2013-12-20, 22:44
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alboz
Så säger alla. Men hakar upp sig på muslimer, som för övrigt inte är en religion. Undra varför..
Antar att du menar att islam inte är en religion.

Motivering?
Citera
2013-12-21, 00:50
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Så säger alla. Men hakar upp sig på muslimer, som för övrigt inte är en religion. Undra varför..
Muslimer dyrkar en gudom genom ritualer (religiösa handlingar), så islam är per definition en religion.
Citera
2013-12-21, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavenda
Men att klanka ner så på någon bara för den inte tror samma som än en själv och mer eller mindre idiotförklara, varför?
Så länge det inte finns någon tillförlitlig forskning som visar att där finns ingen skapare är det väl inget galet med att ha en tro?
I så fall är det lika galet att inte tro för där finns inga bevis på att Gud inte finns.
Kan inte folk få tro vad de vill utan att någon ska se ner på en för någon anser sig tro bättre?
Ni vet inte, ni tror.

När har jag klankat ner på någon? Det är galet att tro på en gud just på grund av den anledningen att det inte finns några bevis, att det inte finns några bevis för eller mot talar ju som sagt inte till guds fördel.

Givetvis får man tro på vad man än må behaga, men att kräva att ens ogrundade verklighets uppfattning skall respekteras och undgå att ifrågasättas är trams, särskilt som religiösa vanföreställningar och påbud även drabbar människor som frånsäger sig allt vad religion heter.

Jag vet att jag INTE tror, det är inte samma sak som att inte veta, så sluta spela skenhelig.
Citera
2013-12-21, 01:12
Medlem
Citat:

Otroligt konstigt inlägg, lust att förtydliga?
Citera
2013-12-21, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
När har jag klankat ner på någon? Det är galet att tro på en gud just på grund av den anledningen att det inte finns några bevis, att det inte finns några bevis för eller mot talar ju som sagt inte till guds fördel.

Givetvis får man tro på vad man än må behaga, men att kräva att ens ogrundade verklighets uppfattning skall respekteras och undgå att ifrågasättas är trams, särskilt som religiösa vanföreställningar och påbud även drabbar människor som frånsäger sig allt vad religion heter.

Jag vet att jag INTE tror, det är inte samma sak som att inte veta, så sluta spela skenhelig.

Det är lika galet att inte tro på en Gud just på grund av den anledningen att det finns inga bevis för att det inte finns.

Det måste ju gälla från båda hållen då tänker jag, du som ateist ska heller inte kräva att respekteras?
Här i Sverige är det vanligare att ateister talar om för troende hur dem ska leva än tvärtom.

Och de troende VET att de tror, vart vill du komma?
Citera
2013-12-21, 02:19
Medlem
DingusMcDucks avatar
Citat:
Det är lika galet att inte tro på en Gud just på grund av den anledningen att det finns inga bevis för att det inte finns.

Det måste ju gälla från båda hållen då tänker jag, du som ateist ska heller inte kräva att respekteras?
Här i Sverige är det vanligare att ateister talar om för troende hur dem ska leva än tvärtom.

Tycker du att det är galet att inte tro på tekannan i porslin som är i omloppsbana kring jupiter, eller den osynliga rosa enhörningen, eller den lila draken som jag har kedjad i mitt garage? Saker som det inte finns belägg för finns det ingen anledning att tro på. Är det galet att inte tro på jultomten? På vilket sätt talar svenska ateister om för troende hur de ska leva?
Citera
2013-12-21, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DingusMcDuck
Tycker du att det är galet att inte tro på tekannan i porslin som är i omloppsbana kring jupiter, eller den osynliga rosa enhörningen, eller den lila draken som jag har kedjad i mitt garage? Saker som det inte finns belägg för finns det ingen anledning att tro på. Är det galet att inte tro på jultomten? På vilket sätt talar svenska ateister om för troende hur de ska leva?

Nu var det inget sådant ts skrev att han trodde på men blev lika hårt dömd ändå.
Att tro på en skapare är inte det samma som att tro på en enhörning i garaget, till och med Albert Einstien trodde på Gud och han är ju inte direkt känd för att vara efterbliven.

Är inte ovanligt att ateister berättar för muslimska tjejer vad de borde få ha på sig eller berättar för muslimer vart de borde bo någon stans osv.
Citera
2013-12-21, 03:08
Medlem
DingusMcDucks avatar
Citat:
Nu var det inget sådant ts skrev att han trodde på men blev lika hårt dömd ändå.

Du skrev

Citat:

Det var det jag svarade på.

Citat:
Att tro på en skapare är inte det samma som att tro på en enhörning i garaget, till och med Albert Einstien trodde på Gud och han är ju inte direkt känd för att vara efterbliven.

Aw, geez, not this shit again!

Citat:
Ursprungligen postat av Albert Einstein
It was, of course, a lie what you read about my religious convictions, a lie which is being systematically repeated. I do not believe in a personal God and I have never denied this but have expressed it clearly. If something is in me which can be called religious then it is the unbounded admiration for the structure of the world so far as our science can reveal it.
Citera
2013-12-21, 10:55
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Att tro på en skapare är inte det samma som att tro på en enhörning i garaget,
Så vissa saker är ok att tro på utan bevis och vissa inte? Förklara.

För övrigt tror jag att gud finns och att han manifesterar sig som en rosa enhörning i mitt garage...
Citat:
till och med Albert Einstien trodde på Gud och han är ju inte direkt känd för att vara efterbliven.
Nej, det gjorde han inte. Man är inte troende för att man använder religiösa metaforer. Däremot var Einstein uppriktigt upprörd över att religiösa använde hans citat för att motivera att gud finns.
Citera
2013-12-21, 11:19
Medlem
DIdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shia-iran-irak
Första länken är sunni sida och mycket av det som skrivs är falskt och detta påstående är falskt.

Andra länken proften Muhammed (SA) gifte sig med henne när hon var sex men sedan väntad man tills hon hade vuxit klart, så hon bodde aldrig i hans hus föran hon var 9 år.

Har du fler frågor?

Det är just detta som är problem, förutom att ni tillber något påhittat, hon var 9 och blev säkert utnyttjad efter detta. Helt sjukt att detta försvaras av muslimer. Era förespråkare är pedofila, kvinnofientliga homofiler och ni följer och lyssnar på deras predikningar och påbud utan eftertanke.

Helt klart en av de sjukaste religioner på planeten och hamnar i samma fack som de extremkristna, se Waco-incidenten m fl)
Citera
2013-12-21, 13:01
Medlem
icarus_gbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shia-iran-irak
En tråd till folk som hatar islam. För att hata islam innebär alltid att man har missförståt islam på grund av all terrorism som utövas av den extrema gren av sunni islam som kallas för salafism/wahabism. Man kan även ha blivit manupulerad av höger extrema sajter eller medier i sverige eller i Europa.

För mer fakta om den extrema gren av sunni islam läs denna länk.

Läs gärna denna länken för att förstå den extrema grenen som har gett islam ett dåligt rykte.

http://wahhabismkritik.wordpress.com/vad-ar-wahhabism/

Har ni några frågor om islam så är det bara och ställa

Om du undrar varför islam är en extra farlig vanföreställning är detta på grund av synen ni har på er religion. Ni ser det som det enda svaret, enda utvägen, och dessutom tillvägagångssättet ni tar till är heligt krig.

Bortsett ifrån att ni som slavar vill följa någon och släppa allt vad egna reflektioner heter (detta är gemensamt med samtliga religioner) är det skrämmande hur islam i sig verkar tro sig vara såpass mycket bättre än andra religioner och system.

Att islam dessutom tillåter martyrer, och belönar dessa med ofrivilliga oskulder, är bara äckligt.
Citera
2013-12-21, 13:36
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Försök lära dig lite om grundläggande logik, före du börjar 'argumentera logisk'.

1/ Det finns inga formella krav av något slag om att nån måste "tro"; vilket du implicerar i "lika galet att inte tro".

2/ Det finns det som hetar "bevisbörda" .... i dom fall där troende börjar ge sin tro pseudi-rationell status.

Citat:

Och när du ändå är igång: Förkovra dig också om politisk filosofi. Det svenska sekulära system gynnar inte ateister.

Men du refererar kanske till att (särskild pådyvlande) teister kritiseras en del?

Citat:

Flertalet gör säkert, och det är inte dessa som utsättas för den verklig tunga kritik. Det är teister som tror att dom vet som är kritik-målgruppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in