2013-12-14, 20:05
Medlem
Jag har inte hittat någon som gjort recension på General Licorice.
Vad tycker ni som testat?
Citera
2013-12-15, 04:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve

Jag tycker faktiskt inte om den alls. Blaskig lakritssmak. Jag vill gärna att lakritssmaken ska vara väldigt intensiv, inte mjuk och lätt. Hellre för salt än för söt.
Citera
2013-12-16, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve

Tycker den va nice
Pröva vettja.
Citera
2013-12-16, 17:07
Medlem
Gotländskt Julesnus
Pris: 36 kr på ica kvantum
Finns som: portion och lös
Smak: Det har en stark lukt av något glöggliknande, smakar väldigt sött. Det smakar någon slags blandning av kanel/glögg och pepparkaka enligt mig. Kort och gott jul.
Betyg:4/5
Övrigt: Smaken kanske inte håller överdrivet länge och inte särskilt mycket heller. Men personligen tycker jag det är väldigt gott snus. Dock bör det varvas med något annat, riktigt snus också så man inte tröttnar.
Senast redigerad av LarsDahlStig 2013-12-16 kl. 17:10.
Citera
2013-12-17, 01:41
Medlem
Marlboro Strong White Mint
Smakar: Mest mint och lite tobak
Doftar: typ bara mint
Betyg: 4
Pris: 44 kr eller 210 kr för 5 st på Tobaksdisken Nordby köpcenter
Övrigt: Var helt färsk vid inköp, tillverkad dan innan inköp. 21,6 grams dosa vikt/prilla 0,9 gram
Citera
2013-12-17, 18:37
Medlem
HasseMedGroggens avatar
Kapten Portion
Pris: 23 på Zigges i Lund
Finns som: white, portion, lakris (och dom tre i mini), lös och lös lakrits
Smak: Gott, ganska mild smak. Dock är det lite kaliber syndrom på prillorna alltså att dom bara är fyllda till hälften så att man får skaka rätt dom.
Betyg: 3,5/5
Övrigt: Prisvärt
Citera
2013-12-17, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LarsDahlStig
Gotländskt Julesnus
Pris: 36 kr på ica kvantum
Finns som: portion och lös
Smak: Det har en stark lukt av något glöggliknande, smakar väldigt sött. Det smakar någon slags blandning av kanel/glögg och pepparkaka enligt mig. Kort och gott jul.
Betyg:4/5
Övrigt: Smaken kanske inte håller överdrivet länge och inte särskilt mycket heller. Men personligen tycker jag det är väldigt gott snus. Dock bör det varvas med något annat, riktigt snus också så man inte tröttnar.

Riktigt gott julsnus! Perfekt efter julskinkan! Såg att den fanns i mitt lokala ICA-varuhus igår också. 27 spänn/dosa
Citera
2013-12-22, 19:28
Medlem
Ogiltigtnamns avatar
Bara jag som tycker att Ettan portion är väldigt rinnig? Snusar vanligtvis inte speciellt ofta men ibland kommer suget smygandes. Blir oftast Ettan då jag inte har provat mycket annat.

Tre Ankare provade jag nyligen och den rinner inte lika mycket och smaken var väl till lags.
Citera
2013-12-22, 19:43
Medlem
HasseMedGroggens avatar
Offroad Julesnus
Pris: 40 (Jag blev lurad right?)
Smak: Dom smakar jul, glögg och grejer
Betyg: 4/5
Övrigt: God jul
Citera
2013-12-22, 19:57
Medlem
Yiddishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogiltigtnamn
Bara jag som tycker att Ettan portion är väldigt rinnig? Snusar vanligtvis inte speciellt ofta men ibland kommer suget smygandes. Blir oftast Ettan då jag inte har provat mycket annat.

Tre Ankare provade jag nyligen och den rinner inte lika mycket och smaken var väl till lags.

Tycker även jag att den är lite väl rinnig, testade ettan white istället men tyckte inte om smaken. Ettan lös däremot är ett av de godaste snus som finns ute på marknaden. Men testa ettan white , kanske du kommer gilla den?
Citera
2013-12-22, 20:00
Medlem
Ogiltigtnamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yiddish
Tycker även jag att den är lite väl rinnig, testade ettan white istället men tyckte inte om smaken. Ettan lös däremot är ett av de godaste snus som finns ute på marknaden. Men testa ettan white , kanske du kommer gilla den?

Tack för hjälpen! Får bli Ettan white nästa gång.
Senast redigerad av Ogiltigtnamn 2013-12-22 kl. 20:07.
Citera
2013-12-22, 20:27
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseMedGroggen
Offroad Julesnus
Pris: 40 (Jag blev lurad right?)
Smak: Dom smakar jul, glögg och grejer
Betyg: 4/5
Övrigt: God jul

var det portion eller lös?

om det är portion så ska den fan kosta under 30 lappen singeldosa stock runt 160-230

Lös runt 330 -370 per stock 40 kr singeldosa max så ja du har betalat i överkant oavsett men 40 kr för en dosa lös är väl rätt okej kanske skoj att du gillade den själv köpte jag förra året portionsvarianten hette då nordströmmen smaken var helt okej ger ett liknande betyg

Minns ifrån min gymnasietid en kille som hade en sådan dosa han gav till och med bort den till mig jag blev förvånad men snusade glatt upp den han gillade den uppenbarligen inte

Gotland julesnus kanske är lite godare men sett till pris duger denna budgetvariant inte så stor skillnad båda är goda snus
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in