2013-12-21, 12:09
Medlem
Stone Island private sale 30% off: STONEPRIVATE13

http://www.stoneisland.com/se/stone-island?gclid=COv4-cf56bACFW0vmAod4VyRkw&tp=15448
Citera
2013-12-21, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GSE_
Gå alltid upp en storlek. Det gäller i princip alla SI plagg utom vissa av dom riktigt gamla. Samma gäller Ma.Strum, Sergio Tacchini och Ellesse samt dom flesta andra italienska märkena.

När jag testade en prakas från SI i somras så tyckte jag att den var rätt true to size. Tröjorna däremot har jag gått upp en storlek på
Citera
2013-12-21, 13:29
Medlem
Någon som vet om Peaceful hooligans head jacket finns tillgänglig i M/L någonstans? Har kollat överallt känns det som och kan inte hitta den någonstans, inte ens på ebay.

Tack
Citera
2013-12-21, 16:51
Medlem
SLR-08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobish
Någon som vet om Peaceful hooligans head jacket finns tillgänglig i M/L någonstans? Har kollat överallt känns det som och kan inte hitta den någonstans, inte ens på ebay.

Tack

Jag hittar tyvärr inga i M/L.. De enda jag hittade var bara XL & XXL hos scottsmenswear.com
Citera
2013-12-21, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLR-08
Jag hittar tyvärr inga i M/L.. De enda jag hittade var bara XL & XXL hos scottsmenswear.com

Jo har sätt det, för stort tyvär.

Någon som har tips på liknande jackor till våren? Som denna alltså: http://www.scottsmenswear.com/product/peaceful-hooligan-head-jacket/047402/
Citera
2013-12-22, 04:33
Medlem
GSE_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chillamore
När jag testade en prakas från SI i somras så tyckte jag att den var rätt true to size. Tröjorna däremot har jag gått upp en storlek på

Jag har alltid fått gå upp en storlek, även folk jag känner. Men visst, det beror ju på kroppsbyggnad också. Parkas kan vara skillnad då dom är längre i modellen så att säga redan från början.
Citera
2013-12-22, 04:35
Medlem
GSE_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLR-08
Ellesse brukar jag köra samma i men övriga går jag upp från M -> L

Jag som har "otur" då kanske, jag har fått gå upp oftast en storlek för att dom ska sitta bra. Har egentligen bara tröjor från dom dock, så kan inte säga nåt om typ track tops osv.
Citera
2013-12-22, 07:38
Medlem
SLR-08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GSE_
Jag som har "otur" då kanske, jag har fått gå upp oftast en storlek för att dom ska sitta bra. Har egentligen bara tröjor från dom dock, så kan inte säga nåt om typ track tops osv.

Jag har bara tröjor och t-shirtar.
Tröjorna sitter lagom tajt men t-shirtarna är stora för att vara min vanliga storlek (eller så är passformen konstig)
Citera
2013-12-22, 16:16
Medlem
Funderar på att beställa en SI ICE. Säg att man använder den i några år, kan man vänta sig att effekten då försvinner? Hörde nämligen från en som jobbar med sådana textiler att effekten blir sämre med åren.

Om jag köper en jacka för en halv lön vill jag kunna använda den 5 år iaf.
Citera
2013-12-23, 12:12
Medlem
Vuxenkos avatar
http://www.stoneislandshadow.com

Någon som vet ifall denna sida är "äkta" eller inte? Har ju riktigt bra priser så ifall det är på riktigt så blir de definitivt att beställa ett par plagg.

Tack på förhand!.
Citera
2013-12-23, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vuxenko
http://www.stoneislandshadow.com

Någon som vet ifall denna sida är "äkta" eller inte? Har ju riktigt bra priser så ifall det är på riktigt så blir de definitivt att beställa ett par plagg.

Tack på förhand!.

Vad har du tagit och kan du fixa åt mig?
Citera
2013-12-23, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chekius
SI kläder är riktigt tråkiga & enformiga

Ben Sherman är schysst kanske inte riktigt något speciellt med deras kläder, men oftast sitter dom jävligt bra på min kropp!

Ben sherman e väl mer svensson än SI anser jag. SÅldes ju länge på MQ. Förövrigt så kanske SL inte har något som sticker ut riktigt, men jäkligt bra passform samt att tygerna och sättet det är sytt på, med små detaljer som bara vissa kan se gör att märket är värt att lägga lite extra på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in