2013-12-19, 22:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UncaScroogie
Oss bor i södra Sverige och det är lika illa för vi. Mig har testat wifog snart en vecka och är inte imponerad. Dig har ju testat 3-kort också, och precis som för du, har mig stor skillnad!
Jag gissar att den texten delvis var ett uttryck för frustration. Eller som man också kan kalla det: När ska folk lära sig att skilja på användandet av de och dem?
Citera
2013-12-20, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allan123456789
Fick mitt sim idag efter att ha beställt för en vecka sedan.

Tyvärr är jag väldigt negativt överraskad. Använder kortet i en ipad 2, använder inte appen.

Registreringen gick fint

Reklam direkt, men reklamen går inte att starta

Öppnar en ny flik i safari och kan surfa vidare, dock är det väldigt segt (har normalt sett väldigt bra fart med Tre).

Efter en lite stund tuggar det och wifog vill visa reklam. Inte heller denna gång går reklamfilmen att starta.

Stänger ner safari och börjar om, samma visa. Jag kämpar i ca 30 min innan jag ger upp och växlar över till wifi. Ger det några försök till, sen slänger jag kortet. Tyvärr...

Jag har också en Ipad2, fick toucha reklamsnutten för att få igång den.
Citera
2013-12-20, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pethom
Jag gissar att den texten delvis var ett uttryck för frustration. Eller som man också kan kalla det: När ska folk lära sig att skilja på användandet av de och dem?

Försöker den som skrivit inlägget, som du refererar till, att vara rolig har personen misslyckats. Kan också vara någon som inte har svenska som modersmål. Två år i varje klass är något man ser i många inlägg. Man måste inte vara snorkig för det.
Citera
2013-12-20, 08:53
Medlem
Jag har provat Wifog sedan det kom, även varit i kontakt med Wifog. Snack och ingen verkstad. Att generellt såga Wifog är väl inte så genomtänkt, såvida man inte testat det landet runt. Här är det inget alternativ till någonting. Jag har alltid bättre funktion med Tre, även om det är väldigt svajigt och ofta slutar fungera kvällstid. Tre har fler kunder än utrymme. Det var nog vad som hände Telenor, när man gick ifrån fri surf. Telenor fungerade fruktansvärt dåligt i slutet av den fria surfperioden. Nu vet jag inte.
Personligen tror jag att Wifog lierat sig med fel operatör. Kommer man ut i skogslänen räknar jag inte ens Tre som en operatör. Varken surf eller tele.
Citera
2013-12-20, 10:25
Medlem
Dan Da Mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av interasistmen
Hur tänkte du nu? Ska de betala för dina bussbiljetter med?
Men är du glad i huvet eller? Brukar andra operatörer betala användares bussbiljetter? Nej, de skickar en faktura på sådant. Men eftersom Wifog inte gör det så har de istället stängt möjligheten att genomföra sådana köp. Det kan vara en begränsning som inte alla är medvetna om förrän de står vid bussen och inte får kliva på för att de inte kan köpa biljett.
Citera
2013-12-20, 13:36
Medlem
Vad är det för 100mbgräns det snackas om? Jag får 20mb/25 min. Kollade runt på tuben i 5 min sen var surfen slut och jag fick då gå in via deras app och kolla på 2 reklamfilmer (som f.ö inte fungerar så lägger ner luren och väntar ~1 min) sen så har jag ytterligare 20mb/25 minuter att surfa för.

Ringa fungerade felfritt, även att ta emot samtal. Dock väntar jag fortfarande på att ett mms ska skickas..
Citera
2013-12-20, 13:40
Medlem
Harry_s avatar
haha fick den idag
titta på lite reklam "typ 1min" så fick jag 100MB data och 2tim samtal
fast jag körde med WIFI
tänkte vaf*n jag kan kolla igen så kanke man får det dubbla
jo vad händer den drar ner data mängde till 20MB och samtal till 14min
FAST JAG KÖR MED WIFI

jag ger WIFOG max 2mån att leva
snart flyr alla annonsörer
Citera
2013-12-20, 16:18
Medlem
qrizzes avatar
Fick hem det idag. Efter aktivering fick jag sätta ipaden i flygplansläge en stund innan det blev aktiverat. Annars så kom och gick 3G. Men det är normalt vid nyaktivering...

Fick inte igång reklamen först... Så avbröt och fick 25 MB. Efter att ha loggat ut och in i appen så kunde jag se ny reklam det var samma reklamfilm två gånger á 15 sekunder. Sedan så fick jag 100 MB.

Märks att nätet är ganska ner prioriterat. Kanske inte den snabbaste hastigheten men duger gott och väl för surf. Jag återkommer senare med en länge rapport. Nu har jag ägt detta i 10 minuter.
Citera
2013-12-20, 23:22
Medlem
bog11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
haha fick den idag
titta på lite reklam "typ 1min" så fick jag 100MB data och 2tim samtal
fast jag körde med WIFI
tänkte vaf*n jag kan kolla igen så kanke man får det dubbla
jo vad händer den drar ner data mängde till 20MB och samtal till 14min

Det är inte samtalstid som du ser där. Det är tid kvar innan du måste titta på reklam igen. Samtalstid resp antal sms kvar under månaden går inte att kolla. Man märker det först när de tagit slut.
Citera
2013-12-21, 13:59
Medlem
AlmondStorms avatar
Fick hem mitt till ipaden igår.
Verkar fungera fint (stockholmsområdet), bra fart på grejerna och bra mottagning.
Jag får titta på 2x20sek (samma reklamsnutt 2 ggr dock) reklam var annan timme, eller efter 100mb vilket som nu kommer först.
Dock blev jag lite konfunderad efter min första "laddning", det stod 2/2 timmar kvar, 100/100 mb men efter ca 5 min av reguljärt surfande fick jag meddelande om att det var slut, i appen stod det senare 0/20mb och 0/20min kvar. Har inte testat köra slut på nästa laddning, men det var lite skumt. Efter nästa laddning stod det igen 2/2 timmar och 100/100 mb kvar.
Återkommer om det fortsätter skumma, än så länge är det godtagbart!
Citera
2013-12-21, 14:44
Medlem
Harry_s avatar
vem är först ut med app som förstör hela sk*ten
så den tror att man kollar på reklam fast man har luren i fickan

de tgår ju att ringa från den fast man inte har "markering"
Senast redigerad av Harry_ 2013-12-21 kl. 15:16.
Citera
2013-12-21, 18:14
Bannlyst
Hur fungerar det på natten när man sover då? Får man reklam då också eller
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här