Citat:
Ursprungligen postat av
Armstrong
Hmmm...sitter och funderar på en detalj.
RO säger i SOS samtalet att "det var en snubbe i grå jacka".
Det säger också vittnen som satt i en bil på Valhallavägen och såg någon springa ut från ridskolan (i grå jacka).
Om RO är ensam gärningsman, angav han då sig själv? Han kanske dumpade jackan innan samtalet.
Om RO hade en polare med sig så kanske det var han som bar den grå jackan och RO agerar "snitch" efter mordet.
Fast vittnena på Valhallavägen såg ju bara en person.
Äh, jag får fan inte ihop detta.
Ciao
Håller med dig.Har funderat en del på det där. Folk har känt igen Oxenstierna på rösten och ringt polisen sent omsider.Han har varit på platsen. Vittnen har sett en snubbe i grå jacka kuta därifrån.Oxenstierna yrar om grå jacka i telefonsamtalet. Hade han själv en grå jacka? Hade han en kumpan med grå jacka? Och om hade en kumpan och det nu är denna som utfört dådet: Varför säger inte Oxenstierna vem det är?Sprang dom åt olika håll i så fall? Hade han själv en grå jacka så var det ju synnerligen korkat att börja yra om den.Kanske gjorde han sig av med den? Nåväl. Oxenstierna fick lämna röstprov,ringde sedan och erkände att han var "inringaren", ångrade sig, blev galen, uppgav motstridiga uppgifter om vad som hänt på platsen. Han VAR hursomhelst på brottsplatsen.Han höll TROLIGEN i kniven. Om det var någon annan så vore det väl inte konstigare att man säger som det ÄR när man sitter häktad, misstänkt för ett 17 år gammalt mord? I min bok så är det han alla dagar i veckan. Men jag är förbannat nyfiken på vad som egentligen hände och vad utlöste det.