2013-12-18, 13:34
Medlem
"Theus är en framåt och envis kille, nyfiken och full av enrergi. Han kan dra i kopplet när han vill hälsa på andra hundar eller barn också för den delen, som han har börjat älska nu på senare tid. Han kan dra till när någon joggar förbi och hans vallinstinkt väcks och leklust. Han kan dra till när han vill valla ankor. "

Min ena hund älskar också barn, inte sjutton dras det i kopplet för att man får syn på ett barn för det.
& om han har sådan vallinstinkt borde han få mer träning & inte bara stadspromenader.
Visst, B bor inte längre i Maddes hus & missköter djuren på den nivån, men det finns rent uppenbara brister.

& för pajnis information kan jag ju tillfredsställa med att jag varje dag engagerar mig i x antal hundsmugglare & sådana som pysslar med extrem vanvård, det är inte så svårt att jobba mot sådant, & det hindrar inte mig från att lägga mig i B's hundägande, spelar ingen roll vem det är, är det något som är fel tänker jag inte sitta & titta på.
Citera
2013-12-18, 16:31
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shittingbricks
Hon vill inte "gola" på någon som hon påstår ha frihetsberövat henne, men smutskasta hela sin familj i böcker och på nätet när det inte finns några som helst bevis för det hon påstått har hänt, det kan hon.

Fast nu påstår hon ju plötsligt det inte längre. Och boken har enligt senaste beskrivningen gått från fiktiv till självbiografisk tillbaka till fiktiv igen. Jag väntar fortfarande på "förklaringen" att hon var psykotisk.
Citera
2013-12-18, 19:08
Medlem
Sinfon: Jag har länge länge suttit och funderat på när hon ska ta till just den förklaringen när hon står inmålad i sitt lilla hörn och har traven med bevis som motsäger henne. Jag var till och med nära att pm:a er härom dagen angående min förhoppning att det inte skulle dyka upp här så hon får fler dumma idéer för sig och kan skylla på och bortförklara allt.
Frågan är nu bara vad man skulle göra om det helt plötsligt visade sig anhängare från Opus Dei med "R" pappren fint inbundna i deras händer... När den dagen kommer tycker jag vi borde anordna ett fackeltåg och vandra fram till Berny och erkänna vi hade fel.
Bara om det händer på sommaren dvs. är så förbannat kallt nu att stå ute... Ursäkta ni Opus Dei:are, kan ni vänta med att göra ert framträdande med "R"-bevisen till det är sommar?
Citera
2013-12-18, 22:38
Medlem
sinfons avatar
Jag upplever iofs att hon redan hintat om att det är förklaringen hon tänker gå på. Hon skrev bland annat kryptiskt om att hon nu insett vissa saker. Sedan om höjningen av neuroleptika, samt svarade därefter på en direkt fråga om höjningen berodde på att hon varit psykotisk med att "öppenvården var av den uppfattningen" men att hon inte själv kunde uttala sig om sitt mående just nu.

Det är oavsett jävligt lågt att inte stå för vad man gjort, att åtminstone erkänna att man kan haft fel, vare sig man medvetet ljugit eller faktiskt varit psykotisk. Men jag förstår att det måste vara en oerhörd skam.
Citera
2013-12-18, 22:55
Medlem
sinfons avatar
Berny vs Elisa-dramat fortsätter för övrigt. Nu är det B som av oklar anledning vill ge sin version till offentligheten. Jag klistrar den här - för hon tar säkert bort inlägget när de för trehundrade gången blir änglasystervänner igen och enas om att det är ju oss skvallergamar det är fel på, inte dem.

Citera
2013-12-18, 23:03
Medlem
Det är ändå så jäkla sorgligt allting. Jag kan fan inte låta bli att tänka på den där lilla tjejen i "Fucking Åmål" när jag tänker på Berny. Hela tiden pushen att försöka vara den där egna och den speciella som ska utmärka sig. Än mer sorgligt är väl att det känns som att största fangruppen hon har är i den åldern, eller gör som Berny, försöker stanna i det stadiet så gott de bara kan. Jag må ha druckit en eller några öl för mycket och kommit ifrån frustrationen jag vanligtvis känner när jag läser här, men det är kanske detta jag innerst inne känner när jag kommer förbi all frustration jag känner för hennes "bravader" som uppdateras dagligen av henne... Jag måste fan lägga mig nu tror jag... jag börjar nästan fälla en tår för hennes vilja att vara den rebelliska fjortonåringen som vill hitta sitt rätta jag och få en skara folk som ser upp till henne gör mig bara ledsen, det är ju nästan definitionen av patetiskt leverne. Och inte på det roliga sättet... Nu ska den fulle pastorn gå och lägga sig. Guds frid och allt det där på er och lite extra guds frid till dig Sinfon.
Citera
2013-12-19, 00:15
Medlem
Kardnialvokals avatar
Oh lordy lord. Då vet vi det kära olyckssystrar, om någon tillfångatar och våldtar (B har ju mer än antytt att hon hamnade på sös våldtäktsavdelning) en så är man alltså en golare om man pratar med polisen. Strålande, då vet jag det. Tur vi har allmänt åtal i Sverige där en som klossmongo skrev, kan bli åtalad även om BO inte vill anmäla. Lustigt att polisen just i Bernys fall väljer att inte driv åtalet. I wonder why.....
Citera
2013-12-19, 05:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Oh lordy lord. Då vet vi det kära olyckssystrar, om någon tillfångatar och våldtar (B har ju mer än antytt att hon hamnade på sös våldtäktsavdelning) en så är man alltså en golare om man pratar med polisen. Strålande, då vet jag det. Tur vi har allmänt åtal i Sverige där en som klossmongo skrev, kan bli åtalad även om BO inte vill anmäla. Lustigt att polisen just i Bernys fall väljer att inte driv åtalet. I wonder why.....

Märkligt hur Berny alltid är undantaget i allt.

Hennes skriftliga goja på bloggen är annars lite rolig att läsa, så där någon gång varje halvår. Hon resonerar som en 5-åring, och avslutar ofta meningarna till de törstande B-anerna med: "Förstår du hur jag menar?".
Senast redigerad av GenesisP 2013-12-19 kl. 06:38.
Citera
2013-12-19, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Märkligt hur Berny alltid är undantaget i allt.

Hennes skriftliga goja på bloggen är annars lite rolig att läsa, så där någon gång varje halvår. Hon resonerar som en 5-åring, och avslutar ofta meningarna till de törstande B-anerna med: "Förstår du hur jag menar?".

Alternativt är varianten att vi inte förstår någonting:

"Berätta om din tid som prostituerad?

Jag har svårt att tro att du förstår innebörden av frågan du ställer och att du aldrig skulle förstå ens lite av innebörden i ett svar. Så detta är alltså det enda svaret du får."

Älskar för övrigt inlägget "ge mig jultips"! Berny går all in med ambitionerna - julmat, julpynt, julklappar, julgran och MYS! Hon som mådde så "dåligt" att hon måste in på behandlingshem och akutpsyk i väntan på plats på hem....

"Men nu är Theus och jag ensamma och inget behandlingshem inom den närmaste tiden så nu går jag in för att göra det allra allra bästa av det här. Och då ingår en mysig jul."

Ja, när det sket sig med vilohemmet så är det ju inte lika roligt att leka psykisk misär heller (när man inte får nånting för det) så då kan man ju fira jul istället!

Och besök har hon haft också flera ggr. Hon som inte "hade nåt umgänge i Malmö och det var en del av problemet"...
Citera
2013-12-19, 08:49
Medlem
shittingbrickss avatar
Alldeles nyss kom det in en kommentar på BB som är lite för bra för att inte kopieras in här

Citat:
Nu pratas det ju en del om mannen som i en vecka skulle ha frihetsberövat Berny, både på Flashback och i hennes blogg. Det är bara så många frågetecken kring detta.

1. När skulle detta ha hänt?
2. I jämförelse med allt annat som ska ha hänt henne, har hon inte pratat väldigt lite om detta. Hon brukar ju säga att vi inte har hela bilden, men om hon inte vill ”gola” som hon så fint uttryckte det, varför har hon ö.h.t. nämnt det för oss när hon vet att det kommer börja spekuleras?
3. Vart ska Theus ha varit under den här tiden? Tog mannen ut honom och utfodrade honom?
4. Hon åkte till sjukhuset därefter för HIV-prov bl. a. Att hon har testats för det OM hon ens åkte dit betvivlar jag inte, men det är ändå konstigt att hon uppsökte läkare om hon inte ville ”gola”.
5. Hon nämner i sin blogg att han fördes någonstans (anstalt?). Bestämde han sig själv för att ringa snuten eller ”golade” hon på honom ändå?
6. If so, om det blev ett polisärende och han åkte in behöver det väl blivit rättegång och en dom? Hur kommer det sig i så fall att Kardnialvokal som begärde utdrag om alla domar rörande henne inte hittade något om detta? Eller är det lika ”hemligstämplat” som R?
7. Sen när brydde sig Berny om andras rykte när hon tycker de gjort henne något orätt? Hon har knappast dragit sig från att hänga ut ex, vänner, familj etc. innan?

Tänkte att det var bättre att skriva frågeställningen här, för den här kommentaren skulle hon väl aldrig publicera.

Så Berny, du läser ju ändå här så ta med frågeställningen i din frågestund, eller skulle vi inte förstå svaret?

Puss.
Citera
2013-12-19, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shittingbricks
Alldeles nyss kom det in en kommentar på BB som är lite för bra för att inte kopieras in här

Så Berny, du läser ju ändå här så ta med frågeställningen i din frågestund, eller skulle vi inte förstå svaret?

Puss.

Hon skrev själv:

"Denna man blev förd till Österåker efter att suttit anhållen/häktad och förhörd osv. Han hade fotbojja redan innan och det var ett av skälen att han fördes till Österåker i samband med det som hände. "

Eftersom snubben tydligen hade fotboja är det ju ännu konstigare att det inte blev nåt rättsligt efterspel. En redan dömd brottsling som under avtjänande av pågående straff begår nya allvarliga brott (frihetsberövande och våldtäkt) och sen händer inget mer???
Citera
2013-12-19, 15:16
Medlem
Emma ska tydligen jobba på erotikmässan i Malmö. Hur ska det gå med alla psykiska åkommor och alla sår på armarna? Eller ska hon bita på pillerkartor och ha knivsex-performace? Hon kanske kan fixa jobb åt Böööörny så hon kan betala av sina skulder någon gång. Hon brukar ju klara av festligheter så det ska nog gå bra, bara hon får åka limousine
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in