2013-12-23, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vuxenko
Någon som vet ifall denna sida är "äkta" eller inte? Har ju riktigt bra priser så ifall det är på riktigt så blir de definitivt att beställa ett par plagg.
Hahaha du skojjar? Tryck på about us, kolla bilderna och meny systemen samt utbutet så förstår du att det är någonting lurt på gång. Trodde inte folk ens tvekade i sådana här lägen.
Citat:
Ursprungligen postat av Wulbari
Om jag köper en jacka för en halv lön vill jag kunna använda den 5 år iaf.
Om du bara tjänar två ice jackor i månadslön kanske du inte borde lägga ned pengarna på en? Antagligen kommer den tappa lite av effekten men är ju en snygg jacka oavsett.

Killen som dissar SI och tycker att de är tråkiga och enformiga för att sedan hylla Ben Sherman(?!) är ju bara för gullig. SI är innovatörer när det gäller att komma på nya material, funktioner och estetik på jackfronten. Deras t-shirts kan man väl dock ifrågasätta, men jämfört med Ben Sherman som krampaktigt försöker hålla fast vid sitt mods-arv och prånglar ut mer skit för var dag som går är det ju två olika världar.
Citera
2013-12-23, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirenstilen
Om du bara tjänar två ice jackor i månadslön kanske du inte borde lägga ned pengarna på en? Antagligen kommer den tappa lite av effekten men är ju en snygg jacka oavsett.

Killen som dissar SI och tycker att de är tråkiga och enformiga för att sedan hylla Ben Sherman(?!) är ju bara för gullig. SI är innovatörer när det gäller att komma på nya material, funktioner och estetik på jackfronten. Deras t-shirts kan man väl dock ifrågasätta, men jämfört med Ben Sherman som krampaktigt försöker hålla fast vid sitt mods-arv och prånglar ut mer skit för var dag som går är det ju två olika världar.

Irrelevant.
Frågan är bara i vilken utsträckning, och vilken färg som den tonar ut i.

Det andra stycket håller jag med om, dessa märken går ej att jämföra.

Något som är synd är att SI har exploderat i staden jag bor i. Ser dagligen medelklass-ungar i åldrarna 14-18 som bär plagg från Stone. Skulle tippa att medelåldern på Stone-bärarna här är 17 år.
Citera
2013-12-24, 15:55
Medlem
NirvanAs avatar
Crew necken från S/S14 var tydligen 'made in italy', tror det är blott andra plagget av SI som är Made in Italy för min egen del...
Citera
2013-12-24, 16:37
Bannlyst
Tjackade den här i dag. Riktigt schysst!
http://www.casualclothing.dk/images/SI_5915-508A3_V0020_1-p.jpg
Citera
2013-12-24, 19:49
Medlem
SLR-08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Crew necken från S/S14 var tydligen 'made in italy', tror det är blott andra plagget av SI som är Made in Italy för min egen del...

Oj, nu vet jag dock inte hur många SI plagg du äger men utgår ifrån att det är ett gäng iallafall..
Utav mina så är majoriteten made in italy!

Citat:
Ursprungligen postat av Casualer

Mycket bra val! Stilren!
Citera
2013-12-24, 20:17
Medlem
GSE_s avatar
Citat:

Bra köp!
Citera
2013-12-24, 21:41
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Mycket mysig, har den fast vanlig blå då.
Citera
2013-12-24, 22:40
Medlem
Beställt årets ICE, och ett par ljusgråa soft shell gloves. De bruna Diemme-kängorna var dessvärre helt slutsålda.

Provade jackan dock, och den var väldigt tunn. Återstår att se om den håller värmen när kylan kommer så småningom.
Citera
2013-12-24, 23:51
Medlem
james jays avatar
Citat:
Åh din Gottegris!
Ska ta och kolla in CC imorgon nu när man fått in lite extra roliga pengar.
Citera
2013-12-25, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wulbari
Beställt årets ICE, och ett par ljusgråa soft shell gloves. De bruna Diemme-kängorna var dessvärre helt slutsålda.

Provade jackan dock, och den var väldigt tunn. Återstår att se om den håller värmen när kylan kommer så småningom.

Jackan håller värmen, hade min i början av december när det var -13 och blåst med en crewneck under och den höll värmen förvånansvärt bra. Grym jacka, bra köp!
Citera
2013-12-25, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA

Trevligt. Köpte nyligen SI chinos som var made in italy. Samma modell var tidigare made in Rumänien.
Citera
2013-12-25, 10:31
Medlem
james jays avatar
Är Stone Island billigare nere i Italien, någon som vet det? Eller det ligger kring samma pris som online.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in