Citat:
För att rekapitulera vad som hände mig: En användare som skrivit totalt tre helt meningslösa och korta inlägg skickade ett PM till mig -med referens till den här tråden- med den urgamla och sedan länge ur bruk tagna epost-adress jag använde när jag reggade mig här för en evighet sedan. Innehållet i PM:et var "Vi ser dig" och bakom spolier hade man lagt den gamla ful-adressen... Jag blev helt paff, för den adressen har jag plockat bort från min profil för skitlänge sedan eftersom den inte längre används. Den innehöll en koppling till en gammal flickvän från 80-talet och var den första epostadress jag någonsin skaffade, men av olika skäl dödade jag den för ett antal år sedan. Redan när jag reggade mig på den där adressen var jag så paranoid att jag höll mitt eget namn eller privata uppgifter borta från registreringen. Jag har för övrigt inte lösenord eller annat lika till någonting jag är inne på här på nätet. Jag har aldrig hört från den där PM-personen efter denna lilla korrespondens för övrigt.
Väldigt märkligt...
Väldigt märkligt...
Jag tror att den mest sannolika förklaringen är den som någon föreslog redan i januari: någon har hackat eller på annat sätt fått tillgång till den mailserver du använde vid registreringen, läst "Välkommen till Flashback, Golonka"-mailet, och på så sätt kopplat den gamla emailadressen till ditt FB-namn.
Sannolikheten för detta ökar förstås om mailservern låg i Sverige eller hade svensk anknytning.
Om det stämmer som admin skrev att gamla utbytta emailadresser inte sparas kan den knappast ha kommit från FB-databasen, om den inte hackades eller stals redan för flera år sedan. Och då skulle vi säkert veta det vid det här laget.