia snubben som alltid är väldigt ivrig med att påpeka att han är fejli kurd, är ett special fall. Jag känner många fejlikurder och det finns ingen av dom som beskriver sig själv som först och främst shiamuslim och därefter kurd. Det finns ingen kurd öht som gör så när jag tänker efter.

Vi har en rik kultur, tradition och språk. Det är detta som vi är så fäst vid och älskar. Det förklarar varför kurder med judisk tro som bott i Israel sedan 60-70 talet fortfarande är tvättäkta kurder med allt vad det innebär. Dom sjunger, dansar och pratar som en kurd. Dom är först och främst kurder och därefter kommer deras religion.

Det finns en del kurder som växt upp på strikt religiöst sätt och hjärntvättats. Ett exempel på detta är shiamuslim1. Det är synd om honom, för han har inte fattat att han först och främst är kurd och därefter shiamuslim.
Zagrosi mycket bra skrivet skulle kurder ta religion före nationalitet skulle 70% av alla kurder vara assimilerade speciellt dom i Iran. Om en kurd ser ner på en annan kurd pga han/hennes religion är inte personen en Kurd enligt mig utan en Arab/Irani. Om jag ska vara ärlig tvekar jag på att Shiamuslim1 är Kurd i andra trådar har han sagt att han är från Iran. Kan vara att det är en Persisk orm , bland oss kurder i Turkiet är det känt att alla Iranier är råttor och kan inte slåss som en man utan dom försöker vara din kompis och hugger dig i ryggen istället
Citera
2013-12-24, 19:40
Bannlyst
Citat:

Hahha, fy fan vad ni kopierar turkar. Hörde det här för längesen av en turk att han sa just så, jag är först turk sen är jag muslim. Men ni var först med det också va som med allt.
Citera
2013-12-24, 20:45
Bannlyst
Är inte så insatt men stötte på den här tråden och tar tillfället i akt som kurd och frågar er hur stor chansen är att Kurdistan blir ett självständigt land?
Citera
2013-12-24, 21:25
Medlem
ZuparNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TSK1453
Om det turkiska frihetskriget, om du nu vet så mycket om det känner du kanske till att Turkiet/Osmanska riket var i konstant krig under nästan 100 år och alla våra resurser var uttömda, trots detta besegrades britter, greker, armenier, fransmän och att dåtidens stormakt besegrades i bland annat Gallipoli och Kut Amara samt ett flertal ggr i Palestina (i Kut Amara tog Osmanerna 10 000 brittiska krigsfångar - ett av Storbritanniens mest förödmjukande dagar!). Med andra ord skulle britterna inte kunnat erövra Turkiets kärnområden även om Atatürk inte funnits.

Intressant att du tar upp armenier i samband med turkiska frihetskrig. Är du stolt över att ni utförde en etnisk rensning, ett folkmord på uppemot 1 miljon kristna?

Kurderna har i alla fall till skillnad från er hedern att erkänna folkmordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in