2013-12-24, 09:25
Medlem
Visst spelar SD en stor roll i svensk politik. Det inser man vid en aldrig så liten granskning av de övriga riksdagspartiernas retorik idag jmf med för sex år sedan.
Vänstern, ex, störs oerhört av att c:a 30% av medlemmarna i några LO-fack sympatiserar med SD och gör allt idag för att hävda att Sverigedemokrater visst röstat mest med alliansen och därmed inte är ett parti som företräder arbetarklassen.
Sedan har vi M som är mycket medvetna om varifrån många SD röstare kommer och ju närmare valet vi kommer ju mer kritik kommer Moderater att ge mot den stora invandringen.
Och till sist: Som-institutet frågade 2012 om svenskars åsikter om invandringen. Över 40 % ansåg att den borde minska, så kritik till fenomenet invandring finns i fler partier
Citera
2013-12-24, 09:38
Bannlyst
Jag som alltid röstat blankt, måste jag rösta något annat än SD för att slippa en kristallnatt under valnatten? Har för mig att Jan Helin varnade mig under en sändning i SVT eller något sådant.

Vad är oddsen för en kristallnatt? Helin lät tämligen övertygad. Men det kanske var vänsterextremisterna han syftade på.
Citera
2013-12-24, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J-Ce
Min poäng är att 14 % hjälper inte, speciellt när inget annat parti vill samarbeta med er. Vad fan är problemet? Svårt att svälja sanningen?

Sedan kan jag inte vara anti-svensk, jag skriver ju på svenska?

En gång i tiden hade vi konsensuspolitik i detta land. Man eftersträvade att även minoriteten skulle få vara med att påverka. Rörande denna fråga gäller det dock inte en minoritet. Tvärtom var det en minoritet som vill öka invandringen till de nivåer vi idag har.

Slutsatsen blir dock att demokrati med ditt synsätt är hopplöst. Endast revolution kvarstår då för att rädda landet. Hoppas du har fel, jag önskar mina barnbarn bättre.
Citera
2013-12-24, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BueDigre
En gång i tiden hade vi konsensuspolitik i detta land. Man eftersträvade att även minoriteten skulle få vara med att påverka. Rörande denna fråga gäller det dock inte en minoritet. Tvärtom var det en minoritet som vill öka invandringen till de nivåer vi idag har.

Slutsatsen blir dock att demokrati med ditt synsätt är hopplöst. Endast revolution kvarstår då för att rädda landet. Hoppas du har fel, jag önskar mina barnbarn bättre.
tycker du låter som om du tror att 1950 talet skall återuppstå.
Citera
2013-12-24, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arkealg1980
Kan inte rå för att jag ler lite när jag ser trådstarten... Fast lite rätt har ju människan, SD kan knappast göra något åt saken då vi inte lever i demokrati.
Låt säga att vi har ca 6 mille röstberättigade i Sverige och 10 % röstar på SD, ska då inte resten av våra folkvalda ta hänsyn till detta när man helt tydligt blåser upp 16.000 som ingått i en ”gråtautdemonstration”, dvs. CA: 3.5 % av antalet röstberättigade.
(Kärrtorp nämndes av TS)

Och då hör även till saken att jag tror nog att det var en del finniga vänsterpartister i området som inte ens har rätt att rösta.

En av de största anledningarna till att jag röstar SD är att jag retar mig otroligt mycket på att PK folk inte inser att man sparkar demokratin i ansiktet genom att frysa ut ett folkvalt parti, för att inte prata om att det verkar vara helt ok att va kommunist.

För att se lite på historien så har kommunisterna aningen mer blod på sina fingrar än vad högern har, men det är det ju ingen som vill veta av

Ville bara rätta din matte lite, det blir c:a 0,27% inte 3,5%. I övrigt håller jag med dig.
Citera
2013-12-24, 10:10
Avslutad
SD kan ändra vissa lagar och regler bara genom att kunna uttala sig i beslutande organ och så är det redan nu.

konstigt nog är de som drabbas mest, unga utan jobb och bostad, de som är minst negativa till invandring.

Jag minns när jag efter flera år med arbete ville flytta till ett nybyggt bostadsområde i närheten där jag växt upp, men det var omöjligt, för lång kö i bostadsförmedlingen, för dyra hyror, och alldeles för dyrt att köpa. Cyklade förbi där nåra år senare och det stod bara afrikanska namn på dörrarna och barncyklar utanför. Idag kanske det var skönt att man inte fick dessa som grannar men det är absurt att ge invandrare förtur och bidrag till sånt vanliga svennar inte har råd med.

I England lägger deras regering förslag om undantag i invandringen. Personer som inte kan visa att de har pengar eller någonstans att bo vid ankomsten ska inte släppas in. Får de inte igenom förslaget ska de folkomrösta om att gå ur EU.

Detta kan vi göra i Sverige också. Och på vägen dit kan SD göra skillnad, även om jag inte kommer rösta på dem.
Citera
2013-12-24, 10:26
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Enda sättet att visa att man är missnöjd med invandringspolitiken är att rösta på SD och folk bör vara medvetna om det!

Hade SD legat runt 50-60 procent hade jag inte röstat på de. Nu kommer de få mellan 15 och 25 procent och då vet man att det är lugnt att proteströsta på de.

Sen är SD bäst när de är i opposition och som alla vet är SD Sveriges enda oppositionsparti.
Citera
2013-12-24, 10:33
Medlem
Det som krävs är att SD blir stora nog för att inget block kan regera själva, då kommer en ohelig allians med S och M inträffa vilket då kommer visa för hela Sverige, oavsett arbetare eller e,j att makten är viktigaste för en politiker.
Det är då det kan bli riktigt intressant, S som samarbetar med arbetarklassens fiender? M som samarbetar med smutsiga arbetare? Hur kommer folket agera? Jo genom att dra sig åt ännu extremare håll.
Min bedömning, skriven på mobil därav möjliga stavfel.
Citera
2013-12-24, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obama-bin-laden
Du är något intressant på spåren, för visst är det så. Kristdemokraterna ville inför förra riksdagsvalet få in en imam på sina vallistor. Och troligt är det så det blir, på sikt, att en rasblandad konservativ och religiös massa av människor kommer att kräva en allt mer konservativ politik. Det är inte bara muslimer som invandrar till Sverige, utan även katoliker och inte minst syrisk ortodoxa syrianer.

Precis som med frikyrkliga kristna svenskar så får dessa grupper fler barn än sekulära/ateister. Och det gör att det kommer att skapas grogrund för mer religiösa partier. Det är inte osannolikt att olika religiösa grupper ser vänstern som ett större hot än den andra religiösa gruppen. Tillsammans kan man införa hädelselagar, kriminalisera homosexualitet och dra in rätten till fri abort. Inte imorgon, inte om tio år, men kanske om femtio.

Det är en intressant tanke. Det jag var inne på är att just nu så kanske de flesta står enade mot de "hemska" rasisterna men man kan ju aldrig på allvar tro att tex mera troende muslimer skall stå på samma sida som tex judar, homofiler, abortmotståndare, kristna. ateister och kommunister. Sedan har vi alla de olika folkgrupperna som slåss inbördes. Det enda som förenar dessa invandrargrupper idag är ju föraktet för det svenska majoritetsamhället men med tiden så kommer de även börja konkurrera med varandra när de växt sig tillräckligt stora. Människan är en biologisk revirtänkande varelse och det kan ingen liberal eller genuspedagog i världen ändra på. Rasismen inom de flesta invandrargrupper är ju extremt mer utbredd och välfungerande än inom det svenska folket vilket bara är naturligt, dock inte bra för oss då de befinner sig i vårt land.

Med tiden kommer alltså det mångkulturella samhället att förgöra sig självt och en grupp kommer att gå segrande ur striden. Då är vi tillbaka på ruta ett igen dvs vid någon form av etnisk homogenitet. Frågan är bara om det var värt det med tanke på att det förmodligen var vårt folk som fick stryka på foten. Resultatet kommer dock att bli detsamma dvs etnisk homogenitet fast utan oss Dessutom så kommer vi att få gå igenom en fullkomlig störtflod av våld, död och lidande för att nå dit helt i onödan
Citera
2013-12-24, 10:46
Medlem
Nido6s avatar
Varför är det så viktigt för dig att fylla landet med människor som inte har något att tillföra samhället utan endast är en belastning för den övriga befolkningen? Kan du svara på det?
Citera
2013-12-24, 10:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nido6
Varför är det så viktigt för dig att fylla landet med människor som inte har något att tillföra samhället utan endast är en belastning för den övriga befolkningen? Kan du svara på det?

Håller med, man kan ju vara schysst till en början, men det borde väl finnas en rimlig gräns?
Citera
2013-12-24, 10:55
Medlem
spraycanss avatar
Ärligt så förstår jag inte varför det är så synd om invandrare hela tiden.. Vi får se om tomten hittar några svenska barn i år God Jul!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in