2013-12-12, 15:07
Medlem
ShadeNs avatar
Beställde några 18650 Lithium batterier och en laddare ifrån DX 2013-10-12 och som skickades 2013-10-20 men har ännu inte fått dom
2013-12-14, 19:42
Medlem
Judgments avatar
Beställde en våg från DX förra veckan och undrar en grej, det står nämligen "Order Status: Full Shipment" när jag är inloggad och kollar på "Orders". Vad menas med det? Det finns som alternativ att "Confirma receipt", men det ska jag väl bara göra när jag har min vara i handen?
2013-12-14, 19:48
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Beställde en våg från DX förra veckan och undrar en grej, det står nämligen "Order Status: Full Shipment" när jag är inloggad och kollar på "Orders". Vad menas med det? Det finns som alternativ att "Confirma receipt", men det ska jag väl bara göra när jag har min vara i handen?

Du har fattat allt rätt.
Full shipment betyder att dx har skickat iväg grejerna.. dock verkar det kunna ta ett bra tag innan den kinesiska posten tar imot paketen ibland.
2013-12-14, 20:00
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Du har fattat allt rätt.
Full shipment betyder att dx har skickat iväg grejerna.. dock verkar det kunna ta ett bra tag innan den kinesiska posten tar imot paketen ibland.
Ok, så jag kan alltså räkna med en eller två veckor till?
2013-12-14, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Ok, så jag kan alltså räkna med en eller två veckor till?

Minst :/
Enligt min erfarenhet kan det ta över en månad efter "full shipment".
Ibland går det på 10-12 dagar ibland 2 månader. Att gå och räkna dagarna till man får paket från dx är sällan en bra idé
2013-12-14, 20:34
Medlem
zonedisks avatar
Vad alla verkar ha dåliga frakttider senaste tiden. Gjorde en beställning den 29/11 och en den 2/12, den 11/12 låg dom båda i brevlådan.
2013-12-14, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zonedisk
Vad alla verkar ha dåliga frakttider senaste tiden. Gjorde en beställning den 29/11 och en den 2/12, den 11/12 låg dom båda i brevlådan.

Gjorde en beställning 29/11 och en 1/12.. ingen har kommit än
Båda blev dock "full shipment" efter bara en dag eller två.
2013-12-14, 22:56
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Minst :/
Enligt min erfarenhet kan det ta över en månad efter "full shipment".
Ibland går det på 10-12 dagar ibland 2 månader. Att gå och räkna dagarna till man får paket från dx är sällan en bra idé
Haha okej, den som väntar på något gott väntar aldrig för länge får jag väl tilltala mig själv i månader nu
2013-12-14, 23:38
Medlem
Gicka666s avatar
Citat:

Jäkla tur du hade, köpte 10 st små lysrör till nattfiske den 4/11, fick dom igår...
2013-12-16, 00:28
Bannlyst
Tjo, jag beställer mycket från DX och har redan nu igår kväll och idag tidig måndag beställt flera gr är uppe i ett par tusenlappar och senaste beställningen låg på ca 800:-, jag betalar med paypal, senaste betalningen stod och laggade och laggade och laggade ... till slut så fick jag "504 Gateway Time-out" pengarna drogs från mitt paypal men jag fick inget kvitto från DX varken via mail eller Payment confirmed" i min profil vilket det alltid annars har gjort och då har jag en hel del beställningar i min historik, har du varit med om liknande och du sedan fått varorna eller har stålarna fastnat i cyberspace?

800 bagis är inga pengar men ändå så är det irriterande om man loosar dom!

Mvh
//GP

Edit: Well jag får beställa igen och försöka prata med dom, inte hela världen om pengarna försvann jag är förvånad och rejält nöjd med att DX sköter sig så pass jävla bra som dom gör har beställt där i ca 7 års tid och det har bara blivit knas ett fåtal gr, jag reklamerade tom en dyr laserpekare en gång och fick då en ny, det var krångligt men det gick i slutändan!

God kväll/morgon!

//GP
Senast redigerad av GreenPeas 2013-12-16 kl. 00:33.
2013-12-19, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenPeas
Tjo, jag beställer mycket från DX... "504 Gateway Time-out" pengarna drogs från mitt paypal men jag fick inget kvitto från DX varken via mail eller Payment confirmed" text text

//GP

Hej. Jag brukar handla ganska mycket, men inte för de summorna per order. Fastnar du i tullen ofta?

Men du har väl paypal kvitto att de skickade pengar? Dx supporten har jag bara bra att säga om. Hade ett par ärenden med dem när de bytte från dealextreme till dx systemet. Och allt löstes mycket snabbt.

Mvh
2013-12-19, 09:19
Medlem
AaronHernandezs avatar
Citat:

Om folk tycker de varit dåliga frakttider under den perioden bör dom se upp att handla nu. Nu kommer det vara dels ett enormt tryck på många beställningar och kinesiskt nyår och liknande.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in