2013-12-19, 13:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shia-iran-irak
Alltså lyssna ni ateister är jordens avskum jag föredrar att inte prata så mycket om er men ni tvingar mig.

Jag vill inte prata om hur efterblivet ateisism är eftersom det är inte relevant i denna diskussion men jag kan starta en tråd imorgon eftersom jag ska lägga snart.

ska du säga din äckliga muslim http://www.ministers-best-friend.com/Islam-Muslim-INTER-MARRYING-Lowers-IQ--GRAVE-FACTS.html

GRAVE FACT:
"The practice of marrying close relatives, even first cousins and often sisters - was sanctioned by Muhammad himself, and has been their practice for 50 generations (over 1,400 years) in the Muslim world."

"The massive inbreeding in Muslim culture seems to have done virtually irreversible damage to the Muslim gene pool, including extensive damage to its intelligence, sanity, and health."
Citera
2013-12-19, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chad1
ska du säga din äckliga muslim http://www.ministers-best-friend.com/Islam-Muslim-INTER-MARRYING-Lowers-IQ--GRAVE-FACTS.html

GRAVE FACT:
"The practice of marrying close relatives, even first cousins and often sisters - was sanctioned by Muhammad himself, and has been their practice for 50 generations (over 1,400 years) in the Muslim world."

"The massive inbreeding in Muslim culture seems to have done virtually irreversible damage to the Muslim gene pool, including extensive damage to its intelligence, sanity, and health."

shia-iran-irak är ganska uppenbart ett troll...så inskränkt och korkad kan man knappast vara i verkligheten. Det värsta är om han är på riktigt, då blir det skrämmande..
Citera
2013-12-19, 16:02
Medlem
Ahyws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Skillnaden är att vi tänkte själva och slutade vara bokstavstroende, medan de är något sekel efter i utvecklingen.

Du pratar om modern protestantism, den "lilla" versionen av kristendomen.

Nyfrälsta
kristna i USA, katoliker i Västeuropa samt ortodoxa i Ryssland, Afrika har helt andra sätt att förhålla sig till kristendomen och Bibeln.

O ja, de är mer bokstavstroende.
Citera
2013-12-19, 16:06
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahyw
Du pratar om modern protestantism, den "lilla" versionen av kristendomen.

Nyfrälsta
kristna i USA, katoliker i Västeuropa samt ortodoxa i Ryssland, Afrika har helt andra sätt att förhålla sig till kristendomen och Bibeln.

O ja, de är mer bokstavstroende.
Jag pratar om religion i (Nord)europa.
Citera
2013-12-19, 16:14
Medlem
Ahyws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Jag pratar om religion i (Nord)europa.

Nähä, det menar du inte?

Kallas för övrigt för protestantism. Den förhärskande versionen av kristendomen i Nord(Europa).

http://sv.wikipedia.org/wiki/Protestantism

http://www.madisonpublicschools.org/5147010316470/lib/5147010316470/Reformation_Europe.jpg

Poängen är alltså att kristendomen knappast representeras av den "liberala" protestantismen som existerar i norra Europa.

Då de större versionerna är mer bokstavstrogna; katoliker och ortodoxa.

Där finner man exempelvis motstånd mot aborter, kvinnliga präster , en mer maktfull och politiserad kyrka med mera.
Senast redigerad av Ahyw 2013-12-19 kl. 16:21.
Citera
2013-12-19, 17:51
Medlem
arowanajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning
shia-iran-irak är ganska uppenbart ett troll...så inskränkt och korkad kan man knappast vara i verkligheten. Det värsta är om han är på riktigt, då blir det skrämmande..
Vi får se om han vuxit till sig när han kommer tillbaka. Var tydligen bara 16-17.
Citera
2013-12-19, 19:03
Medlem
Juggernawts avatar
Kul att argumentera med en indoktrinerad incestprodukt som inte har alla kamelerna i stallet. Det går inte att bevisa någonting för dessa muppar för de kan inte förstå eller tolka fakta eftersom de inte längre klarar av att tänka själva. Vad de "tror" är viktigare än vad alla normalbegåvade människor vet. Låt honom sitta och ruttna i sin källarmoské.
Citera
2013-12-20, 21:40
Medlem
Tycker en del av er är mycket hårda mot ts, det finns trots allt ingen som kan bevis att där finns ingen skapare.
Citera
2013-12-20, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavenda
Tycker en del av er är mycket hårda mot ts, det finns trots allt ingen som kan bevis att där finns ingen skapare.

Det är inte vår uppgift, lika lite som jag skall bevisa att det inte finns några rosa enhörningar.
Citera
2013-12-20, 22:15
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavenda
Det finns inga bevis på att Zeus inte finns heller.
Citera
2013-12-20, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
Det är inte vår uppgift, lika lite som jag skall bevisa att det inte finns några rosa enhörningar.

Men att klanka ner så på någon bara för den inte tror samma som än en själv och mer eller mindre idiotförklara, varför?
Så länge det inte finns någon tillförlitlig forskning som visar att där finns ingen skapare är det väl inget galet med att ha en tro?
I så fall är det lika galet att inte tro för där finns inga bevis på att Gud inte finns.
Kan inte folk få tro vad de vill utan att någon ska se ner på en för någon anser sig tro bättre?
Ni vet inte, ni tror.
Citera
2013-12-20, 22:21
Medlem
Albozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Jag hatar religioner överlag.

Så säger alla. Men hakar upp sig på muslimer, som för övrigt inte är en religion. Undra varför..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in