2013-12-18, 16:37
Medlem
..tror det är ett svartsjukedrama och att en kvinna är mer inblandad än vad många tror..
Citera
2013-12-18, 16:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mum
Jag tror att Denni* var alldeles för fäst vid Stellan för att utsätta honom för risker. Detta baserar jag på foton på facebook samt vad DB sade i polisförhör.
Det kanske inte var meningen att låta Stellan slåss utan bara ha med honom för effektens skull?
Citera
2013-12-18, 16:59
Medlem
chilipreppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det kanske inte var meningen att låta Stellan slåss utan bara ha med honom för effektens skull?

En bekant till mig som tidigare umgåtts lite flyktigt med DB har bekräftat att han sparkade på hunden då och då.

Jag : var han snäll mot sin hund?
Hen : nej, det kan jag inte påstå, han har ju knivhuggit honom och sparkade på honom jämt.

Hen bekräftar att hunden var stissig, och att den även gjorde utfall ibland, mot människor , andra hundar och djur
Citera
2013-12-18, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chiliprepper
En bekant till mig som tidigare umgåtts lite flyktigt med DB har bekräftat att han sparkade på hunden då och då.

Jag : var han snäll mot sin hund?
Hen : nej, det kan jag inte påstå, han har ju knivhuggit honom och sparkade på honom jämt.

Och kn*llade den i röven med va? Nu får du fan stila till dig
Citera
2013-12-18, 17:11
Medlem
chilipreppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutnaBojor
Och kn*llade den i röven med va? Nu får du fan stila till dig
Vad menar du?

Edit ; jaha du är pro DB
Senast redigerad av chiliprepper 2013-12-18 kl. 17:15.
Citera
2013-12-18, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chiliprepper
Vad menar du?

Edit ; jaha du är pro DB

En bekant till dig som umgicks lite flyktigt med DB säger att han knivhuggit sin hund och sparkade på honom jämt. Givetvis ska vi tro på det
Citera
2013-12-18, 17:25
Medlem
chilipreppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutnaBojor
En bekant till dig som umgicks lite flyktigt med DB säger att han knivhuggit sin hund och sparkade på honom jämt. Givetvis ska vi tro på det

Med risk för att outta min bekanta så försöker jag att ge så lite information som möjligt om deras relation till varandra.

Edit ; förstår att det låter osäkert. Jag litar på min källa, upp till er andra om ni litar på uppgiften eller inte. DB är en jäkla våldsam snubbe med temperament, att han skulle behandla hunden bättre än människor som står/stått honom nära betvivlar jag
Senast redigerad av chiliprepper 2013-12-18 kl. 17:35.
Citera
2013-12-18, 17:33
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mleh
Stellan har antagligen varit i bilen när dom flyttade kroppen.
Inte konstigare än så

Ungefär så... Men St*llan (e) var inte i bilen under utforslandet. Man vill göra det i hel tystnad och St*llan är en risk på grund av sin orolighet, alltså har hunden stått med en person lite avsides. Därefter har man sammanstrålat på en plats, hunden åker in i bilen och en av de tre åker MC.

Som jag sagt tidigare är MA ett underbart vittne.

Hoppas det kommer fram till någon av åklagarna eller målsägarbiträdena att bilden på bilen (3 juli) faktiskt visar att den lackmässigt är mycket fin. Skrotbil kanske den var men inte i lacken...
Senast redigerad av ThordOlavsson 2013-12-18 kl. 17:35.
Citera
2013-12-18, 17:58
Medlem
1. Om P.T:s sms 00:12 är början till mordet? Varför går då A.J ut och ringer 00:39?

2. Tankning i Brunnered 01:44. Kroppen dumpas i panik när det börjar ljusna. Varför tar det då så långtid innan bilen brinner?
Citera
2013-12-18, 18:07
Medlem
chilipreppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollet2000
1. Om P.T:s sms 00:12 är början till mordet? Varför går då A.J ut och ringer 00:39?

2. Tankning i Brunnered 01:44. Kroppen dumpas i panik när det börjar ljusna. Varför tar det då så långtid innan bilen brinner?

När på dygnet beräknades hon vara död, ungefär? Behöver det ha tagit längre tid än 15 minuter? Vittnet, grannen satte sig vid datorn vid 00:00 om jag minns rätt? Han hörde flertalet dunsar, vilket kanske inte var så allvarligt då det var stök i huset ibland.

Ett vittne ( tror att det är samma granne som ovan (??) påstår sig ha sett misstänkt gm snacka i telefon, då vittnet skulle parkera om bilen. Kan inte minnas om det är samma granne.. Stressläste
Citera
2013-12-18, 18:09
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:

AJ har först kallat B*ll (i) och B*ll (u) till BP för att klara av ett uppkommande bråk. Stellan följer med. FH söker frenetiskt på mobilen efter Ö Margaretavägen men hittar den inte för att han söker i fel fält på hitta.se. Runt 00:30 har AJ mördat Ida och ringer förmodligen då kontrabud om mötesplats. FH söker hur som helst inte längre efter adressen han aldrig lyckades hitta. Sista samtalet kan vara att AJ nu är beredd att lämna platsen för att komma till mötesplatsen. Han har då packat det allra nödvändigaste ifall polisen är på väg.

Efter mötet mellan de tre återvänder man till brottsplatsen för att hämta kroppen. Stellan får stå lite avlägset. Därefter går en av de tre och plockar upp Stellan och den som håller Stellan. Bilen åker kort därefter till mötesplats längre fram på Östra Margaretavägen.

Efter Brunneredstankningen gissar jag att endast en person har åkt till Tre Älgar och där bränt kläderna. De andra har försökt dumpa kroppen på den i tråden angivna färdvägen. Jag tror dumpningen av kroppen är en nödlösning och inte förstavalet.
Senast redigerad av ThordOlavsson 2013-12-18 kl. 18:15.
Citera
2013-12-18, 18:16
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
AJ har först kallat B*ll (i) och B*ll (u) till BP för att klara av ett uppkommande bråk. Stellan följer med. FH söker frenetiskt på mobilen efter Ö Margaretavägen men hittar den inte för att han söker i fel fält på hitta.se. Runt 00:30 har AJ mördat Ida och ringer förmodligen då kontrabud om mötesplats. FH söker hur som helst inte längre efter adressen han aldrig lyckades hitta. Sista samtalet kan vara att han nu är beredd att lämna platsen för att komma till mötesplatsen. Han har då packat det allra nödvändigaste ifall polisen är på väg..

Men står verkligen A.J utanför porten och ringer om han nyss haft ihjäl henne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in