Citat:
Ursprungligen postat av
Dan Da Man
VARNING, WIFOG SPARAR LÖSENORD I KLARTEXT!
Loggade precis in på mitt konto på Wifogs webb. Går in på sidan för att ändra uppgifter och kan där, bland annat, byta lösenord. I rutan där jag kan välja nytt lösenord är mitt nuvarande lösenord redan ifyllt, I KLARTEXT. Det rör sig inte ens om ******, jag ser EXAKT vad mitt lösenord är. Med andra ord kan de inte ha någon form av kryptering av sina lösenord, vilket ju är katastrofdåligt. Tur att jag valde ett lösenord som jag inte använder någon annans stans, men det är ändå vidrigt illa av dem. Nästan så att jag hoppas att någon hackar dem, bara för att de är så dåliga...
Något annat som är värt att veta om Wifog är att man inte kan skicka MMS. Det går heller inte att köpa saker via SMS, till exempel bussbiljetter eller skänka pengar någonstans. Det är inte något de direkt meddelar när man läser om dem på deras webbsida.
Förstår inte hur du tänker, när du tror att man ska kunna skicka betalsms gratis.
Förövrigt så funkar inte mitt Wifog heller, lagt undan det då det bara verkade strula, får se om jag tar fram det i framtiden om de fixar till det.