Citat:
Ursprungligen postat av
-Freddie-
Någon som har erfarenhet av tillfällig uthyrning genom Rikshem? Vad kan jag vänta mig?
Det står: "Avtalet löper en månad i taget med en kalendermånads uppsägningstid och ett avtal gällande avstående från besittningsskydd ska undertecknas vid avtalsskrivande. Lägenheten hyrs ut i befintligt skick och enbart nödvändiga reparationer utförs och du har inte heller möjlighet att göra tillval. Ingen visning kommer att erbjudas."
Jag sökte det mesta, så jag satte mig inte in i allting - men såg nu att jag fått kontraktet.
Hur stor är chansen att få bostad genom recentiorlottning hos nationerna, förresten? Går det att söka dessa samtidigt som man har en lägenhet på annat håll?
Är det lika bra att hoppa på en tillfällig uthyrning så länge?
Det där är ett helt vanligt korttidskontrakt. Lägenheterna kan vara lite risiga ibland, just för att de ofta väntar på renovering, men målar man om så brukar det vara helt drägligt. Hyresperioden sträcker sig ofta ganska långt framöver, men de kan/får inte lova något då renovering ibland kan sätta igång med ganska kort varsel.
Jag skulle ta det om jag var du, och om hyran känns skälig. Söka via nation kan du alltid göra.