2013-12-24, 04:46
Medlem
K-141s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vizsofius
Jan Gulliou hatar SD över allt annat och sa att om SD får runt 20% så måste folk börja lyssna på dem och jag tror att SD kommer närma sig 20% runt 2018. Och om de får runt 20% så måste någon av sidorna ha med dem för att bilda en majoritetsregering. Med tanke på att Anders Borg precis bekräftade SD's "prioterings-politik" redan nästa år. Så tror jag att chansen är ganska stor att SD når 20% till 2018.
Jag hatar inte SD men jag kan inte påstå att jag gillar dem heller.
Men jag tror man kommer att se en upptrappning av vänsterextremisternas våldsamheter om SD ökar i procent efter valet 2014. Och sen kommer det bara att eskalera med SD:s framväxt mot den politiska makten. Nynazisternas våldsamheter kommer att blekna i jämförelse.
Citera
2013-12-24, 04:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBMinchia
Ts har faktiskt rätt; SD behövdes i allra högsta grad. Detta säger jag som gammeldags äkta gråsosse.
Om Partiet misslyckas med att förklara modellen med flyktingpolitiken och överlåter allt åt imam kukskalle, så finns grogrund åt Jimmy och alla skinnskallar.

Styr upp detta inom arbetarrörelsen, så kan skinnhuvena simma iväg från helikopterplattan.

Som en parentes kan tilläggas att skinnskallarna som hängde i närheten av och på helikopterplattan till största del var opolitiska
Citera
2013-12-24, 06:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av J-Ce
Min poäng är att 14 % hjälper inte, speciellt när inget annat parti vill samarbeta med er. Vad fan är problemet? Svårt att svälja sanningen?

Sedan kan jag inte vara anti-svensk, jag skriver ju på svenska?

vill du gärna berätta sanningen?
Citera
2013-12-24, 07:26
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Vad är det som händer med alla dessa- ''SD kommer inte göra skillnad, ni borde sluta rösta på dom och SD borde lägga ner verksamheten'' trådar?

Det luktar desperation ärligt talat, och det luktar rätt illa.
Citera
2013-12-24, 07:29
Medlem
Annonvengers avatar
Kan somalier ens rösta?
Citera
2013-12-24, 07:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av herrwille
Kommer aldrig i mitt liv rösta på ett parti som driver ett folkmord på mitt folk.

Hur menar du?
Citera
2013-12-24, 07:38
Bannlyst
TS och herrwille med flera är ju så urbota dumma i huvudet så det känns helt meningslöst att bemöta deras utsläpp.
Ge bögar, negrer, samer och allt annat skydd mot diskriminering men sätt för fan en IQ-gräns på röstsedeln. Landet rasar tack vare alla dessa idioter
Citera
2013-12-24, 07:54
Medlem
arkealg1980s avatar
Kan inte rå för att jag ler lite när jag ser trådstarten... Fast lite rätt har ju människan, SD kan knappast göra något åt saken då vi inte lever i demokrati.
Låt säga att vi har ca 6 mille röstberättigade i Sverige och 10 % röstar på SD, ska då inte resten av våra folkvalda ta hänsyn till detta när man helt tydligt blåser upp 16.000 som ingått i en ”gråtautdemonstration”, dvs. CA: 3.5 % av antalet röstberättigade.
(Kärrtorp nämndes av TS)

Och då hör även till saken att jag tror nog att det var en del finniga vänsterpartister i området som inte ens har rätt att rösta.

En av de största anledningarna till att jag röstar SD är att jag retar mig otroligt mycket på att PK folk inte inser att man sparkar demokratin i ansiktet genom att frysa ut ett folkvalt parti, för att inte prata om att det verkar vara helt ok att va kommunist.

För att se lite på historien så har kommunisterna aningen mer blod på sina fingrar än vad högern har, men det är det ju ingen som vill veta av
Citera
2013-12-24, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arkealg1980
Kan inte rå för att jag ler lite när jag ser trådstarten... Fast lite rätt har ju människan, SD kan knappast göra något åt saken då vi inte lever i demokrati.
Låt säga att vi har ca 6 mille röstberättigade i Sverige och 10 % röstar på SD, ska då inte resten av våra folkvalda ta hänsyn till detta när man helt tydligt blåser upp 16.000 som ingått i en ”gråtautdemonstration”, dvs. CA: 3.5 % av antalet röstberättigade.
(Kärrtorp nämndes av TS)

Och då hör även till saken att jag tror nog att det var en del finniga vänsterpartister i området som inte ens har rätt att rösta.

En av de största anledningarna till att jag röstar SD är att jag retar mig otroligt mycket på att PK folk inte inser att man sparkar demokratin i ansiktet genom att frysa ut ett folkvalt parti, för att inte prata om att det verkar vara helt ok att va kommunist.

För att se lite på historien så har kommunisterna aningen mer blod på sina fingrar än vad högern har, men det är det ju ingen som vill veta av

Så är det odemokratiskt att sossarna sitter i oppositionen nu? Parlamentarismen funkar på det sättet att partier kan bestämma själva med vem man vill aliera sig med.
Citera
2013-12-24, 08:33
Medlem
Naw, lilla grabben med ångestsyndrom gråter ut på Flashback i brist på saker att göra. Det gnager i din lilla hjärna hur stort stöd SD fått och varför dom ökar. Hihihihi, kyss och puss, idag ska man vara extra snäll :*
Citera
2013-12-24, 09:05
Medlem
arkealg1980s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauhi
Så är det odemokratiskt att sossarna sitter i oppositionen nu? Parlamentarismen funkar på det sättet att partier kan bestämma själva med vem man vill aliera sig med.

Du vet mycket väl vad jag menar, och om du mot förmodan inte förstår eller bara sätter vrångsidan till så ser jag ingen anledning att ta en diskussion med dig.

Politiken drivs idag som ett litet fint AB, om SD fortsätter att växa så är det bara en tidsfråga innan det anses PK att rösta på dem för då är det helt plötsligt så att det är där man tjänar röster, och kan fint sitta kvar på sin post med sin politikerlön.

Idag och för all framtid så kommer politiker att vända kappan efter vinden för att rädda sitt ”bolag”, det handlar om att dom vill behålla sina jobb.
Citera
2013-12-24, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arkealg1980
(Kärrtorp nämndes av TS)

frysa ut.andra partier delar ju inte deras åsikter,fatta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in