2013-12-24, 02:02
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-Ce
Jag kommer att påminna er om denna tråd efter valet 2014 när ni står där med 8 % och tänker "Jag som trodde vi skulle få 20 % buhuhuhuh "

Det är väl ytterst få som tror att SD får 20 procent år 2014. Mer realistiskt är någonstans mellan 11-15 procent med tanke på hur opinionsiffrorna ser ut idag:

http://www.status.st/

Men år 2018 är det inte omöjligt med 20 procent eller mer. Men det är ett antal år kvar dit.
Citera
2013-12-24, 02:04
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Spelar ingen roll om någon av center eller kristdemokraterna går ut. Sjukövern kommer i vilket fall som helst förhindra att SD får inflytande. Inte svårt att räkna ut.

Sjuklövern kommer att reduceras till sexklövern. Och sedan till femklövern. Och sedan till fyrklövern. Osv.

Hur länge kommer de att orka med att utplånas bit för bit?
Citera
2013-12-24, 02:11
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ni måste förstå att det krävs att SD hamnar i egen majoritet för att sänka invandringen...

Invandringen kommer att sänka sig själv den dagen bidragen kraftigt sänks, eller tas bort.
SD behöver inte göra ett skit.

Knappast någon som väljer att flytta till världens mörkaste och regnigaste land, om det dessutom inte ger några pengar.
Citera
2013-12-24, 02:13
Medlem
FBMinchias avatar
Ts har faktiskt rätt; SD behövdes i allra högsta grad. Detta säger jag som gammeldags äkta gråsosse.
Om Partiet misslyckas med att förklara modellen med flyktingpolitiken och överlåter allt åt imam kukskalle, så finns grogrund åt Jimmy och alla skinnskallar.

Styr upp detta inom arbetarrörelsen, så kan skinnhuvena simma iväg från helikopterplattan.
Citera
2013-12-24, 02:16
Medlem
NSOs avatar
Tråden rensad på offtopic-inlägg.
Diskussioner om Sverigedemokraterna, deras politik, resultat i opinionsundersökningar och val tas i Politik - Inrikes. Trådflytt p.g.a. regel 0.02.
Integration och invandring --> Politik - Inrikes.
/Moderator
Senast redigerad av NSO 2013-12-24 kl. 02:51.
Citera
2013-12-24, 02:53
Medlem
raxmouses avatar
Citat:
Haha, det är så roligt och se alla skrivbordsnazister spendera dagarna här på flashback och skriva "WOOOW SD 14 % i opinionsundersökningar yeees".
Ni måste förstå att det krävs att SD hamnar i egen majoritet för att sänka invandringen, för om ni så är 49 % så kommer resterande partier att gå emot er. Vad fan är det ni anser att ni vunnit?

"Hej jag heter Jimmie Åkesson och jag runkar åt att vi är i vågmästarroll" ja men grattis, ingen har frågat och det kommer inte att sänka invandringen

Sluta vara så jävla glada. Så skönt att SD ännu en gång inte kommer att lyckas påverka efter valet 2014, för då har Sverige fyra år till på att ta in invandrare som tre år efter kan rösta som svenska medborgare på andra partier än nasist-SD.

Som diskussionsunderlag: Varför är ni så glada över SD:s små framgångar när det inte kommer att påverka nämnvärt?

Men även så att jag inte förstår varför aftonbladet är så skraja över SD:s framgångar. De kan ta sina 14 % och köra upp den i sina rövhål för det hjälper inte ett skit. Jag är glad att M-MP sammarbetade och hjälpte somalier komma hit och satte stopp för SD:s planer. Där har vi riktig svensk sammarbete, vi skiter i SD hör ni?

SD har inga kopplingar till Nazister. Snarare Sionister. Bra, då har vi rett ut dom begreppen.

Men en sånhär procoverande tråd kan säkert fånga upp röster, varför man gläds åt SD's framgångar så enormt är väl därför man i en demokrati glädjs åt när ens eget parti ökar och ev kan få mer inflytande politiskt. Logiskt.
Senast redigerad av raxmouse 2013-12-24 kl. 02:57.
Citera
2013-12-24, 03:05
Medlem
Zhaktahs avatar
Citat:
Dina inlägg presenterar inga som helst fakta om att SD kommer att få igenom sin invandringspolitik.
Hur ska vi kunna presentera några fakta? Det kan inte vi, precis som du inte kan bevisa att invandringspolitiken kommer vara likadan om 10 år. Det enda vi kan konstatera är hur det sett ut för våra grannländer där deras invandringskritiska parier har fått säga sitt och invandringen har minskat. Tack för mig.
Citera
2013-12-24, 03:18
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Man är korkad om man i alla fall inte försöker.
Citera
2013-12-24, 04:04
Medlem
xaks avatar
Citat:
vi skiter i SD hör ni?

Jamen vad fan, ska dom som nu identifierar sig med SDs politik bara ge upp det och gå och rösta på något annat parti då eller? Vad fan menar du egentligen?

"öööh, näääfan sossarna verkar ta makten i år, lika bra att jag röstar på det också" vips så har sossarna 100%

Du kanske själv vänder kappan efter vinden men varför i helvete ska du bry dig om vad andra tycker?
Citera
2013-12-24, 04:29
Medlem
vizsofiuss avatar
Jan Gulliou hatar SD över allt annat och sa att om SD får runt 20% så måste folk börja lyssna på dem och jag tror att SD kommer närma sig 20% runt 2018. Och om de får runt 20% så måste någon av sidorna ha med dem för att bilda en majoritetsregering. Med tanke på att Anders Borg precis bekräftade SD's "prioterings-politik" redan nästa år. Så tror jag att chansen är ganska stor att SD når 20% till 2018.
Citera
2013-12-24, 04:35
Medlem
K-141s avatar
Ingen tror väl att Sverige Demokraterna kommer få majoritet i riksdagen.
En vågmästarroll, precis som idag, räcker gått och väl för att sätta käppar i hjulen för de etablerade partierna. Och fler väljare som sluter sig till Sverige demokraterna, desto större politisk makt. Du kanske inte tycker att 14 procent betyder speciellt mycket, men det är för att du inte förstår hur den politiska makten fungerar.
Men av din mycket välformulerad tråd, är man inte det minsta förvånad.
Citera
2013-12-24, 04:37
Medlem
MailMoons avatar
Detta måste vara årets sjukaste tråd och tror TS antingen är psykisk sjuk eller börjat inse att det han tror på får Sverige att gå under och gör ett desperat försök att övertyga sig själv att så inte är fallet!
Fattar inte poängen annars att lägga ner krut på nått obetydligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in