Citat:
Ursprungligen postat av
trollet2000
1. Något som inte stämmer med telefonsamtal utanför dörren stunden efter ett mord.
2. Har killarna låst sig ute och därför brann inte bilen förrän 08:00?
08.00 var ju DB redan på jobbet. Personen som satte eld på bilen fick säkerligen hjälp med att ta sig därifrån. Inte kanske så smart att gå hela vägen hem från Hunneberg efter att man gjort en sådan sak. Det var säkert 2 stycken vid brandtillfället. FH var ju i sällskap med DB från kl 8 på Tre Älgar, enligt vittnen.
En av de anställda uppger att hon inte vet hur länge FH stannade på restaurangen. Tyvärr så missar Polisen att ställa den frågan till resten av de anställda på arbetsplatsen.
Så visst finns det en möjlighet att FH tänder eld på bilen efter 8. Men inte i sällskap av DB i så fall.
Var DB med under denna bilaktivitet, så gjordes det alltså innan 08.00. Jag vet inte vad uppskattad tid på bilfärd från platsen från den utbrända bilen och till Tre Älgar är, men jag tror att en av anledningarna till att FH hänger med DB till Tre Älgar, är för att de innan varit och satt eld på bilen. Men att de anländer exakt kl 8.00 till Tre Älgar tycker jag tyder på att de återkommit tidigare än så tillbaks från eldandet. Det ser ut som att de väntat in klockslaget 8.00, för först då kan DB dyka upp på Tre Älgar för att det inte ska uppfattas som väldigt märkligt hos de anställda.
Brandtjänstens uppskattning på när bilen satts i brand, är också väldigt flytande. Sen så regnade det den natten hävdar vissa.