2013-12-18, 23:15
Medlem
Decrypters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Om det är mörkt ser man kanske inte tatueringarna?

Sant. Dessutom kan det ju vara bakifrån man sett personerna.
Citera
2013-12-18, 23:32
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag ser inget som motsäger DB:s historia i domstolen. Han och FH hämtade AJ för att sedan gå och lägga sig. Därefter kan AJ ha stulit Volvon medan DB sov och tillsammans med någon annan hämtat kroppen, dumpat den och bränt bilen.
DB sover sött, och AJ åker tillbaka. Hittar någon annan och fixar resten. Vem är denne andre? Är det FH? Eller någon, för utredningen, helt okänd?
Citera
2013-12-18, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Fanns det skospår i lägenheten som var av mindre storlek? Har man isf kollat dessa mot den tjejs skor/storlek som AJ befann sig hos efteråt? Jag tänker på hon i Nossebro. Eller är jag ute och cyklar i terrängen nu? Mycket möjligt att jag gör det nämligen..
Troligen,det polisen säger är att det inte går att avgöra skostorlek
eftersom ytterkanterna på skon saknas.Lite av en trådsanning att
ett fotspår skulle ha varit mindre.
Citera
2013-12-19, 00:00
Medlem
Synd att man inte kan ackumulera straffen i sverige,efter sina
senaste domar borde han fått 10 år i preventivt syfte efter allt han gjort.
Det skulle vara ett bra sätt av samhället att säga,vi vill inte ha sådana som dig
ute på gatan. jag tror att det allmänna rättsmedvetandet
skulle välkomna en sådan lag.
Döms han skyldig,så är allt under 12 år en besvikelse.
Citera
2013-12-19, 00:20
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollet2000
1. Något som inte stämmer med telefonsamtal utanför dörren stunden efter ett mord.

2. Har killarna låst sig ute och därför brann inte bilen förrän 08:00?

08.00 var ju DB redan på jobbet. Personen som satte eld på bilen fick säkerligen hjälp med att ta sig därifrån. Inte kanske så smart att gå hela vägen hem från Hunneberg efter att man gjort en sådan sak. Det var säkert 2 stycken vid brandtillfället. FH var ju i sällskap med DB från kl 8 på Tre Älgar, enligt vittnen.

En av de anställda uppger att hon inte vet hur länge FH stannade på restaurangen. Tyvärr så missar Polisen att ställa den frågan till resten av de anställda på arbetsplatsen.

Så visst finns det en möjlighet att FH tänder eld på bilen efter 8. Men inte i sällskap av DB i så fall.

Var DB med under denna bilaktivitet, så gjordes det alltså innan 08.00. Jag vet inte vad uppskattad tid på bilfärd från platsen från den utbrända bilen och till Tre Älgar är, men jag tror att en av anledningarna till att FH hänger med DB till Tre Älgar, är för att de innan varit och satt eld på bilen. Men att de anländer exakt kl 8.00 till Tre Älgar tycker jag tyder på att de återkommit tidigare än så tillbaks från eldandet. Det ser ut som att de väntat in klockslaget 8.00, för först då kan DB dyka upp på Tre Älgar för att det inte ska uppfattas som väldigt märkligt hos de anställda.

Brandtjänstens uppskattning på när bilen satts i brand, är också väldigt flytande. Sen så regnade det den natten hävdar vissa.
Citera
2013-12-19, 00:34
Medlem
Kan det ha vart så här att AJ tar Dennis bil på natten/tidig kväll, åker och hämtar upp TB (hon säger att hon står utanför Dit* Nilsso* och väntar på skjuts av en annan kille har hon sagt i föhör men det kanske var AJ hon väntade på och hon har sedan vart med i lägenheten och där kom det in ett skoavtryck till....
Citera
2013-12-19, 01:16
Medlem
purplegirl78s avatar
Jag funderar på..

Om AJ slagit BO mellan samtalen, DB och FH tror att de ska åka och slåss, de tar med Stellan. Väl på plats har scenariot blivit ett annat och FH står utanför som "vakt" med Stellan medan de andra 2 paketerar och bär ut. Timmen som förflyter innan de tankar är för att det tar tid i lägenheten. Ca en timme att få ut BO till bilen. De inser att de aldrig kommer att kunna dölja spåren i bilen och tankar därav upp en dunk för att elda bil och kläder. Liket dumpas och de åker till DB. AJ eldar kläder. Men i och med att det är DB'S bil så vill de ge honom alibi så FH och AJ åker själva och eldar bilen, FH tappar armbandet och de tar mc'n tillbaka till 3 älgar.

Vad hände med vittnesmålet om 2 bilar i parkeringsfickan? Kan det vara så att DB slängde sig i bilen och drog och FH tog sin bil efter? Därav de varierande samtalen mellan alla 3? DB möter FH på en annan plats och det är därför de ses promenerandes? Om det nu är dB och FH som vittnet sett.

Och en annan sak jag grubblar över är blodet från en man och en kvinna som är oidentifierade. Hur hamnade det där?

Och hårtussen i tröjan på fyndplatsen som inte hade blivit avslitet?
Citera
2013-12-19, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chiliprepper
En bekant till mig som tidigare umgåtts lite flyktigt med DB har bekräftat att han sparkade på hunden då och då.

Jag : var han snäll mot sin hund?
Hen : nej, det kan jag inte påstå, han har ju knivhuggit honom och sparkade på honom jämt.

Hen bekräftar att hunden var stissig, och att den även gjorde utfall ibland, mot människor , andra hundar och djur

Har hört samma, dock handlade det om hans förra kamphund.
Sparkade till och med på den öppet bland folk, den hunden var lika störd som Stellan!
Citera
2013-12-19, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Utan att ha läst ikapp helt och hållet, vittnet beskrev väl att han hörde dunsarna först och sedan gick han ut för att flytta bilen. Då såg han en person som pratade i en telefon. Även om inte Ida var död, så var hon väl ändå döende?

Nu är jag långt efter. Om dunsarna är överfallet vilket är troligt så gick han ju ut efteråt. En orsak kan vara att han inte ville bli fast i lägenheten om PT med följe dök upp. Sedan blev han tvingad att visa sig för vittnet för att rädda ytterdörren. Enligt vittnet gick han in Id@s lägenhet. I FUP sid76 står det om lägenhetsdörren "Inga dna-bärande spår och/eller fingeravtryck säkrades". Tänker jag helt fel eller har någon städat av dörren?
Citera
2013-12-19, 06:46
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebh

Där fick jag ett tydligt svar, tack!
Citera
2013-12-19, 06:54
Medlem
profundersams avatar
Jag tror faktiskt att GM inte menade att ha ihjäl BO, så att gå ut ur lägenheten efteråt var gissningsvis ett sätt att slippa se vad han gjort. Ensam är han nog inte så kaxig... jag tror att han har dragit in sina "kompisar" för att slippa ta detta själv. De hade nog ingen aning om vad som skett innan det var försent.
Olyckligt att han inte var karl nog att ringa Polisen/ambulans direkt själv och erkänna dråp.
Fan vilken tragisk historia det här är
Citera
2013-12-19, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebh
Ja, det är en trådsanning. Det var AJs advokat som sa det i rättegången och åklagaren motsatte sig direkt och sa att det inte fanns nån rapportering om skostorleken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in