2013-12-18, 04:30
Bannlyst
En tråd till folk som hatar islam. För att hata islam innebär alltid att man har missförståt islam på grund av all terrorism som utövas av den extrema gren av sunni islam som kallas för salafism/wahabism. Man kan även ha blivit manupulerad av höger extrema sajter eller medier i sverige eller i Europa.

För mer fakta om den extrema gren av sunni islam läs denna länk.

Läs gärna denna länken för att förstå den extrema grenen som har gett islam ett dåligt rykte.

http://wahhabismkritik.wordpress.com/vad-ar-wahhabism/

Har ni några frågor om islam så är det bara och ställa
Citera
2013-12-18, 04:33
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shia-iran-irak
För att hata islam innebär alltid att man har missförståt islam
Nej, så är det inte alls.
Citera
2013-12-18, 04:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Nej, så är det inte alls.
Förklara gärna mer vad menar? finns det andra orsaker till att hata islam?
Citera
2013-12-18, 04:38
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Förklara gärna mer vad menar? finns det andra orsaker till att hata islam?
Jag hatar religioner överlag.
Citera
2013-12-18, 04:40
Bannlyst
Citat:
Jag hatar religioner överlag.
Så bara för att du är ateist och anser att gud inte existerar så har du rätt att hata islam och sprida falska anklagelser om islam?

Jag gissar nu, är du en stor anhängare till sverigedemokraterna?
Citera
2013-12-18, 04:43
Medlem
Dan88s avatar
Det är när man förstår Islam som man börjar hata Islam.

Mohammed var en pedofil som gifte sig med en 6 årig flicka och sa till sina följare att dricka kamel urin som medicin.
Citera
2013-12-18, 04:44
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Så bara för att du är ateist och anser att gud inte existerar så har du rätt att hata islam och sprida falska anklagelser om islam?
Jag har rätt att hata exakt vad fan jag vill. Jag hatar inte människorna som tror på något mumbojumbo, men jag hatar religion. Jag anser mig också ha rätten att sprida lönger om islam om jag nu skulle känna för det, vilket jag inte gör.

""Religion is an insult to human dignity" - Richard Dawkins
Citat:
Jag gissar nu, är du en stor anhängare till sverigedemokraterna?
Nej.
Citera
2013-12-18, 04:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Det är när man förstår Islam som man börjar hata Islam.

Mohammed var en pedofil som gifte sig med en 6 årig flicka och sa till sina följare att dricka kamel urin som medicin.

Har du källa till detta falska anklagelser?
Citera
2013-12-18, 04:47
Bannlyst
Citat:
Jag har rätt att hata exakt vad fan jag vill. Jag hatar inte människorna som tror på något mumbojumbo, men jag hatar religion. Jag anser mig också ha rätten att sprida lönger om islam om jag nu skulle känna för det, vilket jag inte gör.

""Religion is an insult to human dignity" - Richard Dawkins
Nej.

Bra du får gärna hata men sprid inte falska anklagelser om Islam det är det enda jag begär men samtidigt så försöker jag få dig att förstå islam på rätt sätt. Du får hata men gå inte runt och säg massa onda saker om islam.
Citera
2013-12-18, 04:47
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Bra du får gärna hata men sprid inte falska anklagelser om Islam det är det enda jag begär men samtidigt så försöker jag få dig att förstå islam på rätt sätt. Du får hata men gå inte runt och säg massa onda saker om islam.
Jag säger onda saker om alla religioner, inklusive islam. Dock försöker jag hålla mig till sanningen.
Citera
2013-12-18, 04:50
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Har du källa till detta falska anklagelser?

Källa på att Mohammed var pedofil: http://www.hadithcollection.com/sahihmuslim/136-Sahih%20Muslim%20Book%2008.%20Marriage/11408-sahih-muslim-book-008-hadith-number-3310.html

Källa på att Mohammed sa till andra att dricka kamel urin: http://sunnah.com/urn/53380
Senast redigerad av Dan88 2013-12-18 kl. 04:54.
Citera
2013-12-18, 04:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Källa på att Mohamemd var pedofil: http://www.hadithcollection.com/sahihmuslim/136-Sahih%20Muslim%20Book%2008.%20Marriage/11408-sahih-muslim-book-008-hadith-number-3310.html

Källa på att han sa till andra att dricka kamel urin: http://sunnah.com/urn/53380

Första länken är sunni sida och mycket av det som skrivs är falskt och detta påstående är falskt.

Andra länken proften Muhammed (SA) gifte sig med henne när hon var sex men sedan väntad man tills hon hade vuxit klart, så hon bodde aldrig i hans hus föran hon var 9 år.

Har du fler frågor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in