Citat:
Ursprungligen postat av
mysmari
I PM till mig skriver Roi: Det är tillåtet att hänvisa till sidodiskussioner i andra trådar för vem som helst.
Ni kanske borde samtala? Jag har fått ett PM från Roi om att det är fritt för vem som helst att hänvisa till sidodiskussioner så tar ju jag det på allvar.
Allting beror på sammanhang och hur det är formulerat. Men som jag skrev är det min åsikt, rent generellt och inte men regel.
Visst kan man som användare hänvisa till andra trådar, framförallt när det blir metadiskussioner som tenderar att drifta utanför ämnet. Men den tråden är inte tänkt att använda som något som man länkar till för att göra ner sin meningsmotståndare, så om den länkas med det syftet, så hade jag ansett det vara OT. Mao, det beror lite på hur man använder den.
För att exemplfiera:
1. Du och jag kommer in på en meta diskussion om t ex vilken härskarteknik som används. Om du då gör ett inlägg med hänvisning till den tråden om att vi tar den diskussionen där, då är det i mina ögon helt ok.
2. Du och jag blir irriterade på varandra i en tråd, jag länkar till ett inlägg i tråden ifråga för att göra ner dig, det är INTE ok i min bok.