2013-12-18, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
Jag tror att du syftar på inlägg #27975...

Källan var TR. Direktkällor är min sak.
Men vad händer sen? Måste AJ göra den mindre RP-undersökningen eller han kan avböja?
Citera
2013-12-18, 14:49
Medlem
Freedomterrors avatar
Om nu lilla Moroten var så himla rädd så borde ju han satt sig fort som tusan på motorcykeln åkt iväg en bit mot grästorp och sen ringt sina vänner....

Nej istället håller man sig kvar och väntar, och kan ändå stå ute och ringa på telefonen.
och sen åker iväg..

även om han nu mot förmodan inte skulle hittat till Grästorp, eller var osäker på hurvida han kunde åkt till dom så borde han ju begett sig ifrån platsen så fort som möjligt och styrt upp eventuellt ställe han skulle begett sig till någon km längre bort.

bara den biten tycker jag känns väldigt bullshit
Citera
2013-12-18, 14:50
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Men vad händer sen? Måste AJ göra den mindre RP-undersökningen eller han kan avböja?

Hur skall vi veta det? Blir han föremål för en p7:a kan han väl avböja bäst han vill. Han kan sätta sig i ett hörn med armarna i kors i månader om han så önskar.
Citera
2013-12-18, 14:54
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Blodspår i lgh talar för att Ida lyftes upp på lakanet och bars ut från lgh.
Det är inte en 1-persons jobb, speciellt inte när det finns två fotspår i lgh.

Vem skulle denna person vara om AJ anses gjort brottet?
Dessutom ljuger DB/FH avseende vittnet som sett bilen på gatan.

Fanns det skospår i lägenheten som var av mindre storlek? Har man isf kollat dessa mot den tjejs skor/storlek som AJ befann sig hos efteråt? Jag tänker på hon i Nossebro. Eller är jag ute och cyklar i terrängen nu? Mycket möjligt att jag gör det nämligen..
Citera
2013-12-18, 14:58
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
För att få undan kroppen.

Nja, jag tror de tog med den direkt fanns inget att vänta på.
Vidare tror jag en av 10 liters tankningarna var för AJ:s MC.
Citera
2013-12-18, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Hur skall vi veta det? Blir han föremål för en p7:a kan han väl avböja bäst han vill. Han kan sätta sig i ett hörn med armarna i kors i månader om han så önskar.
Jag menar om den är obligatorisk? Vet någon?
Citera
2013-12-18, 15:00
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Nja, jag tror de tog med den direkt fanns inget att vänta på.
Vidare tror jag en av 10 liters tankningarna var för AJ:s MC.
Men nu gällde inte diskussionen vad du tror, den gällde om det har presenterats bevis mot DB.
Citera
2013-12-18, 15:05
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men nu gällde inte diskussionen vad du tror, den gällde om det har presenterats bevis mot DB.

Bevisen är indicier = ett tänkbart troligt scenario som håller.
I min bok håller min teori rätt väl.
Fanns ingen tid till att åka fram och tillbaka och samtidigt gömma I*a, elda bilen ta sig mellan platserna och stämpla in i tid. kläderna eldades förmodligen av AJ själv i samband eller strax efteråt.

Ja jag tror att DB blir fälld.
Citera
2013-12-18, 15:06
Medlem
Freedomterrors avatar
om nu förvisso det var olika skostorlek på sko avtrycken i lägenheten så gäller ju inte denna potentiella tes..

men är det två olika skoavtryck är det ju inte omöjligt att Moroten gjort bägge, han kanske förbrukade två par skor i och med mordet och bortforsel av kroppen.

Det är ju inte omöjligt att AJ kan ha hämtat kroppen själv.

Sen att Porten skulle vara trasig kan den varit satt ur funktion låset med något instoppat i dörrens/dörrkarmens låsmekanism? rester av Tape någonstans?

eller så lånades kanske en nyckel som sen lämnades tillbaka ?

Lägenhetsdörren gick den att låsa utan nyckel? (missat den biten läst massor inlägg och delar av Fup)
är mer en frågeställning än något jag behöver ha svar på
Citera
2013-12-18, 15:10
Medlem
Minimois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Nu har inte ja heller hunnit läsa fup.
Åklagaren eller TH, påstod ju i ett skede att någon av, eller kanske både, DB/FH var bundna till platsen med hjälp av skoavtryck. Eller var det bara som det framstod i pressen?

Om, detta skulle vara fallet. Att t.ex DB's avtryck skulle varit på platsen i blodet. Skulle det räcka för att påvisa att DB gjort sig skyldig till skyddande av brottsling?
Om avtrycket skulle vara i köket, känns ju rätt solklart.
Men låt oss säga endast i hallen. Det betyder ju inte att den personen med säkerhet sett att ett brott kan ha begåtts.

Nu är detta en hypotetisk fråga som sagt då jag inte läst FUP. Så den som gjort det får gärna berätta om resultatet av skoavtrycken.

Polis/åklagare bad inte SKL att kolla dna, minns jag. Tänk om det fanns dna från någon av dem i/vid skoavtrycken. Jag vet inte om det kan avsättas vid skosnörning, en hudflaga som hamnar på snöre/sko och sedan lossnar, eller en bloddroppe från skons ägare. Reagerade på den besparingen.

Vore jag åklagare och inte fick alla fällda i tinget skulle jag lägga krut på det till nästa instans.
Citera
2013-12-18, 15:40
Medlem
Decrypters avatar
http://www.expressen.se/gt/kamphund-viktigt-spar-i-mordutredningen/

"Under mordrättegången har det framkommit att hunden numera är avlivad."
Citera
2013-12-18, 15:45
Medlem
Mr-Mums avatar
Förvisso OT, men hoppas ändå få svar.
Jag har missat denna "somaliermisshandel" helt o hållet. Jag vet (nu) att den inträffade -93 o att Morot var inblandad.
Men vad är grejen? var det en synnerligen rå misshandel? Många mot en? Det måste varit något "speciellt" med den, eftersom den omnämns 20 år senare..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in