Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-12-22, 20:59
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ja jag vet mycket väl att Illuminati inte finns, men det var väl inte vad tråden handlade om? Jag har kollat din länk och det är en uppochnedvänd triangel med en boll i.. Har absolut ingenting med det allseende ögat att göra.

Jag har tidigare bett andra foliehattar att plocka fram en video som INTE som inte har några Illuminati-symboler. Hittills har ingen lyckats - det blir lätt så när foliehattar väljer att tolka precis allting som symboler. Trianglar, röda klänningar, endast ett öga i bild, ok-tecknet med handen etc etc, all skit ska visst tolkas som bevis för Illuminati...

https://www.youtube.com/watch?v=hAtkMGnDHSk

Hur förklarar du detta då?

Det där är Illuminati-symbolism och inget annat.
Citera
2013-12-22, 21:05
  #26
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KandidatenKobra
https://www.youtube.com/watch?v=hAtkMGnDHSk

Hur förklarar du detta då?

Det där är Illuminati-symbolism och inget annat.

Vad menar du? Vad är det jag ska förklara?
Citera
2013-12-22, 21:12
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vad menar du? Vad är det jag ska förklara?

Du hävdar att Illuminati inte finns. Hur förklarar du då all Illuminati symbolik i film och musik?
Citera
2013-12-22, 21:25
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KandidatenKobra
Du hävdar att Illuminati inte finns. Hur förklarar du då all Illuminati symbolik i film och musik?

Skojfriska producenter skulle jag säga.
Citera
2013-12-22, 21:41
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moffmeister
Skojfriska producenter skulle jag säga.


Mm...flera hundratals amerikanska (judiska) TV och musik-producenter bestämde sig bara för att det skulle vara lite skojjigt att lägga in halvdold Illuminati-symbolik i filmer, tv-serier, låtar och musikvideos av alla dess slag.
Låter troligt.
Citera
2013-12-22, 21:54
  #30
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KandidatenKobra
Mm...flera hundratals amerikanska (judiska) TV och musik-producenter bestämde sig bara för att det skulle vara lite skojjigt att lägga in halvdold Illuminati-symbolik i filmer, tv-serier, låtar och musikvideos av alla dess slag.
Låter troligt.

Jag börjar undra hur många gånger man ska behöva förklara såna här självklarheter, men visst - vi kör en gång till för din skull...
Några artister tycker antagligen bara att det är tufft och lite inne att göra och använda dessa gester och symboler. Andra, som är lite smarta, har förstås insett att det blir en jäkla massa extra delningar på nätet och snack om deras videos om symbolerna visas (så du springer deras ärenden när du delardessa 'jättefarliga illuminati-videos').
Vi har sett det förut om man säger så.. Elvis vickade på rumpan, Beatles var extremt långhåriga, Alice Cooper hade höns och ormar, WASP hade rått kött, deep purpleskivor blev farliga när de spelades baklänges, miley cyrus grindar, Madonna spelade på sex med fotoböcker etc etc etc.. Allt för att uppröra och få reaktioner.

Du kan väl, om du fortfarande tror på detta, istället förklara varför illuminati skulle vilja visa 'sina' symboler i en massa musikvideos som kanske någon procent av jordens befolkning någonsin ser...
Hur reagerar du själv när du ser en triangel? Blir du automatiskt öppnare för NWO?
Citera
2013-12-22, 22:00
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag börjar undra hur många gånger man ska behöva förklara såna här självklarheter, men visst - vi kör en gång till för din skull...
Några artister tycker antagligen bara att det är tufft och lite inne att göra och använda dessa gester och symboler. Andra, som är lite smarta, har förstås insett att det blir en jäkla massa extra delningar på nätet och snack om deras videos om symbolerna visas (så du springer deras ärenden när du delardessa 'jättefarliga illuminati-videos').
Vi har sett det förut om man säger så.. Elvis vickade på rumpan, Beatles var extremt långhåriga, Alice Cooper hade höns och ormar, WASP hade rått kött, deep purpleskivor blev farliga när de spelades baklänges, miley cyrus grindar, Madonna spelade på sex med fotoböcker etc etc etc.. Allt för att uppröra och få reaktioner.

Du kan väl, om du fortfarande tror på detta, istället förklara varför illuminati skulle vilja visa 'sina' symboler i en massa musikvideos som kanske någon procent av jordens befolkning någonsin ser...

Jag vettefan. Något slags trademark kanske? Illuminati och Frimurare är ju kända redan från början för att syssla med dold symbolik. Precis som många seriemördare och terrorister erkänt att det är de som är skyldiga, för vad är det för mening med att åstadkomma något stort om ändå ingen vet att man har gjort det? Om man tittar på hur världen ser ut idag så har jag svårt att tro att de är goda människor som styr och ställer och som vill folket det bästa i alla fall.
Citera
2013-12-22, 22:26
  #32
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KandidatenKobra
Mm...flera hundratals amerikanska (judiska) TV och musik-producenter bestämde sig bara för att det skulle vara lite skojjigt att lägga in halvdold Illuminati-symbolik i filmer, tv-serier, låtar och musikvideos av alla dess slag.
Låter troligt.

vad fan är illuminatisymboler??? Om folk tog och lärde sig lite historia istället för att knarka YT klipp av folk som borde komma ut mer bland vanligt folk.

om en videoproducent ser en video är framgångsrik så använder den bildspråket från den, inspireras så att säga det är inget konstigt och har inget med att de skulle vara judar heller.

Och det är ju en lyckad formel för foliehattarna sprider sedan dessa videos som en viral löpeld så att man kan dra ner på pr budgeten.
Citera
2013-12-22, 23:53
  #33
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KandidatenKobra
Mm...flera hundratals amerikanska (judiska) TV och musik-producenter bestämde sig bara för att det skulle vara lite skojjigt att lägga in halvdold Illuminati-symbolik i filmer, tv-serier, låtar och musikvideos av alla dess slag.
Låter troligt.
Finns det inga icke-judiska producenter som kör med detta? Ansträng dig och tänk igenom ditt svar för att inte framstå som en idiot, det vill du väl inte.
Citera
2013-12-23, 00:04
  #34
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KandidatenKobra
Jag vettefan. Något slags trademark kanske? Illuminati och Frimurare är ju kända redan från början för att syssla med dold symbolik. Precis som många seriemördare och terrorister erkänt att det är de som är skyldiga, för vad är det för mening med att åstadkomma något stort om ändå ingen vet att man har gjort det? Om man tittar på hur världen ser ut idag så har jag svårt att tro att de är goda människor som styr och ställer och som vill folket det bästa i alla fall.
Jag hävdar fortfarande att 'troende' övertolkar. Antagligen för att göra livet mer spännande. Det finns idag så mycket symboler och skit som ni troende valt att tolka som illuminati så det går antagligen inte ens att göra en video som INTE kan knytas till (de icke-existerande) illuminati...
Ingen av de troende har lyckats plocka fram en video 'ren' från illuminatisymboler hittills i alla fall. Tycker det säger det mesta om hur löjligt det hela är.
Citera
2013-12-23, 00:40
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag hävdar fortfarande att 'troende' övertolkar. Antagligen för att göra livet mer spännande. Det finns idag så mycket symboler och skit som ni troende valt att tolka som illuminati så det går antagligen inte ens att göra en video som INTE kan knytas till (de icke-existerande) illuminati...
Ingen av de troende har lyckats plocka fram en video 'ren' från illuminatisymboler hittills i alla fall. Tycker det säger det mesta om hur löjligt det hela är.

Visst, jag håller med om att mycket övertolkas.

Men den videon jag plockade fram har "rena" illuminati och frimurarsymboler.

Eller vad räknas som "ren" enligt dig? En text där det står "Illuminati"? En uggla kanske? Det är ju Illuminatis officiella sigill.
Faktumet att det vid Bohemian Grove samlas några av världens mäktigaste män och utför skumma ritualer vid en stor Uggla, är det också bara för skoj eller?

http://en.wikipedia.org/wiki/Bohemian_Grove

Eller vad för slags bevis måste du se för att själv tro på det?
__________________
Senast redigerad av KandidatenKobra 2013-12-23 kl. 00:44.
Citera
2013-12-23, 07:31
  #36
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KandidatenKobra
Visst, jag håller med om att mycket övertolkas.

Men den videon jag plockade fram har "rena" illuminati och frimurarsymboler.

Eller vad räknas som "ren" enligt dig? En text där det står "Illuminati"? En uggla kanske? Det är ju Illuminatis officiella sigill.
Faktumet att det vid Bohemian Grove samlas några av världens mäktigaste män och utför skumma ritualer vid en stor Uggla, är det också bara för skoj eller?

http://en.wikipedia.org/wiki/Bohemian_Grove

Eller vad för slags bevis måste du se för att själv tro på det?
Jag skrev inte 'rena illuminatisymboler', jag skrev ren FRÅN illuminatisymboler, dvs att jag bad dig försöka hitta en enda video som inte ar något som kan (över)tolkas som illuminatisymbolik. Det borde ju inte vara så svårt kan man tycka, men allt eftersom de troende valt in fler och fler tecken och symboler i sin illuminatisamling så har det blivit allt svårare - och hittills har ingen lyckats plocka fram en sådan 'ren' video.
Det blir till slut lite löjeväckande, ungefär som att påstå att alla videos där färgen svart förekommer någonstans skulle vara satanistiska...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback