2013-12-16, 14:41
Medlem
UncaScroogies avatar
Jag måste tyvärr sälla mig till gruppen missnöjda användare.

Under de tre dagar jag haft kortet har jag kunnat smsa periodvis, för att börja med det enda positiva.

Sen har jag tittat på på Netflix reklam, där de gör reklam för att de inte har reklam.
Inte ett enda samtal har gått att koppla upp, oavsett hur mycket reklam jag tittat på.
Jag har också reflekterat över att jag hittills varje gång måste starta med att titta på reklam ett par minuter, om jag t.ex. skulle vilja kolla mail. Det där med att man har två timmars surf innan man måste titta på reklam är en ren lögn!

Det värsta är att jag tappar nät ofta, vilket ju innebär att jag inte kan nås heller. Och innan nån kastar sig över mig, så ja, jag har testat med andra Tre/Telenor SIM-kort och det är inget fel på nåt då.
Senast redigerad av UncaScroogie 2013-12-16 kl. 14:52.
Citera
2013-12-16, 15:01
Medlem
Efter några dagars testade i Stockholms innerstad samt förorter kan jag säga att detta inte är en tjänst att lita på. Att dom har samma prioritet hos masterna som 3s kunder är bara bullshit.
Citera
2013-12-16, 15:02
Medlem
bog11s avatar
Har glömt att skriva att 020-nummer tycks vara blockerade. De gör inte ens ett uppkopplingsförsök då.
Citera
2013-12-17, 00:56
Medlem
Torps avatar
Jag testar just nu Wifog i en Samsung Galaxy Mini som jag har liggandes till ingen nytta. Jag har inte lyckats titta på en enda reklamfilm hittills, det händer inget i varesig Wifog-appen eller valfri webläsare. Är luren för kass? Vilket format körs reklamen i?
Citera
2013-12-17, 00:58
Medlem
tripxplodes avatar
Beställt skiten men inte kommit något . Går till 3 imorn o köper ett kort och får 100 gb på 30 dagar ...hellre betalar ja för något som funkar !
Citera
2013-12-17, 12:11
Medlem
bog11s avatar
Har nu efter drygt fyra dagar lyckats genomföra ett samtal. Det kanske går framåt, trots allt.
Däremot så har smsen lagt av, som fungerat sporadiskt tidigare.
Surfen fungerar lika underligt som jag skrivit om tidigare.
Citera
2013-12-17, 14:20
Medlem
Dan Da Mans avatar
Wifog lät som en bra idé, jag bokade ett kort så fort jag hörde talas om dem. Men det är ingen solskenshistoria än så länge.

Till att börja med blev lanseringen uppskjuten en vecka, sedan har de hållit på att ändra villkor och information hela tiden. Först hette det att man skulle se på 1-2 minuter reklam per timme, sedan 30 sek-1 minut varannan timme. Nu är det visst 1-2 minuter varannan timme eller efter 100 MB.

Om man inte ringer eller smsar på en månad blir abonnemanget nedgraderat till bara surf, för några dagar sedan sa de 60 dagar. Känns ju riktigt snålt.

Det tog inte direkt 1-3 dagar att få kortet som de sa, samtidigt har de inte skickat någon information om vad som händer. Jag fick inte ens någon registreringsbekräftelse när jag bokade ett kort.

När kortet väl kom var det inte någon långvarig glädje. Att aktivera det gick inte alls, löstes först efter samtal med support. Väl aktivt är surfen instabil, om den ens fungerar. Reklam vill de att jag ska se, men 9 gånger av 10 snurrar den bara, med resultatet att jag inte kommer ut på nätet. Att ringa eller skicka sms är ett rent lotteri, i regel fungerar det inte alls.

Hastigheten är låg, då bor jag ändå i centrala Stockholm. Med mitt Tele2-SIM, eller Joors-SIM är hastigheterna normala. Något är riktigt knasigt med Wifog.

Wifog lät som sagt som en bra idé, men jag har nu slängt mitt kort. Hade Joors haft telefonistöd hade jag kört dem i telefonen, nu behåller jag Tele2 ett tag till, med Joors i paddan. Sorry Wifog, men ni hade er chans.
Citera
2013-12-17, 17:43
Medlem
Fabolouseds avatar
För mig funkar det riktigt bra, ringt 3 samtal hittils och alla har gått fram, skickar 14 sms ochsurfat, utan problem. dock inte fått någon reklam än.
Citera
2013-12-17, 23:46
Medlem
Sockerbits avatar
har inte fått mitt kort ännu men jag undrar om någon som testat att använda det som 3G-modem? Är denna funktionen rent av spärrad?
Citera
2013-12-18, 09:45
Medlem
Dan Da Mans avatar
VARNING, WIFOG SPARAR LÖSENORD I KLARTEXT!

Loggade precis in på mitt konto på Wifogs webb. Går in på sidan för att ändra uppgifter och kan där, bland annat, byta lösenord. I rutan där jag kan välja nytt lösenord är mitt nuvarande lösenord redan ifyllt, I KLARTEXT. Det rör sig inte ens om ******, jag ser EXAKT vad mitt lösenord är. Med andra ord kan de inte ha någon form av kryptering av sina lösenord, vilket ju är katastrofdåligt. Tur att jag valde ett lösenord som jag inte använder någon annans stans, men det är ändå vidrigt illa av dem. Nästan så att jag hoppas att någon hackar dem, bara för att de är så dåliga...

Något annat som är värt att veta om Wifog är att man inte kan skicka MMS. Det går heller inte att köpa saker via SMS, till exempel bussbiljetter eller skänka pengar någonstans. Det är inte något de direkt meddelar när man läser om dem på deras webbsida.
Citera
2013-12-18, 10:02
Medlem
Blåbärés avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan Da Man
VARNING, WIFOG SPARAR LÖSENORD I KLARTEXT!

Loggade precis in på mitt konto på Wifogs webb. Går in på sidan för att ändra uppgifter och kan där, bland annat, byta lösenord. I rutan där jag kan välja nytt lösenord är mitt nuvarande lösenord redan ifyllt, I KLARTEXT. Det rör sig inte ens om ******, jag ser EXAKT vad mitt lösenord är. Med andra ord kan de inte ha någon form av kryptering av sina lösenord, vilket ju är katastrofdåligt. Tur att jag valde ett lösenord som jag inte använder någon annans stans, men det är ändå vidrigt illa av dem. Nästan så att jag hoppas att någon hackar dem, bara för att de är så dåliga...

Något annat som är värt att veta om Wifog är att man inte kan skicka MMS. Det går heller inte att köpa saker via SMS, till exempel bussbiljetter eller skänka pengar någonstans. Det är inte något de direkt meddelar när man läser om dem på deras webbsida.

Förstår inte hur du tänker, när du tror att man ska kunna skicka betalsms gratis.

Förövrigt så funkar inte mitt Wifog heller, lagt undan det då det bara verkade strula, får se om jag tar fram det i framtiden om de fixar till det.
Citera
2013-12-18, 10:06
Medlem
Dan Da Mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blåbäré
Förstår inte hur du tänker, när du tror att man ska kunna skicka betalsms gratis.

Förövrigt så funkar inte mitt Wifog heller, lagt undan det då det bara verkade strula, får se om jag tar fram det i framtiden om de fixar till det.

Nu var det inte så att jag trodde att det skulle fungera, men eftersom Wifog inte meddelar detta tydligt så ville jag informera andra om att så är fallet. Men jämfört med deras säkerhetsbrist så är detta ingen big deal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in