Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Det förutsätter ju däremot att man inte tål rinnandet. Har själv inga problem med snus som rinner mycket och således undviker jag white-portioner som pesten.
Jag själv älskar rinnet, blir mer levande än white. Älskar också när man får svårt att svälja (som en klump ,du vet säkert vad jag menar) och när det lättar känns det gudomligt.
Nu när jag ändå är i farten så slänger jag in några recensioner.
Har provat många olika sorter nu på senare tiden, inte samma gamla vanliga som brukar kunna bli General lös/portion. Allvarligt talat så faller inte General original portion mig i smaken längre. Har istället gått över till General Extra Stark Portion (haha) som jag tycker smakar väldigt annorlunda.
Granit Portion (8mg nikotin/gram):
Granit gillar jag. Känns lite mer rinnig än andra portionssnus. Med rinnet kommer också smaken, Granit är riktigt god med en riktigt bra tobaksmak.
Granit får av mig en 5/5, eftersom den också är en hyffsat billig dosa. Kommer köpa denna oftare.
Kronan Portion/Lös (8mg nikotin/gram):
Kronan vet alla att det är ett billigt snus. Dock gör inte priset detta snus dåligt i smak. Dock faller inte portion i min smak helt. Lös är riktigt fin med en smak som liknar General. Ungefär samma korn grovhet också.
Kronan portion får i betyg av mig 3/5, visst är den billig, men inte riktigt i min smak. Tycker också att den glider mycket.
Lös är dock mycket god, och kan bli funnen för en riktigt billig peng (för att vara lös). Så lite som 35:- har jag köpt en dosa Kronan lös för, och därför är Kronan lös värd 5/5 i betyg.
Röda lacket lös: (8mg nikotin/gram):
Röda lacket. Kommer och går lite då och då i min bakficka. Jag gillar detta snus väldigt mycket.
Röda lacket har en väldigt fin kornighet, vilket också gör den extremt lätt att baka. Nästan lite för lätt. Händer ibland att hela dosans innehåll följer med när man knådat ihop en boll, haha.
Jag tycker smaken är frisk. Nästan lite fruktig. Om du gillar att baka en kompakt prilla, och gör det med Röda lacket, kommer den garanterat ligga i timmar under läppen utan att spricka isär.
Jag betalar 49:- för Röda lacket på min lokala tobaksaffär. Ganska dyrt, men inget man kör dagligen och då skiter jag egentligen i priset. 4/5 får Röda lacket i betyg av mig, mest pga sitt pris.
General Extra Stark Portion (15mg nikotin/gram) :
Äntligen! Nu ser jag den överallt i varje affär. Detta snus är inte alls som vanliga General Portion. Jag tycker den är mycket syrligare i smaken, och så har den 15mg nikotin per prilla och det förvärrar ju inte saken!
Har betalat 36-40kr för en dosa portion av detta snus, och det tycker jag är ett OK pris, för det här är min nya all-round dosa.
General Extra Stark får av mig en solklar 5a i betyg.
Måste bara slänga in snus som jag avskyr:
Göteborgs Rapé. Varför? Vem? Hur? Kan inte med smaken när det gäller detta snus. Granbarr is no underestimation.