2013-12-18, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
I TR var dörren olåst.

Fel av mig. Dörren var olåst enligt sidan 19 i FUP.
Citera
2013-12-18, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trollet2000
1. Om P.T:s sms 00:12 är början till mordet? Varför går då A.J ut och ringer 00:39?

2. Tankning i Brunnered 01:44. Kroppen dumpas i panik när det börjar ljusna. Varför tar det då så långtid innan bilen brinner?

Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Vad vill du komma till med de frågorna?

1. Något som inte stämmer med telefonsamtal utanför dörren stunden efter ett mord.

2. Har killarna låst sig ute och därför brann inte bilen förrän 08:00?
Senast redigerad av trollet2000 2013-12-18 kl. 19:20. Anledning: fp
Citera
2013-12-18, 19:34
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Jag menar om den är obligatorisk? Vet någon?

Vad menar du med obligatorisk? Om rätten begär en p7:a så skall den genomföras.
Dock behöver ingen som fått detta ålagt sig göra ett smack. Sitta och sura i ett hörn och vägra fylla i forumlär och/eller svara på frågor.
Citera
2013-12-18, 19:34
Medlem
Citat:
1. Något som inte stämmer med telefonsamtal utanför dörren stunden efter ett mord.

Nu förstår jag vad du menar men det är väldigt svårt att svara på frågan. Jag tror inte att du får ett vettigt svar.
Citera
2013-12-18, 19:37
Medlem
Citat:

Tror nog att jag gett en ganska bra förklaring till varför AJ är tvungen att gå ut, utifrån uppgifter som framkommit i FUPn. De pratade med AJ fler gånger än en och Knoll och Tott hittade inte.

För det andra. Om du har en avställd bil som är full av blod och DNA vill du nog inte köra den i onödan en lördagsnatt, då polisen vanligtvis är mer uppmärksamma just helgnätter.
Citera
2013-12-18, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Vad menar du med obligatorisk? Om rätten begär en p7:a så skall den genomföras.
Dock behöver ingen som fått detta ålagt sig göra ett smack. Sitta och sura i ett hörn och vägra fylla i forumlär och/eller svara på frågor.
Är det så svårt att förstå vad jag menar? Om det är obligatoriskt, då, tar man honom till avdelningen. Men om han går på fyran och låter som en åsna eller han står vid väggen och har händerna i kors, har jag inte frågat om.
Citera
2013-12-18, 20:06
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Är det så svårt att förstå vad jag menar? Om det är obligatoriskt, då, tar man honom till avdelningen. Men om han går på fyran och låter som en åsna eller han står vid väggen och har händerna i kors, har jag inte frågat om.

Nej, en p7:a är aldrig obligatorisk. Aldrig någonsin.
Citera
2013-12-18, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Nej, en p7:a är aldrig obligatorisk. Aldrig någonsin.
Bra! Nu vet jag. Det var det som jag frågade.
Citera
2013-12-18, 20:53
Medlem
meiis avatar
Alltså att läsa den här fu är som att läsa en roman Fy vad mycket tragiska saker Det är kriminella människor hit och dit och droger och annat.

När är nästkommande rättegång och tid?
Citera
2013-12-18, 20:53
Medlem
Det har ju pratats om folk med axellångt hår och eftersom ingen av de tre har detta så är vittnesmålet värdelöst?
Ponera att någon av dem tar på sig en peruk?
Citera
2013-12-18, 20:55
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:

Har funderat lite till...

Samtalet är inte utanför dörren. Samtalet hålls när AJ är bakom buskarna mitt emot huset. Det är ganska lugnt att prata där. Därför bör man inte dra för stora växlar av det samtalet.

Att AJ måste röra sig mot huset igen beror antagligen på att vittnet M*ssie riskerar låsa honom ute. Dörrmattan tyder på det.

Syftet med samtalet kan urspungligen ha varit att AJ redan då har packat ned allt som behöver föras bort förutom Ida. Han kan redan då ha varit klar över att kroppen skulle fraktas bort och ringer nu för att förklara att han väntar på plats för att släppa in sällskapet.

Under samtalet kommer vittnet M och AJ tvingas lämna sitt gömställe men döljer sitt ansikte så att endast underarmarna ses (eftersom han tagit av sig sina blodiga kläder). I denna stund kan mötesplatsen ha bytts och man väntar en stund på att frakta ut kroppen för att planera när man ändå inte är på brottsplatsen. M:s agerande och uppskjutandet av processen kan ha fått AJ att förse sig med en nyckel. Att dörren inte är låst på morgonen betyder inget. Att låsa en dörr tillför ganska lite, i synnerhet om man redan sett blod börja droppa och smeta sig i trappuppgången.

Generellt kan sägas att denna typ av resonemang är extremt spekulativa. Det kan finnas många förklaringar och det går inte att anta att en person som just mördat någon är 100% rationell. Av det skälet kan även sämre förklaringar till skeendet vara precis lika sannolika som en förklaring som bara låter bättre.
Citera
2013-12-18, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freedomterror
Om nu lilla Moroten var så himla rädd så borde ju han satt sig fort som tusan på motorcykeln åkt iväg en bit mot grästorp och sen ringt sina vänner....

Nej istället håller man sig kvar och väntar, och kan ändå stå ute och ringa på telefonen.
och sen åker iväg..

även om han nu mot förmodan inte skulle hittat till Grästorp, eller var osäker på hurvida han kunde åkt till dom så borde han ju begett sig ifrån platsen så fort som möjligt och styrt upp eventuellt ställe han skulle begett sig till någon km längre bort.

bara den biten tycker jag känns väldigt bullshit
. Dessutom lämnar det fega kräket Ida å hennes barn i så fall ensamma för att invänta PT. Han vet ju att hon fått mycket stryk av honom. Mr morot är verkligen en riktig Karl som lägger bena på ryggen å lämnar henne åt sitt öde. Han erkänner i alla fall att han är en ynklig liten skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in