2013-12-18, 12:14
Medlem
Kasperskys avatar
WIFOG är en dålig operatör - oavsett om det är gratis så är MIN åsikt / det suger sönder.

Jag bor i mitten av centrala Stockholm.
Har jag bra nät?
Nej...
Men om jag testar med ett 3 kontantkort får jag helsikevärt mycket bättre täckning.

Tror knappast dem hänger sig kvar på marknaden tills 2015, och bara för att dem fått 25 000 kunder på 1 vecka, så betyder det inte att deras framtid är säker som dem tror.
Citera
2013-12-18, 13:19
Medlem
UncaScroogies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaspersky
WIFOG är en dålig operatör - oavsett om det är gratis så är MIN åsikt / det suger sönder.

Jag bor i mitten av centrala Stockholm.
Har jag bra nät?
Nej...
Men om jag testar med ett 3 kontantkort får jag helsikevärt mycket bättre täckning.

Tror knappast dem hänger sig kvar på marknaden tills 2015, och bara för att dem fått 25 000 kunder på 1 vecka, så betyder det inte att deras framtid är säker som dem tror.

Oss bor i södra Sverige och det är lika illa för vi. Mig har testat wifog snart en vecka och är inte imponerad. Dig har ju testat 3-kort också, och precis som för du, har mig stor skillnad!
Citera
2013-12-18, 16:09
Medlem
Bara för mig det funkar? Varje stund så tittar jag på 15 sek reklam och sedan är det bara att surfa vidare. 3G-nätet känns lika snabb som Halebops och SMS/Telefoni funkar också.
Citera
2013-12-18, 16:20
Medlem
Dan Da Mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niqqa
Bara för mig det funkar? Varje stund så tittar jag på 15 sek reklam och sedan är det bara att surfa vidare. 3G-nätet känns lika snabb som Halebops och SMS/Telefoni funkar också.
Kul för dig, för mig dröjer det timmar innan jag får sms som polare skickar. Surfen är seg, max 4 Mbit och detta i centrala Göteborg, där jag vet att 3 har bra nätfart.
Citera
2013-12-18, 16:22
Medlem
atjautigss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niqqa

Då är du bara att gratulera! Du verkar fått en vinstlott.

Mitt kort är i det närmaste oanvändbart.
Inga samtal eller sms hittills, loggas ur nätet när två timmar gått, reklamen fungerar ibland och ger då 100Mb, men oftast endast 20MB när reklamförsöken misslyckas. Bredbandskollen visar 4,3Mb/s av de maximala angivna 32Mb/s
Citera
2013-12-18, 20:29
Bannlyst
Vad fan är meningen att ge 100mb åt gången? Jag trodde det var obegränsad surf (dvs ingen gräns) och sedan inom 2 timmar så måste man titta på reklamklipp, inte sätta en gräns på 100mb och sedan säga "obegränsad surf" jävla horer
Citera
2013-12-18, 21:09
Medlem
Min upplevelse är också relativt ok. Inte haft några problem med varken samtal, meddelande eller surf. Visst har jag märkt att när man når 100MB så stängs datauppkopplingen ner. Men så fort jag klickar fyll på, så kommer allt igång igen.

På plus sidan
Inga problem med täckning
Inga problem med SMS och ta emot SMS
Surf inga problem

någonstans mittemellan:
Hastigheten är ok, men som någon redan sagt, det är inte några 32Mbit/sek

Minussidan:
Ja, 100MB är helt klart i snålaste laget. Den mängden funkar enbart om man surfa via webläsare. Streaming är inte att föredra. Iallafall inte om det är youtubeklipp på som är av den längre. Kortare musikvideos kan vara helt ok. Men streamingtjänster är inte riktigt tanken med detta abonnemang har jag märkt.

Det är inte perfekt utfört. Och appen är inte jättebra implementerad. De borde utvecklar ett popup-system som inte stör, utan funkar på samma sätt som facebook messenger. Som det är nu måste man lämna den app man är i, klicka fylla på, se reklamen (som är kort och i sig inget problem), för att sedan klicka på fortsätt surfa. Det är där problemet kommer. Då måste man aktivt ta sig ur Wifog appen. Det hade varit bättre om appen per automatik stänger ner efter man klickat på surfa vidare. Men jag tror appen kommer utvecklas. De var väl tvungna att få igång affärerna likt Tre en gång i tiden var tvungna att sätta i gång sin affärsverksamhet för tidigt och då fick mång arga kunder. :-)

Men iallafall.... är positiv faktiskt. Kostar ju inget å testa. Så varför klaga.

Jag tror iallafall att det räckt med att höja 100MB till kanske 500MB så skulle det bli bättre.
Senast redigerad av dragontrumpetare 2013-12-18 kl. 21:11.
Citera
2013-12-19, 15:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dan Da Man

Något annat som är värt att veta om Wifog är att man inte kan skicka MMS. Det går heller inte att köpa saker via SMS, till exempel bussbiljetter eller skänka pengar någonstans. Det är inte något de direkt meddelar när man läser om dem på deras webbsida.

Hur tänkte du nu? Ska de betala för dina bussbiljetter med?
Citera
2013-12-19, 16:30
Medlem
Har fått min WiFOG nu och tycker att det fungerar rätt OK. Det som var rätt smidigt för reklamen är att man i deras iOS app bara kan spola förbi den vilket gör att reklamtittandet är klart på bara några sekunder. Lite irriterande ändå men varför inte. Tyvärr så tar ju 100mb slut jättesnabbt nuförtiden.

Försöker mixtra lite med att slippa deras reklam men tyvärr utan resultat, testade ändra dnsservrar, adblock etc men utan resultat.
Citera
2013-12-19, 18:34
Medlem
Jag fick mitt Wifog idag. Jag aktiverade, kollade på två reklamsnuttar och nu har jag surfat problemfritt i över en timme!

Jag bor utanför Norrköping.

Är mycket nöjd än så länge! Bra hastighet också..
Citera
2013-12-19, 19:46
Medlem
Fick mitt sim idag efter att ha beställt för en vecka sedan.

Tyvärr är jag väldigt negativt överraskad. Använder kortet i en ipad 2, använder inte appen.

Registreringen gick fint

Reklam direkt, men reklamen går inte att starta

Öppnar en ny flik i safari och kan surfa vidare, dock är det väldigt segt (har normalt sett väldigt bra fart med Tre).

Efter en lite stund tuggar det och wifog vill visa reklam. Inte heller denna gång går reklamfilmen att starta.

Stänger ner safari och börjar om, samma visa. Jag kämpar i ca 30 min innan jag ger upp och växlar över till wifi. Ger det några försök till, sen slänger jag kortet. Tyvärr...
Citera
2013-12-19, 21:15
Bannlyst
Fungerar som lovat. Nöjd!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här