2013-12-19, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hestapo
Kan hålla med om att den klistrade tråden får anses som ett pilotprojekt, ett försök att höja kvalitén i trådarna/debatterna. Alla nya krafttag på forumet behöver inkörning eftersom vi alla uppfattar saker genom våra egna filter men den klistrade tråden kan skrotas som jag skrivit i tidigare inlägg.

Du gör dig till ett offer när du fortsätter att yla i den här tråden, ge uttryck för hur du vill att forumdelen ska utformas i framtiden istället.
Har du kottar i öronen eller läser du inte inläggen?

Med tanke på trams och offtopic i feministforumet kan en idé vara att köra nolltolerans en kortare period så att agnarna rensas ut från vetet. Usch, tänk att jag skrev detta, det trodde jag aldrig, tantvarning på mig..

mvh

Gör man sig till ett offer om man ber moderatorerna förklara hur de har tänkt sig?

Jag har ju försökt få en dialog i PM med Roi som då meddelar att det är helt okej att hänvisa till andra trådar och att han gjorde så för att andra som villa klaga på mig skulle göra det där.

Så jag vill veta om det är tänkt att det ska fungera så? Ska alla när man blir provocerad av någon hänvisa till den klistrade tråden.

Tråden finns ju kvar och jag vill veta hur den är tänkt att använda.

Om någon av dem kunde svara på mina frågor så behöver jag ju inte ställa dem fler gånger.

Varför tror du att till exempel Roi inte förklarar för mig att det är okej om jag i mina inlägg på F&J hänvisar till den klistrade tråden och meddelar hur skruvad jag tycker att olika inlägg är?

Eller varför svarar inte någon av de andra moderatorerna?

Jag tycker tråden är ren och skär idioti så därför har jag inte skrivit i den. Men ska den finnas kvar kanske jag börjar finna ett nöje i att tala om vad jag tycker om Rois debattstil till exempel.
Citera
2013-12-19, 18:34
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Tråd utbruten ur Förslag till nya underforum i feminism och jämställdhet

// Mod
Citera
2013-12-19, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Så du menar alltså helt seriöst att sitta och skapa en tråd som heter "alla kvinnor är horor"
det kan man bara tolerera, det är lite kul hyss så där i förbifarten, gör inget.

men när en kvinna går in och skapar tråden "alla män är horor" som en markering, då jäklar?
Då faller hela denna kvinnas seriositet i alla övriga inlägg hon gör?

Jo vi har skapat lite huvudbry ikväll därför att plötsligt så får nog alla och moderatorerna upp ögonen för att det faktiskt inte går att slänga "män är horor tråden" utan att samtidigt behöva slänga ca 50% av all trådar på detta forum och OJ! vad ska man göra då?

Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Tja jag vet inte riktigt. Trollning för mig är när man skapar trådar helt utan annat syfte än att tjafsa, starta bråk, eller bara vara allmänt idiot.

Vi startade dessa trådar med ett ganska uppenbart syfte, om än en metadebatt, att belysa hur jävliga åsikterna i existerande trådar faktiskt är, utan att nån verkar bry sig om detta annat än de som de drabbar. Så vettig kritik? eller inte? jag tycker faktiskt att det är rätt vettigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Roi
Skillnaden är att det i den första tråden finns en seriös kärna bakom provokationen. Det är inte seriöst formulerat, men skribenten menar i någon mån den han säger. Era trådstarter påminner mer om gynstolar för män (om ni mins det projektet), dvs inget syfte annat än att provocera.

Citat:
Ni kan ju annars ta upp det i den här tråden direkt. Det är vad den är till för. Jag gjorde det för ett tag sedan med en av mysmaries trådstarter.

Roi jag skulle väldigt gärna vilja att du förklarar vad du sysslar med här.

Du sitter alltså och tycker att det finns en "seriös kärna" bakom tråden att alla svenska tjejer är horor.

Men du tycker att tråden om att svenska killar är horor enbart ägnat att provocera.

Jag tycker seriöst att du ska avgå som moderator.

Du ska inte sitta och göra bedömningar om trådstartare är seriösa i sina trådstarter eller inte.

Och du ska inte heller sitta och ta upp vad du anser om detta i en klistrad tråd där du försöker uppfostra folk att argumentera på ett bra sätt.

Du sitter och säger att man får inte starta trådar som provocerar. Som provocerar dig.

På fullaste allvar så bör du skärpa dig eller avgå!
Citera
2013-12-19, 21:26
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Så du och dina medmoderatorer varnar inte för OT för då har forumets debattörer rykt? Är det inte meningen att man ska varnas och bli avstängd för ohörsamhet just i denna forumdelen? Är det admins åsikt också?
Jo, folk blir varnade, det känner du väl till eftersom du fått ett par eller? Och nej, du försöker göra det enkelt, vi bollar med detta problemet i flera forum, vissa värre än andra. Vissa ämnen är svårare att moderera än andra.
Citat:
Så därför varnar ni inte för OT utan skapar en tråd för OT är det så jag ska tolka dig?
Nej, vi gjorde ett försök att styra upp debatterna i trådarna, vi har inte utvärderat resultatet än. Det kan ha varit bra, det kan ha haft noll i effekt.

Citat:
Nej, jag vet inte, hur många skräptrådar har jag skapat som är OT? Om mina trådar är OT och mina inlägg är OT borde dessa inte då raderas och jag varnas?
De är kastade i papperskorgen, 3 senast igår, och nej du fick ingen varning för ni var ett par stycken som försökte göra en poäng, point taken så jag valde att radera dem endast. Kanske jag var för snäll.
(FB) Borde män får vara läkare?
(FB) . Och män som skaffar extensions !! bra för män ska ha hår på skallen tycker jag
(FB) Varför tycker du att män ska skaffa hair extensions och inte vara så kala på knoppen?

Alla måste dra sitt strå till stacken, du kunde ju börja själv med att skärpa till dig?
Citera
2013-12-19, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Jo, folk blir varnade, det känner du väl till eftersom du fått ett par eller? Och nej, du försöker göra det enkelt, vi bollar med detta problemet i flera forum, vissa värre än andra. Vissa ämnen är svårare att moderera än andra.
Nej, vi gjorde ett försök att styra upp debatterna i trådarna, vi har inte utvärderat resultatet än. Det kan ha varit bra, det kan ha haft noll i effekt.

De är kastade i papperskorgen, 3 senast igår, och nej du fick ingen varning för ni var ett par stycken som försökte göra en poäng, point taken så jag valde att radera dem endast. Kanske jag var för snäll.
(FB) Borde män får vara läkare?
(FB) . Och män som skaffar extensions !! bra för män ska ha hår på skallen tycker jag
(FB) Varför tycker du att män ska skaffa hair extensions och inte vara så kala på knoppen?

Alla måste dra sitt strå till stacken, du kunde ju börja själv med att skärpa till dig?

Varför går du ut offentligt med hur många varningar jag har?

Och varför skriver du ut vilka trådar jag har fått kastade i papperskorgen?

Tycker du att det är svar på mina frågor på något sätt?
Citera
2013-12-19, 21:40
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Varför går du ut offentligt med hur många varningar jag har?

Och varför skriver du ut vilka trådar jag har fått kastade i papperskorgen?

Tycker du att det är svar på mina frågor på något sätt?
Jag tycker nog jag svarar på dina frågor? Jag har lämnat en förklaring till dig när du ifrågasätter varningar och raderingar, hur är inte det svar på din fråga? Dina kastade trådar kan vem som helst se, antal varningar har jag inte specificerat utan endast talat om ett par. Tycker du inte vi ska kunna bemöta dig med fakta?
Citera
2013-12-19, 21:42
Medlem
Titel på PM till Roi i går: Det går bra att diskutera att kvinnor ska raka sig men inte att män ska skaffa hår?

Citat:
Den här tråden då? (FB) Varför tycker du att kvinnor ska raka sig?
Varför?

Citat:
För att det har någon slags verklighetsförankring. Kvinnor rakar sig för att bli attraktiva. Män skaffar inte extensions, med möjliga undantag för pudelrockare.

Citat:
Män skaffar visst extensions. Varför skulle de gå omkring och vara tunnhåriga när det finns bot mot det. Det är inte något som är ovanligt numera.

Citat:
Antar att du snackar om implantat. Extensions är vad jag förstått hårförlängning. Kan du göra tråden relevant för forumet så kan du starta en ny.
Citera
2013-12-19, 21:47
Medlem
Citat:
Jag tycker nog jag svarar på dina frågor? Jag har lämnat en förklaring till dig när du ifrågasätter varningar och raderingar, hur är inte det svar på din fråga? Dina kastade trådar kan vem som helst se, antal varningar har jag inte specificerat utan endast talat om ett par. Tycker du inte vi ska kunna bemöta dig med fakta?

Du uppfattar mina frågor om tråden om användares debatteknik om hur många varningar jag har och vilka trådar jag fått kastade?

Då kan jag ju förtydliga för dig, att jag undrar hur det är tänkt att den här klistrade tråden ska fungera. Jag undrar om även vi andra får skriva i våra inlägg och hänvisa till den klistrade tråden där vi kan tala om hur undermåliga andra användares argumentationer är?

Och förklara gärna på vilket sätt ni tror att forumet blir bättre om alla i alla inlägg kan göra hänvisningar till den klistrade tråden och diskutera hur dåligt vi tycker att andra användare argumenterar?

Det är det jag undrar över. Hade jag velat att du skulle svara på hur många varningar jag har och hur många trådar jag har fått kastade hade jag hur konstigt det än låter frågat om just det.
Citera
2013-12-19, 21:54
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Du uppfattar mina frågor om tråden om användares debatteknik om hur många varningar jag har och vilka trådar jag fått kastade?

Då kan jag ju förtydliga för dig, att jag undrar hur det är tänkt att den här klistrade tråden ska fungera. Jag undrar om även vi andra får skriva i våra inlägg och hänvisa till den klistrade tråden där vi kan tala om hur undermåliga andra användares argumentationer är?

Och förklara gärna på vilket sätt ni tror att forumet blir bättre om alla i alla inlägg kan göra hänvisningar till den klistrade tråden och diskutera hur dåligt vi tycker att andra användare argumenterar?

Det är det jag undrar över. Hade jag velat att du skulle svara på hur många varningar jag har och hur många trådar jag har fått kastade hade jag hur konstigt det än låter frågat om just det.
Du kan inte ta ut vissa delar av mitt svar och försöka göra det till helheten, jag har svarat med text till och om du väljer att inte läsa det är det ditt problem, jag tänker inte upprepa mig, jag tror nog du är intelligent nog att förstå svaren.

När det gäller den tråden så kommer jag tala för mig själv och inte mina med moderatorer. Jag är tveksam till tråden, jag är inte säker på att den hjälper men det kan vara värt ett försök. Med tråden ifråga kan vi radera inlägg och hänvisa till att den typen av metadiskussioner ska ske i just den tråden. Debatt och härskartekniker är i högsta grad aktuella i forumet på grund av det debatt klimat och typen av postare vi har här.

Personligen har jag inget emot att bli nämnd och diskuterad i den tråden, om jag är dålig på att få fram mitt budskap på grund av att jag är dålig på att argumentera så kan konstruktiv kritik kanske hjälpa mig.

Men nej, jag tycker inte användare ska hänvisa till tråden, däremot så kan vi moderatorer, när befogat hänvisa till den när vi anser att en tråd spårat ur till att handla om personangrepp och folks argumentationsteknik
Citera
2013-12-19, 22:00
Medlem
Citat:

Men nej, jag tycker inte användare ska hänvisa till tråden, däremot så kan vi moderatorer, när befogat hänvisa till den när vi anser att en tråd spårat ur till att handla om personangrepp och folks argumentationsteknik

Så när tråden spårade ut med personangrepp mot mig så är det bra om en moderator hänvisar fortsatta personangrepp på mig till en klistrad tråd.

Ja där ser man.
Citera
2013-12-19, 22:01
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Så när tråden spårade ut med personangrepp mot mig så är det bra om en moderator hänvisar fortsatta personangrepp på mig till en klistrad tråd.

Ja där ser man.
Mot dig, endast? Påstår du att tråden endast handlar om dig?
Citera
2013-12-19, 22:05
Medlem
Citat:
Mot dig, endast? Påstår du att tråden endast handlar om dig?

(FB) Varför tråd om andra användares debatteknik i Feminism och Jämställdhet? (Utbruten)

Jag vet, tråden är lång men detta inlägg skrevs långt tillbaka så du har säkert inte hittat den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in