Citat:
Mina ögon blöder för varje gång du särskriver, inte minst efter din tråd om dina möten med "bro byggarna" (FB) Jag jobbar med somalier varje dag, ställ era frågor
Jag vet att du vet väl, men ta in statistik. Statistik i längden är det mer relevanta för ett land snarare än flumsnacket om "Men tänk på alla baaaaaaaaaaarn!". Fan vad jag trött jag blir på det snacket. Du får gärna utveckla vad entreprenörskapet är? Kanske vara i typ lite föreningar och gå runt i klänning och dricka lite té? Startade de upp dessa själva med egna pengar? Var är de somaliska restaurangerna som man alltid missar när man är på stan?
Citat:
Från siffrorna jag sett när jag grävde är vi en plusaffär, vilket är ganska logiskt om man tar hänsyn till att vi går skola osv hemma i sverige, och åker till Norge för jobb. Även i artikeln står det att:
Ännu ett intressant citat från den fördjupande artikeln Ipissonu länkar:
Ännu ett intressant citat från den fördjupande artikeln Ipissonu länkar:
Bo Frank (M), Växjö kommun: 500 somalis =
– För Växjös del kanske det handlar om 50-60 miljoner kronor om året och nu talar vi bara om kostnader för socialtjänst. Det kostar ju också pengar för skola och sjukvård och liknande, säger han till SVT.