2014-12-06, 21:11
Medlem
Men alltså? Hittade man några dna-spår på kniven?
Den här polarn som jag tänker på är långt ifrån okänd hos polisen
och de borde i sådana fall redan ha matchat?
Tror knappast han skulle erkänna heller då han är ytterst härdad
efter missbruk och skit under hela sitt liv.
Citera
2014-12-06, 22:05
Medlem
Elementarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av albinfok489
Men alltså? Hittade man några dna-spår på kniven?
Den här polarn som jag tänker på är långt ifrån okänd hos polisen
och de borde i sådana fall redan ha matchat?
Tror knappast han skulle erkänna heller då han är ytterst härdad
efter missbruk och skit under hela sitt liv.

Det är oklart om de har DNA-spår av tillräckligt god kvalitet för att kunna jämföra. Och även om de har spår som de kan göra någon form av DNA-analys på mot en misstänkt GM är det inte säkert att de haft möjlighet att göra en jämförelse mot DNA-profiler i registret.

Jag är dock ifrån någon expert inom DNA-analys och/eller register. Så om någon annan vill fylla i här?
Citera
2015-02-22, 20:25
Medlem
Flashbackministerns avatar
Om han som släpptes var oskyldig så varför erkände han samtalet? Vad kan orsakerna ha varit... att skydda ngn kanske?
Citera
2016-06-23, 21:36
Medlem
Kokettes avatar
Har man kollat upp Dan Berner?
Citera
2016-06-23, 23:54
Medlem
Afrosvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokette
Varför i helvete skulle han vara aktuell i den här utredningen? Han konfronterade en incestuös pedofil pga denne förgripit sig på flickvännen. Hedervärt och inga som helst paralleller till det här fallet.

Vet inte om DNA finns i det här fallet men DB fick lämna DNA då han haffades 2003.
Citera
2016-06-24, 00:04
Medlem
Kokettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afrosvensk
Varför i helvete skulle han vara aktuell i den här utredningen? Han konfronterade en incestuös pedofil pga denne förgripit sig på flickvännen. Hedervärt och inga som helst paralleller till det här fallet.

Vet inte om DNA finns i det här fallet men DB fick lämna DNA då han haffades 2003.

Ja, han skulle bara prata lite med honom men blev istället själv attackerad. Kanske nåt liknande har hänt här. Dan kände sig ärekränkt när inte Per ville ge ifrån sig pengarna som Dan hade tänkt ge sin pillerknaprande mytomanhora till flickvän. Sicket jävla klimax om mördaren visar sig vara en knarkande, spritt språngande tokig, Homohatande dödsnazist
Citera
2016-06-24, 07:21
Medlem
praeteritums avatar
Citat:

Det vet jag inte men vad talar för att han gjorde det? Berner knivdödade en annan man i ett bråk. Det finns ingen koppling till att han skulle vara en personrånare med missbrukarproblem.
Citera
2016-06-24, 11:58
Medlem
Afrosvensks avatar
Har man kollat Christer Pettersson?
Citera
2016-06-24, 17:25
Medlem
Kokettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praeteritum
Det vet jag inte men vad talar för att han gjorde det? Berner knivdödade en annan man i ett bråk. Det finns ingen koppling till att han skulle vara en personrånare med missbrukarproblem.

Inget som talar för, det var bara ett önskemål från min sida. Även Pettersson andas nittiotal, en våt dröm.
Citera
2016-06-24, 19:40
Medlem
Afrosvensks avatar
Citat:
Inget som talar för, det var bara ett önskemål från min sida. Även Pettersson andas nittiotal, en våt dröm.
Pettersson är ju tusen gånger mer sannolik än din galna ide. Eller för den delen Sovdat. Eller för den delen väldigt många andra våldsmän.
Citera
2016-06-25, 09:03
Medlem
praeteritums avatar
Hade det funnits tekniska bevis från brottsplatsen tror jag mordet varit uppklarat. Gärningsmannen lär inte vara ostraffad.
Citera
2016-08-24, 02:57
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -big kahuna-
Jag vill minnas att det är ytterligare en KTH-student som blev mördad vid ungefär samma tidpunkt (runt 95) i krokarna runt KTH. Eller blandar jag bara ihop det? Jag har för mig att den sk. lasermannen var den skyldige, eller så spekulerades det bara i om det var han. Jag gick själv på KTH under den perioden och det var så klart en snackis. Eller så blandar jag bara ihop saker och ting och så var det bara ett mord. Någon som minns bättre än jag?
Du tänker inte på killen med bomberjacka och kort frisyr och kängor som blev knivad i Tekniska Högskolans tunnelbaneuppgång så han förblödde? 1994? Tror jag. Han blev kallad skinhead men jag är inte säker på att han var ett. Bomberjacka och kängor var heta modeobjekt på den tiden.

Edit: en kille vid namn Jimmy Ranjbar blev dödsoffer för Lasermannens pistol - nära KTH men jag tror inte han pluggade där.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2016-08-24 kl. 02:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in